kuukautiset pillereiden jälkeen...
Onko muilla kuukautiskierto jäänyt todella pitkäksi pillereiden lopetuksen jälkeen? Kuinka kauan on kestänyt että kierto on normalisoitunut, vai onko tärpännyt pitkälläkin kierrolla?
Mulla on ollut pillereiden jälkeen kierto kaksi kertaa 39 päivää, nyt kolmas oli 37 päivää. Olisikohan se nyt lyhenemässä, mua niin hirvittää että ovuloinko ollenkaan?! Kun viimeksi lopetin pillerit ja esikoista yritettiin, niin kierto palautui heti siihen alkuperäiseen, 27-31 päivää. Onkohan kroppa muuttunut edellisen raskauden ja synnytyksen jälkeen sit niin paljon vai mikä tässä mättää? Mitä tän asian eteen itse vois tehdä? Kun ei tätäkään jaksas.
Miten teillä muilla on mennyt? Onko kierto palannut itsestään normaaliin?
Kommentit (2)
Minä lopetin pillerit elokuussa -05. Sen jälkeen kierrot ollut 37,38,31,41 ja nyt menee jo kp 50(en ole raskaana). Seuraavista menkoista aloitan Terolut-kuurin.
Mutta ei minulla ollut ennen pillereitäkään säännölliset kierrot.
Mulla eka kierto pillereiden jälkeen oli 36 päivää, toka 59 päivää. Kolmannesta sitten tärpääsi, ilman että kierto kerkesi tasoittua, päin vastoin, ultran mukaan hedelmöitys tapahtui vasta joskus kp 36 tienoilla, joten sekin kierto olisi ilman tärppiä ollut 50 hujakoilla. Eli pitkälläkin kierrolla VOI tärpätä, vaikkakin se tietysti on epätodennäköisempää ja ajoituksen kannalta vaikeampaa. Mutta nämä on niin yksilöllisiä juttuja... voithan toki käydä lääkärillä kyselemässä, ja ehkä saisit esim. terot avuksi kiertoa tasoittamaan...
Tsemppiä ja pitkää pinnaa!!
-Olivia rv 13+1