Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvulla Kanarialla käyneet! Oliko siellä oikeesti noin 30 astetta lämmintä talvella?

Vierailija
23.07.2017 |

Olin 80-luvun lopulla 10-vuotiaana äitini kanssa Kanarialla maaliskuussa. Jäi sellainen mielikuva, että siellä oli älyttömän kuuma, siis noin 30 astetta ellei enemmänkin. Nyt kun katsoo keskilämpötiloja, niin eihän siellä ole kuin noin 20 astetta talvella. Muistanko aivan väärin vai onko siellä lämpötilat muuttuneet?

Muutkin Kanarian muistot toki kiinnostaa! :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 89 olin muistaakseni, joulun aikaan. Varjossa oli vilakka. olin jonku 12 ni en hirveesti muista. Auringossa kyllä köllöteltiin ja uitiin kaikki päivät.

Vierailija
2/8 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun jäi lapselle eli minulle sellainen mielikuva, että kesällä sinne ei pysty edes menemään kun on vielä kuumempaa kuin talvella :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut  vuonna 2008 ja 2012 maaliskuussa kanarialla ja kummallakin kerralla oli n.30 lämmintä.

Vierailija
4/8 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että hiihtolomalla olis jotain 20-25 astetta. Ihan mukavaa, mutta ei kuuma. Muistan kuinka yhtenä vuonna oli lämmitetty uima-allas, oli tarpeeseen.

Vierailija
5/8 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vuonna 1990 Gran Canarialla, tammikuun alussa ja oli jotain 20 astetta. Monilla paikallisilla oli toppatakit.

Seuraavan kerran olin siellä vuonna 1994, helmikuun lopussa, oli jotain 21-23 astetta.

Eli ei ihan 80-luvulla, mutta melkein ;)

Vierailija
6/8 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Kanarialla ja siellä on kyllä lähes mitä vaan säätä talvella. Jos tulee calima niin tammikuussakin voi olla 30c. Talvella ( joulu-helmikuu )on noin 22-23 päivällä eli altaalla kyllä tarkenee mutta iltaisin toppatakki ei ollut liikaa... itsekin käytin neuletakkia ja toppaliiviä talvikuukausien iltoina... nyt olin pitkästä aikaa lomalla kanarialla, tarkennuksena Playa del Inglesissä ( joka on puerto ricon lisäksi saarten lämpimintä seutua ) ja maaliskuun alun lämpötilat olivat n.24-25 mutta nousivat loppua kohti 30 asteen lukemiin.

Joskus ihmetyttää nuo Kanarialle kesäkuukausille luvatut 22-23 lukemat. Oikeasti siellä on n. 28-30 eli ihan Välimeren lukemissa mennään. Olen viettänyt Inglesissä kolme viikkoa yhden heinäkuun ja silloin päivälämpötilat olivat "parhaimmillaan" 35 eli kyllä siellä oli KUUMA.

Vierailija
7/8 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt siellä lapsena ja nuorena 1970- ja 1980-luvuilla, yhteensä ehkä 5-6 kertaa, useammalla saarella.

Ja mun mielestä siellä oli tasainen, miellyttävä, n. 22-24 astetta.

Vierailija
8/8 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 80-luvun lopulla 10-vuotiaana äitini kanssa Kanarialla maaliskuussa. Jäi sellainen mielikuva, että siellä oli älyttömän kuuma, siis noin 30 astetta ellei enemmänkin. Nyt kun katsoo keskilämpötiloja, niin eihän siellä ole kuin noin 20 astetta talvella. Muistanko aivan väärin vai onko siellä lämpötilat muuttuneet?

Muutkin Kanarian muistot toki kiinnostaa! :)

Minä olin 80-luvulla tammikuussa Kanarialla ja silloin siellä oli sellainen Suomen kesä. Päivällä vähän yli 20, välillä saattoi tulla sadekuuro, illalla oli vähän viileämpää, alle 20.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme