Todellinen ystävä ei sano ylipainoiselle ystävälleen että tämä on hyvä sellaisena kuin on!
Sen sijaan todellinen ystävä tekee selväksi, että ylipaino on terveydelle äärimmäisen haitallista eikä sitä tule hyväksyä ja ohjaa ylipainoisen ystävänsä terveellisten elintapojen pariin ja pitää huolta että tämä pysyy terveellisessä ruokavaliossa ja tehokkaassa treeniohjelmassa jossa tavoitteet nousevat jatkuvasti kehityksen kanssa samaa tahtia.
Enableri joka ei välitä terveydestäsi ei ole oikea ystäväsi!
Kommentit (16)
Todellinen ystävä myös valvoo, ettei ystävänsä käytä huumeita, juo liikaa alkoholia, tupakoi, näännytä itseään, harrasta vaarallisia urheilulajeja, työskentele vaarallisessa ammatissa, matkusta vaarallisiin maihin, aja autoa väsyneenä...
Se, onko ylipaino "terveydelle äärimmäisen haitallista" riippuu siitä, kuinka paljon ylipainoa on.
Me ei arvostella toisten ulkonäköä.. Ihme kavereita sulla.
Kyllä, kansanterveydelle tämä nykypäivän ajattelu että epäterveellisistä elintavoista ei tarvitse pyrkiä eroon on tikittävä aikaydinpommi.
Kommentoin hienovaraisesti 10 kiloa lihoneen kaverini painoa ja kannustin häntä laihduttamaan muutaman kilon. Nyt tunnen itseni tyhmäksi, mitä se minulle kuuluu. Ihmettelen vain, miksi aiemmin ihan hyväkroppainen ihminen on päästänyt itsensä siihen kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Me ei arvostella toisten ulkonäköä.. Ihme kavereita sulla.
Kukaan ei täällä ole kehottanut arvostelemaan ulkonäköä. Ylipaino ei ole ensisijaisesti ulkonäkö- vaan terveyskysymys. Turha höpöttää ulkonäöstä kun kyse on terveydestä. Harva haluaa sairastua diabetekseen, sydän- ja verisuonitauteihin, syöpiin yms.
Paras ystäväni on ylipainoinen. Kyllä hän itsekin tietää sen. Ei tulisi mieleenikään alkaa patistella häntä laihduttamaan. Minulle hän kelpaa juuri sellaisena kuin on. Rakas ihana ystävä!
Vierailija kirjoitti:
Paras ystäväni on ylipainoinen. Kyllä hän itsekin tietää sen. Ei tulisi mieleenikään alkaa patistella häntä laihduttamaan. Minulle hän kelpaa juuri sellaisena kuin on. Rakas ihana ystävä!
Eli olet tyytyväinen kun tämä rakas ihana ystäväsi kuolee ennenaikaisesti johonkin lukuisista ylipainon aiheuttamista tappavista sairauksista?
Mistä sinä ap tietäisit kun sinulla ei yhtään tosiystävää ole. Vain sinä et ymmärrä miksi. Meille muille se on niin kovin selvää.
Todellinen ystävä ei kannusta toista tuhoamaan itseään oli kyse sitten huumeista, alkoholista tai roskaruoasta.
Myös humalahakuisesta juomisesta ja tupakoinnista sietää mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet tyytyväinen kun tämä rakas ihana ystäväsi kuolee ennenaikaisesti johonkin lukuisista ylipainon aiheuttamista tappavista sairauksista?
Hän tietää itsekin olevansa 30 kg ylipainoinen. Ei minun tarvitse sitä hänelle kertoa. Enkä voi hänen puolestaan laihduttaa. Pitäisikö ystävyys irtisanoa ylipainon takia?
Mulla on ylipainoa vaihtelevasti ja voin sanoa, että hyvä ystävä alkoi puhua jotain diabeteksestä yms., niin viilensin huomamattani välejä. Hän on tuntenut minut lapsesta ja tietää, että olen fiksu ja erittäin tiedostava ihminen. En ymmärrä, mikä tarkoitus ko. vihjailulla oli. Kyllä minä tiedän riskit tasan. Se vaan on niin vaikeaa.
En tarkoituksella suuttunut, mutta sen jälkeen en vain ole halunnut nähdä kovin usein, koska koen hänen paheksuvan minua. Haluan ystävieni hyväksyvän minut painoin sitten 65kg tai 80kg. En kaipaa mitään kommenttia esimerkiksi elintavoistani.
Ei se ylipaino useinkaan ole se perusongelma, vaan vain sen näkyvä seuraus. Itse ainakin kerään painoa eniten silloin kun ahdistaa ja masentaa, joten siinä ei mikään "ystävällinen" huomauttelu asiasta auta tilannetta yhtään. Näin introverttinä muutenkin oma fokus on liian paljon painossa, joten en kaipaa ystäviltä huomautuksia painostani, vaikka intentio olisi kuinka hyvä. Oma vikahan ylipainoisuuteni on, mutta minua ainakin kannustetaan paremmin kiinnittämällä huomio hyvin meneviin asioihin kuin kritisoimalla sitä mikä on huonosti. Niistä olen nimittäin taatusti tietoinen...
Läskeihin kannattaa laittaa välit itse poikki. Ei sellaisia ihmisiä kannata lähipiirissään pitää.
Todellinen ystävä sanoo sinun olevan aivoton kusipää.