Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen muuttamassa ja vuokranantaja alkoi valittamaan, että mun pitää trimmerillä siistiä pihaa

Vierailija
23.07.2017 |

Asun omakotitalossa. Vuokranantajani kävi tänään täällä ja sanoi, että mun pitää trimmeröidä nurmikon reunat (pitkät heinät pois joita ei normi ruohonleikkurilla saa otettua). Minulla ei ole trimmeriä, eikä ole vuokranantajallakaan, eikä suostu sellaista ostamaan.

Pitääkö mun muka oikeasti ostaa nyt trimmeri tämän takia?? Vuokranantaja mainitsi, että jos jätän tuolleen tuon piha alueen niin hän ottaa takuuvuokrasta jonkulaisen määrän pois, koska en ole "hoitanut velvollisuuttani".

Nurmikko on siisti ja pois muuttaessa vielä leikkaan sen, eikä ole koskaan koko 6v asumisen aikana valittanut noista pitkistä ruohoista ja olen niitä puutarhasaksilla välillä vähän siistinyt.

Muutan rivitaloon, en tarvitse trimmeriä itse, joten jos ostan nyt, pitäisi se samantien myydä pois. Ei ole ketään tuttuja, sukulaisia, ystäviä, joilla olis mitään trimmeriä.

V*tuttaa niin ettei veri kierrä !!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytä niitä puutarhasaksia.

Vierailija
2/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäli se piha oli siistitty sinun siihen muuttaessasi niin on se tehtävä. Mahtaa olla kivan näköinen jos ei kuuteen vuoteen asialle ole tullut tehtyä mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliseen fb ryhmään ilmoitus että vuokraat päiväksi trimmerin, ei oo niin vaikeata.

Vierailija
4/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa naapurilta

Vierailija
5/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ainAkin kuvat niistä. Voi olla kohtuutonta vaatia kun ni etsi on leikattu joka tapauksessa. Voiko niitä leikata saksilla? Ainakin pahimmat?

Vierailija
6/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitteita voi myös vuokrata. On myös pitkävartisia puutarhasaksia, voima välittyy paremmin, eikä tarvitse kyykkiä.

Vierailija
7/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se sun asuessa siitä valitakaan, mutta nyt kun sä muutat siitä pois niin oletus on että jätät pihan nättiin kuntoon. Senhän se olisi sitten tehtävä jos et itse tee. 

Vierailija
8/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman näköinen piha oli kun tänne aikoinaan muutin !!!! Puutarhasaksilla aivan liian kova homma kun piha on iso ja niiden pitkien ruohojen joukossa on hemmetisti polttaraisia !!

AP

Vierailija
9/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman näköinen piha oli kun tänne aikoinaan muutin !!!! Puutarhasaksilla aivan liian kova homma kun piha on iso ja niiden pitkien ruohojen joukossa on hemmetisti polttaraisia !!

AP

Miten hemmetissä et 6 vuoden aikana hankkinut trimmeriä jos kerran piha iso ja heinät vaan rehottaa reunoilla?

Vierailija
10/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa nyt vaan on niitä velvotteita myös vuokralaisella. Muuttaessa pois piha siistitään, koti siivotaan, kattokourut tyhjennetään jne. 

Vierailija
11/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Miten hemmetissä et 6 vuoden aikana hankkinut trimmeriä jos kerran piha iso ja heinät vaan rehottaa reunoilla?

Aijaijaijai ap:n oma moka.

Vierailija
12/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vuokranantajan kanssa puhetta, että pitäisi trimmerillä noita reunoja siistiä !! Sanoi vaan että hänellä on ruohonleikkuri varastossa että sillä saa pihan nurmikon ajettua.

Ja samalla lailla rehottivat sillon kun muutin, ajattelin että niille ei tarvi tehdä mitään kun muuttaessanikin tänne oli saman näköistä.

Miks mun pitäs muka yhtäkkiä alkaa noi leikkaamaan maan tasalle, kun 6vuoteen ei ole asiasta mitään sanonut vaikka aika monta kertaa on 6vuoden aikana täälläkin käynyt??

Ihan selvästi puhdasta v*ttuilua, että saa tahalleen pidätettyä takuuvuokrasta osan.

AP

Vierailija
13/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revi käsin.

Minkälainen sun rivaripiha on, jos et trimmeriä tarvii? Meillä semmoinen on taloyhtiön puolesta ja tarvii kerran pari kuussa reunustat ottaa.

Vierailija
14/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap olet nyt aivan itse mokannut. Nyt ne sakset käteen ja pylly pystyssä leikkelemään ruohot pois! Sama aika menee täällä asiaa vatvoessa.

Sulla on ollut 6 vuotta aikaa hoitaa asia kuntoon.

Sinkkumies

Vierailija
15/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikatteella vedät.

Vierailija
16/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olisis siis pitänyt pihakin kuvata kun muutit taloon niin voisit todistaa että samalaisena jätät sen jälkeesi.  Kuvaaminen on vuokralla ollessa tosi tärkeää.  Vuokraa se trimmeri ja tee homma niin pääset mokomasta vaivasta.  Toinen vaihtoehto on että palkkaat siihen miehen tekemään työn mutta hänkin helposti laskuttaa pari tuntia eli n. 80 € ja jos sinulla ei ole vielä kotitlaousvähennystä tälle vuodelle niin menee omavastuuseen kokonaan.  Eli joka tapauksessa rahaa menee mutta miten paljon vuokranantaja meinaa viedä vuokratakuustasdsi.  Ei ainakaan tuota 80 € enempää varmaan voi vähentää.  Muutoin mene oikeusaputoimistoon ja sieltä laittavat vuokranantajalle kirjeen.  Mutta sekin taas maksaa.......pattitilanne.  Osta vanha (tai uusi)  trimmeri.  Niitä saa edullisesti näin loppukesästä.  Sitten sinulla on trimmeri sinne rivariin valmiina.  Välttämättä rivareissa ei ole trimmereitä talon puolesta.

Vierailija
17/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole rivaripiha, kuten joku tuossa mainitsi !! OMAKOTITALO MAALLA, EN TIEDÄ PIHAN KOKOA, VARMAAN JOKU HEHTAARI !!! HEMMETIN ISO JA TÄSSÄ ON JOSKUS OLLU MAATILA !!!

Ne pitkät ruohot reunustaa tätä tonttia koko sen tontin alueelta eli se työmäärä on järjetön alkaa yhtään millään puutarhasaksilla räppimään !! 

Ois voinu 6vuoden aikana sanoa noista, jos haluaa että ne siistitään kokonaan maan tasalle, mutta kertaakaan ei ole sanonut.

Minun puolestani saa pitää koko takuurahan. Jos todella pitää valita, hommaanko jostain trimmerin ja alan tällästä tonttia trimmerillä leikkaamaan vai annanko hänen pitää takuurahan ja olen trimmaamatta niin valitsen jälkimmäisen.

AP

Vierailija
18/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän muuta yllättävää vuokranantaja huomaa tekemättömäksi...

Ja ap, itse sanoit muuttavasi rivitaloon, siksi siitä puhutaan.

Vierailija
19/19 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylvät kunnolla suolaa sinne tänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi