Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kerrostalossa vaihtaa kotioven lukon ja avaimet niin, että ne sopivat alaoveen

Vierailija
23.07.2017 |

ilman, että alaoven lukkoa vaihdetaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että lukot on alunperinkin sarjoitettu niin, että kaikkien asuntojen avaimilla saa alaoven auki. 

Otapa yhteyttä taloyhtiön isännöitsijään. 

Vierailija
2/10 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos talon lukkojen sarjoituksessa on vielä ns tilaa. Selviää kysymällä isännöitsijältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse et voi sitä tehdä. Isännöitsijän juttu.

Vierailija
4/10 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeeksi uusi lukko, niin sitä ei tarvi edes vaihtaa. Kuolettaa vain tietyt avaimet.

Vierailija
5/10 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestihan sitä joudutaan avaimia vaihtamaan.  Ota isännöitsijään yhteyttä ja selitä asia niin hän hoitaa mutta joudut varmasti maksamaan sarjoituksen.  Jos et halua että esim. entisellä poikaystävällä on avain kotiisi ( jota hän ei luovuta)  niin myös alaovi joudutaan sarjoittamaan että siitä ei pääse sisään kukaan ei toivottu henkilö.

Vierailija
6/10 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Tarvitset isännöitsijältä paperin, että lukkoliike tekee kopiosuojatun avaimen samaan sarjaan. Olen joutunut joskus vaihtamaan, kun vuokralainen on ottanut hatkat. Lukon vaihto maksoi 170€ ja avaimet muistaakseni 35€/kpl.

Vierailija
7/10 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarpeeksi uusi lukko, niin sitä ei tarvi edes vaihtaa. Kuolettaa vain tietyt avaimet.

Ei taida olla. 2003 vaihdettu exec.

Ap

Vierailija
8/10 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja kirjoitti:

Voi. Tarvitset isännöitsijältä paperin, että lukkoliike tekee kopiosuojatun avaimen samaan sarjaan. Olen joutunut joskus vaihtamaan, kun vuokralainen on ottanut hatkat. Lukon vaihto maksoi 170€ ja avaimet muistaakseni 35€/kpl.

Sain yhteyden lukkoliikeeseen. 300-500€ kuulemma! Hirveä hinta.

Ap

9/10 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Jos avainten patentti on vanhentunut voit itse tilata(Esec). Jos on uusi avain (Sento) tai sähköinen niin isännöitsijän pitää tilata avain. Ja molemmilla onnistuu asunnon oven uudelleen sarjoitus niin, että avain käy ulko-oveen.

http://www.lukkokeskus.fi/fi/ajankohtaista/exec-avaimen-patentti-paattyy

Vierailija
10/10 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukkohan toimii siten, että alaoven lukossa on käytössä osa avaimesi lovista ja asuntosi ovissa eri lovet tai kaikki lovet. Tuskin noita niin tarkalle tehdään, että avaimessa ei olisi sen verran tilaa muutoksille, että aika moni saa lukot vaihtaa ennen kuin ne loppuvat kesken. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi