Tiesitkö, että raamattu ei millään lailla kiellä tai edes paheksu kristityiltä oluen tai viinin juontia?
Päinvastoin. Siellähän muutettiin jopa vettä viiniksi, kun vanhat oli juotu loppuun.
Kommentit (30)
Tottakai tiesin. Olen lukenut Raamatun. Suosittelen samaa sinullekin. Ihan ajatuksen kanssa niin se asian ydinkin sieltä aukenee.
"Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä".. Ef. 5:18
Miksi raamattu kieltäisi ruokajuomat?
Raamatun mukaan jumala antoi myös kaikki siementä tekevät kasvit ihmisten käytettäviksi. Siis ihan raamatun mukaan kannabis ei ole pelkästään laillista vaan joka miehen oikeus. Tasa-arvo niin naistenkin oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Tai miksi kirkossa tarjottaisiin viiniä, jos Raamattu sen kieltäisi?
Ei tietenkään kiellä viinin nauttimista. Viinihän on kristuksen veri, "joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi." (matteuksen evankeliumi, ehtoollisen asetussanat)
Tottakai tiesin. Siksi odotankin innolla työpäivän päättymistä, jotta voidaan illalla juoda viiniä miehen kanssa. Juopuminen viinistä on se, mitä Raamatussa paheksutaan. Eikä sekään ole paha itsessään, vaan se voi aiheuttaa muuta pahaa. Humalassa tulee tehtyä typeriä asioita, siksi humaltuminen ei ole suotavaa.
Olen aika äärikonservatiivikristitty mielestäni, mutta viiniä kyllä kuluu :D
Joo, mutta liika dokaaminen ja kännäily tarkoittaa, että "palvot " alkoholia enemmän kuin Jumalaa ja se ei ole hyvä.
Jotenkin näin sen ymmärtäisin.
Tiesin. Tiesin myös, että Raamatussa paheksutaan viinistä juopumista. Kohtuudella siis vain nautitaan.
Tiesin. Olen uskossa mutta juon viiniä ja joskus oluttakin. Holtitonta kännäystä ei Raamatussa hyväksytä.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Siellähän muutettiin jopa vettä viiniksi, kun vanhat oli juotu loppuun.
Näin tehtiin, mutta ei kännäilty ja juotu järveä kerralla tyhjäksi.
Oletko jotenkin tosi nuori, kun luulit tämän olevan joku uutinen?
Seuraavaan käännökseen laitetaan alaviite "Suomalaiset älkööt kuitenkaan viinan kanssa läträtkö".
Tiesin. 15-vuotiaana rippikoulussa luettiin tuosta. Samoin luettiin kohta, jossa paheksuttiin viinin liikakäyttöä
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaan käännökseen laitetaan alaviite "Suomalaiset älkööt kuitenkaan viinan kanssa läträtkö".
:D:D Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai miksi kirkossa tarjottaisiin viiniä, jos Raamattu sen kieltäisi?
Kirkko (ainakaan luterilainen) ei ole perustanut oppiaan raamattuun enää vuosikymmeniin. Kirkon kallispalkkainen johto haistelee ajan tuulia ja muokkaa oppiaan sen mukaan kaikkia miellyttäväksi.
Eivät vaan tajua, ettei kaikkia voi miellytää, vaikka kuinka sitä haluaisivatkin.
Ainoastaan lestadiolaiset noudattavat raamatun ohjetta ehkä omalla kohdallaan jopa liiankin tarkasti... siis sitä että lisääntykää ja täyttäkää maa. Tosin raamattu puolestaan ei kiellä televisiota eikä lasiluukullista pesukonetta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta liika dokaaminen ja kännäily tarkoittaa, että "palvot " alkoholia enemmän kuin Jumalaa ja se ei ole hyvä.
Jotenkin näin sen ymmärtäisin.
Joo, ei pidä palvoa viina-pirua.
Tiesin. Olen peruskristitty eli uskon Jeesukseen. Alkoholia en muuten vain juuri käytä. Kuohuviinilasi voi mennä joskus, lasi viiniä joskus, mutta alle pullo vuodessa. Ei ole minun juttuni.
Tiesinhän minä. Mutta muistelisin että siellä paheksutaan holtitonta känniä kylläkin.