Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit onnettomuuspaikalla

Vierailija
24.07.2017 |

Olen nyt kesän aikana ollut ensimmäisten joukossa viidellä eri onnettomuuspaikoilla. Milloin joku on kaatunut kännissä, milloin nyrjäyttänyt nilkkansa on mukana ollut yksi avohaavakin. Ei onneksi mitään vakavaa.
Laskin äsken että yhteensä minun kanssa mukana on ollut kahdeksan hoitajaa, kaikki sattumalta paikalla ja jokainen vapaa-ajalla. Yksikään lääkäri ei ole ilmoittautunut.
Yhdeksän hoitoalan ammattilaista joista yksikään ei ole lääkäri on varsin epätodennäköistä tilastojen valossa. Herää siis kysymys miksei lääkärit pysähdy auttamaan kun löytää itsensä onnettomuuspaikalta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lääkäreitä on suhteessa hoitajiin paljon vähemmän? T. Sherlock

Vierailija
2/11 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan yhdellä osastolla voi olla 40 hoitajaa ja yksi lääkäri. Todennäköisyys siihen, että lääkäri sattuu paikalle on selvästi pienempi kuin hoitajan. Hoitajia tässä maassa on aika paljon enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin noppaa kymmenen kertaa. En saanut yhtään nelosta. Herää siis kysymys, onko arpakuutioissa ollenkaan numeroa 4?

Vierailija
4/11 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja olen pysähtynyt onnettomuuspaikalle auttamaan.

Vierailija
5/11 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään epätodennäköistä, ota huomioon, että myös lähärit (vaipanvaihdon maisterit?) menee hoitaja"kategoriaan". Niitä on PALJON.

Mut joo tunnen lääkärin joka ei koskaan ilmoittaudu kun lekuria kysytään: oli suht pienen, spesifin erikoisalan PROFESSORI, tuumii itse, ettei osais tehdä mitään, jos itse esim. kännissä (lentokone), tai whatever, juurikin syy (ja syyte) lankeaa lääkärille, ihan sama kuka munasi alunperin.

Vierailija
6/11 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta kumminkin lääkäreistä onnettomuus paikalla.

Mä olen ollut kerran elämässäni paikalla kun sattui vakava onnettomuus (henkilön vaatteet syttyivät palamaan räjähdyksenomaisesti) ja tilanteessa oleva lääkäri jäätyi täysin. Paikalla oli ehkä 20-30 henkilöä ja se oli täysin erialaa opiskeleva nuori tyttö joka toimi ja otti johtovastuun ja määräsi ihmisille tehtäviä ensiapuun,  hätäkeskukseen soittoon, ambulanssia vastaan yms.

Sitä on vaikea tietää etukäteen miten kukin reagoi äkkinäisessä onnettomuustilanteessa.

Vierailija
7/11 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten Nizzan iskun jälkeen haastateltiin paikalla ollutta suomalaislääkäriä. Hän oli juossut paikalta taakseen katsomatta ja seuraavalla lennolla Suomeen. Ei ollut palannut paikalle auttamaan, vaikka tiesi, että loukkaantuneita on paljon. Ihmettelin jo silloin ammattietiikkaa. Kai hänellä oli syynsä.

Vierailija
8/11 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni lääkäreiksi kyllä yrietään valita ihmisiä jotka pysyy tekemään nopeasti hyviä päätöksiä ja toimimaan hätätilanteissa

Vierailija
9/11 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtään epätodennäköistä, ota huomioon, että myös lähärit (vaipanvaihdon maisterit?) menee hoitaja"kategoriaan". Niitä on PALJON.

Mut joo tunnen lääkärin joka ei koskaan ilmoittaudu kun lekuria kysytään: oli suht pienen, spesifin erikoisalan PROFESSORI, tuumii itse, ettei osais tehdä mitään, jos itse esim. kännissä (lentokone), tai whatever, juurikin syy (ja syyte) lankeaa lääkärille, ihan sama kuka munasi alunperin.

Todella tasokas proffa kun on pelti kiinni koneessa 😂. Ei ole sitten kuullut sivistyneistä juomatavoista. Mikä syyte? Suomessa? Täällä tuomitaan vain talousrikolliset paitsi jos kuuluvat keskustaan, kokoomukseen tai uuteen vaihtoehtoon.

Vierailija
10/11 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni lääkäreiksi kyllä yrietään valita ihmisiä jotka pysyy tekemään nopeasti hyviä päätöksiä ja toimimaan hätätilanteissa

Lääkiksen sisäänpääsykokeet kyllä perustuu vahvasti matemaattiseen lahjakkuuteen, paljon fysiikan laskuja.

Hoitajille on sitten näitä haastatteluja ja testejä alalle soveltuvuudesta. Lääkäreiltä ei esim. odoteta sosiaalisisa taitoja tai vuorovaikutuskykyjä.

Vierailija
11/11 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten Nizzan iskun jälkeen haastateltiin paikalla ollutta suomalaislääkäriä. Hän oli juossut paikalta taakseen katsomatta ja seuraavalla lennolla Suomeen. Ei ollut palannut paikalle auttamaan, vaikka tiesi, että loukkaantuneita on paljon. Ihmettelin jo silloin ammattietiikkaa. Kai hänellä oli syynsä.

Surkea jänishousu, mahtoiko olla työterveyslääkäri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme