Voiko tulostin vaan mennä vanhaksi
Varmaan tulostimen ups on otettu välillä tietokoneesta pois, mutta muita muutoksia en tehnyt. Huomasin tulostimen vian, kun skannaus ei toiminut. Yhtä-äkkiä sitten alkoi herjaamaan, että mustekasetissa on ongelma. Kun ostin uuden tulostinkasetin, niin toimi, mutta tulosti ihan sekoja. Otin tulostimen pois ja asensin uudelleen, tosin mitään asennuslevyä en käyttänyt, sillä ne ei taida olla windows seiskalle. Tosin, kun tämä uusi kone ja seiska ostettiin, niin kyllähän tulostin tässäkin toimi.
HP:n sivuilla ei ole enää tukea tälle mallille eli HP photosmart 2575 ja skannaus ei edelleen toimi.
Eli voiko tulostin oikeasti mennä ohjelmistojen takia niin vanhaksi, että on pakko ostaa uusi :(
Kommentit (5)
Googlaa planned obsolescence (suunniteltu vanhentuminen) eli kyllä voi.Kulutuselektroniikan valmistajat ovat huolehtineet siitä etteivät laitteet toimi ikuisesti.Mistä ne muuten uutta myyntiä kehittäisivät?
Vierailija kirjoitti:
Siis sinulla oli seiska ja nyt on varmaan uudessa koneessa kymppi.
Yleensä seiskassa toiminut laite toimii kympissä, paitsi jos käyttöjärjestelmä on ollut ennen 32 bittinen ja uusi on 64 bittinen,
Vanhempiin laitteisiin ei saa 64 bittisiä ajureita.
Minulla on taivaanvanha skanneri ja sitä varten on virtuaali-seiska pyörimässä kympissä.
Kirjoitin vähän epäselvästi. Edelleen on siis käyttis seiska ja tässäkin toimi ENNEN, enää ei toimikaan...tulostaa kyllä mutta sekavasti. UPSin olen välillä irroittanut. Jos on jotain asennuslevyjä, niin ne ovat käyttiksille ennen seiskaa..
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä seiskassa toiminut laite toimii kympissä, paitsi jos käyttöjärjestelmä on ollut ennen 32 bittinen ja uusi on 64 bittinen,
Minulla on taivaanvanha skanneri ja sitä varten on virtuaali-seiska pyörimässä kympissä.
Kirjoitin vähän epäselvästi. Edelleen on siis käyttis seiska ja tässäkin toimi ENNEN, enää ei toimikaan...tulostaa kyllä mutta sekavasti. UPSin olen välillä irroittanut. Jos on jotain asennuslevyjä, niin ne ovat käyttiksille ennen seiskaa..
ap
nyt toimikin...