Tuli puhuttua pahaa seläntakana ihmisestä, jonka kanssa henkisesti vaikea pärjätä.
Harmittaa, tulin purkaneeksi toiselle ihmiselle patoutumiani joita on todella vaikea ottaa esille tämän 'ikävän ihmisen' kanssa. Ottaisinkin jos sillä ei olisi aina niin järkyttävät seuraukset. Eli on vain pitänyt sietää hänen käytöstään. En pidä itseäni juoruilijana yleensä, mutta toisaalta tuonkaltaistakaan tyyppiä ei oikein usein ole tullut vastaan. Mutta ei kai sekään oikeuta minua puhumaan selän takana vai? Miten toimia oikein?
Kommentit (16)
Kaikki puhuu joskus. On ihan ok purkaa tuntemuksia ja harmituksia pois mielen päältä. Ei kai sillä ole väliä puhuuko ystävälle miehen ärsyttävästä tavasta vai kaverin. Molemmissa tilanteissa ok kertoa mikä ahdistaa ja ystävän kanssa pohtia ratkaisua. Onko se Heikin riitojen pakoilu ok tai Minnan jatkuva avatuminen kun häntä ei kiinnosta sinun kuulumisesi.
Vastaat itse seurauksista. Älä nyt selitä mitään, että vahingossa haukuit. Ei sellaista tapahdu.
Mä myös mutta ei harmita. Ihmettelin kun tällä viikolla töissä on ollut rento ja mukava tunnelma kunnes hoksasin että yksi tyyppi on lomalla. Kaikki tulivat nyt toimeen keskenään ja hommat sujuivat. Sanoin sen ääneen.
En tietenkään tykkää jos minusta puhutaan ja en väitä puhuneeni vahingossa. Toisaalta en ehkä myöskään ihmettelisi sitä, jos käyttäytyisin kuten tämä henkiö käyttäytyy. Minussa on tietenkin omat vikani sitten.
ap
Mä en ainakaan pitäisi henkilöä, joka puhuu pahaa muista kovinkaan luotettavana.
No ainakin tajuat tehneesi väärin. Osa ei tajua sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan pitäisi henkilöä, joka puhuu pahaa muista kovinkaan luotettavana.
Miten sinä sitten toimisit?
ap
Itse pyrin puhumaan asioista suoraan ihmisten kanssa. Lisäksi pyrkisin vahvistamaan suhteitani henkisesti energiaa tuovien kanssa (en kuitenkaan puhu pahaa kenestäkään). Patoutumia voi purkaa esimerkiksi lenkkeilyllä yms. urheilun avulla.
Tarkennuksena, että minusta tämä ihminen jatkuvasti yrittää lyödä minua vyön alle, on kiinnostunut 'herkistä kohdistani' mutta itsestään tuntuu kertovan mahdollisimman vähän. Kuuluu tavallaan lähipiiriini. Tekee tämän niin, että se on tulkittavissa rivien välistä. Usein sama viesti, eri yhteyksissä. Rivien välistä. Muiden kanssa minulla ei tällaista oloa ole.
ap
Nyt tiedän, ensi kerralla sanon hänelle vaan suoraan, että mitähän yrität minulle sanoa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tarkennuksena, että minusta tämä ihminen jatkuvasti yrittää lyödä minua vyön alle, on kiinnostunut 'herkistä kohdistani' mutta itsestään tuntuu kertovan mahdollisimman vähän. Kuuluu tavallaan lähipiiriini. Tekee tämän niin, että se on tulkittavissa rivien välistä. Usein sama viesti, eri yhteyksissä. Rivien välistä. Muiden kanssa minulla ei tällaista oloa ole.
ap
Ehkä tämä henkilö yrittää varoittaa sinua, mutta ei saa sanottua asiaa suoraan, koska tietää sen vain pahentavan asiaa. Voisit ihan hyvin kysyä häneltä suoraan, miksi hän toimii näin ja mihin hän sillä pyrkii.
Miksi haluat olla tekemisissä tämän "ikävän ihmisen" kanssa? Ikävät ihmiset kannattaa heivata elämästään pois. He eivät halua sinulle hyvää. Miksi hän muuten kommentoi rivien välistä ikävästi? Mieti.
Minäkään en ymmärrä miksi haluat olla tekemisissä kyseisen henkilön kanssa. Sitten se puoli, että joidenkin kanssa on vain pakko olla tekemisissä ja minusta ihminen tarttee silloin jonkun jonka kanssa pohtia miten tuollaisen ihmisen kanssa parhaiten tulisi toimeen, luottamuksella tietenkin.
Riippuu kuka tämä ihminen on. Jos ystävästäsi puhuit jollekkin toiselle, et saa saa sympatiaa. Minulle ensisijainen edellytys ystävälle on ettei hän jauha minusta selän takana ja että sanoo suoraan, jos hiertää. Pahin no-no olisi jos kuulisin että ystävä repostaaminua selän takana eikä sano suoraan. Ystävyys olisi kerrasta poikki.
No toivoisitko, että susta puhuttaisiin pahaa selän takana (karma). Pahaa puhuminen kertoo lisäksi aika paljon kertojastaan.