Mitä sanon päästäkseni pois, olen vieraana sukulaisilla?
En voi sanoa oikeaa syytä enkä kerro sitä tässäkään, miten liukenen paikalta tyylikkäästi? Menin oikein kirkkaasti ja selvästi sanomaan olevani lomalla, joten he tietävät että mitään kiireitä minulla ei ole. Vinkkejä?
Kommentit (19)
Mä tiedän mitä sanoa mutta en kerro sitä tässäkään ;D
Ihan yksinkertaisesti: "Mä rupean nyt lähtemään kotiinpäin." Ei siihen mitään selityksiä tarvita
Ellet sano syytä,en minäkään sano sulle, miten pääsisit pois!
Voihan sitä lomallakin olla kaikenlaisia menoja, ettei ehdi olemaan kylässä.
Jos ei edes nappaa.
Sukulaiset tuskin ovat köyttäneet sinua tuoliin (siinä tapauksessahan et voisi kirjoittaa tänne), joten voit poistua ilman mitään selityksiä. Kohteliasta on toki sanoa "Oli kiva nähdä" "Heihei" yms.
Ei kai sinua siellä vankina pidetä? Jos näin on soita hätänumeroon? Muussa tapauksessa otat kamasi, kävelet reippaasti ulko-ovelle, tartut ripaan, sanot 'Se on moro ny!' ja astut ulos.
"Multa taisi unohtua kahvinkeitin päälle..."
helppookuheinänteko kirjoitti:
Ei kai sinua siellä vankina pidetä? Jos näin on soita hätänumeroon? Muussa tapauksessa otat kamasi, kävelet reippaasti ulko-ovelle, tartut ripaan, sanot 'Se on moro ny!' ja astut ulos.
Ripa, ripa!
Toimi samoin kuin mistä tahansa muustakin paikasta poistuessasi. Et kai sinä kaupassakaan selittele kassalle, miksi poistut tai bussissa käy sanomassa kuskille, että "mun täytyy nyt jäädä tässä, kun mun koti on lähimpänä tätä pysäkkiä ja mulla on kamala vessahätä ja pitää päästä äkkiä kotiin" tms.
Arveletko sukulaisten haluavan pitää sinut koko lomasi siellä?
Vierailija kirjoitti:
Toimi samoin kuin mistä tahansa muustakin paikasta poistuessasi. Et kai sinä kaupassakaan selittele kassalle, miksi poistut tai bussissa käy sanomassa kuskille, että "mun täytyy nyt jäädä tässä, kun mun koti on lähimpänä tätä pysäkkiä ja mulla on kamala vessahätä ja pitää päästä äkkiä kotiin" tms.
Wat !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wat !
No ihan sitä, että ei poistumista tarvitse kenellekään selitellä. Ei kaupassa, ei bussissa, eikä sukulaisten luona. Sen kun lähtee vaan. Jos haluaa olla kohtelias, voi sanoa "kiitos, heihei" tms.
Tuo nyt on vielä helppoa. Paljon vaikeampaa meille liian hienotunteisille on saada vieraat pois omasta kodista.
Ehdotan myös että sanot ystävällisesti, että "Minä rupean tässä lähtemään kotiinpäin. Kiitos teille. Nähdään taas!".
Kerran se kirpaisee.
Rupea riehumaan niin poistavat sinut ihan omatoimisesti.
Laita viesti jollekin kaverille ja pyydä soittamaan. Mene ulos puhumaan. Puhelun jälkeen sanot sukulaisille. että kotonasi on sattunut vesivahinko tms, pakko lähteä kotiin
.
Käyt vessassa yökkäämässä, ja sanot että taitaa olla oksennustauti. Varmasti saat poistua.