Lainatut lastenvaatteet ja vauvatavarat - Miten korvata?
Nyt kaipaisin vähän mielipiteitä siitä, pitäisikö jotenkin korvata, kun olemme saaneet vauvanvaatteita ym. tarvikkeita lainaan kummityttöni perheeltä. Jotenkin on sellainen olo, että on jotenkin kiitollisuuden velassa, vaikka ei pitäisi. Tavarat olivat sellaisia, jotka eivät ole kuluneet meidän käytössä ja palautimme ne sen näköisinä ja jotkut jopa paremman näköisinä kuin alunperin lainattuamme.
Nyt en ole enää ottanut mitään lainaan, kun jotenkin mietityttää tämä ainainen kiitollisuuden velassa oleminen. Meillä ei siis ole mitään, mitä heille lainata.
Heillä käydessämme (n. kerran kuussa tai kahdessa) vien kummitytölleni aina jotain tuliaisia.
Ihan pöhköä varmaan edes pähkäillä tällaista tai ainakin itse olen nyt antanut miehen veljen perheelle meidän kamppeita lainaan, enkä odota mitään vastapalvelusta (toisin kuin mieheni :)).
Kommentit (8)
esim. minä lainaan paljon lasten vaatteita ja en odota mitään vastapalveluksia.
Jos sinua kuitenkin lämmittää muistaa heitä jollain lailla, tee tai järjestä heille joku kiva yllätys. Se voisi olla vaikka päivällinen teillä kotona tai joku herkkukori. Joululahjakin se voisi olla, piparkakkutalo tai joku muu herkku tai koriste. Kukat ovat myös aina kivoja. Rahallinen arvo tälläisellä yllätyksellä voi olla ihan minimaalinen, koska sillä ei ole oikeastaan merkistystä.
Tärkeintä varmaan, että itse saat ilmaistua jotenkin kiitollisuutesi ja samalla voit ilahduttaa toisia. Mitään välttämätöntä se ei se tosiaan ole.
Minua taas vaivaa se, että ensin itse pyydät ihmistä kummiksi ja sitten tämä " joutuu" tuomaan lahjoja lapselle jopa useita kertoja vuodessa.
Miten " hyvitellä" kummeja?
Ja muutenkin niitä pestään niin usein, että kuluvat. Onneksi itse olemme saaneet sukulaisilta vaatteita, jotka saamme kuulemma vaikka myydä käytettyämme. Parhaimmat he ovat säilyttäneet itsellään muistona. Mun mielestä tämä on hyvä käytäntö. Periaatteen vuoksi emme kuitenkaan myy saamiamme vaatteita vaan annamme ne eteenpäin kiertoon.
Eikä sen lahjan tarvitse ole mikään kummoinen. Sehän voi olla vaikka kukkakimppu tms. Kohteliaisuus kunniaan.
ei muuta kuin pesu ja ulos auringonpaisteeseen kuivumaan, niin puh vain aurinko vie tahran pois.
Vierailija:
ei muuta kuin pesu ja ulos auringonpaisteeseen kuivumaan, niin puh vain aurinko vie tahran pois.
näin siis meidän suvussa. Lisäksi jos pyytävät teiltä jotain lainaan niin älä missään nimessä anna!