Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laajentaa omaa elämää? Ns pienet piirit

Vierailija
27.07.2017 |

Elämä on mennyt siten että ennen lapsia olin aina töissä, yrittäjänä se onnistui ihan helposti 7 päivänä viikossa. Sitten tuli lapset ja mies on töissä 24/7 (yrittäjä). Rakennetaan taloa ja käydään molemmat töissä ilman työaikoja eli ts aina kuin voidaan.

Mutta sitten asiaan. Ystävät on jääneet taa, en sillä että olisin halunnut mutta ymmärtäähän sen kun elämä on ollut tälläistä. Ystäväpariskuntia ei ole, meidän ikäisillä tuntuu kaikilla olevan. Olen yli 10 vuotta elänyt tässä pienessä piirissä, oma työ yrittäjänä jossa ei edes työkavereita ja lapset.

Tekisi mieli välillä jo ihmisten ilmoille mutta tuntuu että olen ihan ulalla kaikesta. Ja vähän pelottaa, olen kasvosokea ja saanut monet ihmiset suututettua sen takia (pitävät siis ylimielisenä). Asutaan vielä suhteellisen pienellä kylällä jossa kaikki tuntee toisensa ja porukoihin ei enää pääse. Meidän perheestä puhutaan ainakin ajoittain pitkin kyliä, mun sukulaisnainen keksinee päästään juttuja koska eihän me tekemissään olla. Lannistaa edes yrittää tutustua ihmisiin kun tuntuu että kaikilla on jo valmiiksi mielipide.

Mitähän tässä tekisi? Haluaisin laajentaa elämääni uusiin hararastuksiin, ihmisiin jne. Mutta miten ihmeessä sen tekee? Ja ylipäätään, mistä rohkeutta siihen kun itsetunto on aikalailla nollassa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan!

Vierailija
2/6 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jokin harrastus vaikkapa ulkopaikkakunnalla? Jos siis lähellä. Jokin vapaaehtoistyö?

Entäpä lapset, onko heillä kavereita joiden perheistä löytyisi perhetuttuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa varmaan auta muu kuin muuttaa isompaan kaupunkiin. Jos ei muuta niin saatte ainakin olla rauhassa juoruilta

Vierailija
4/6 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa varmaan auta muu kuin muuttaa isompaan kaupunkiin. Jos ei muuta niin saatte ainakin olla rauhassa juoruilta

Voi kun voisimmekin mutta kun ei :(

Lähin kaupunki on 60 km päässä ja siellä on jo 1 harrastus taas viikkoon kunhan syksy taas koittaa. Täällä ei ole kuin jumppaa ja askartelua tarjolla joten niistä piireistä ei taida tulla osaa mun elämään.

Vierailija
5/6 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa mutta vähän samoissa mennään. Ei varmaan lohduta mutta ainakaan et ole ainoa. 😊

Vierailija
6/6 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa neuvoa mutta vähän samoissa mennään. Ei varmaan lohduta mutta ainakaan et ole ainoa. 😊

No ehkei ihan lohduta mutta vertaistuki auttaa aina. Miten me nyt tähän päädyttiin? Mitä ideoita sulla on herännyt tulevaisuutta ajatellen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä