Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta tulee opiskelija ja 10e kuussa Unicefille tuntuu paljolta. En haluaisi lopettaa lahjoittamista, mutta...

Vierailija
19.07.2017 |

... budjetti tulee oikeasti olemaan tiukka. Säästöönkin pitää saada rahaa yllättävien laskujen ja menojen varalle. Olenko ihan hirveä ihminen jos lopetan lahjoittamisen muutamaksi vuodeksi? Saisin kyllä syödäkseni lahjoittamisesta huolimatta ja voisin nipistää vaikka vihanneksien määrästä. Toisaalta säästöön jäisi se kymppi vähemmän joka kuukausi ja se on sitten 100e per lukuvuosi. 100 eurolla maksaa uuden puhelimen/eläinlääkärilaskun/hammaslääkärilaskun.

Tiedän miten jakautunut maailman elintaso on, mutta tällä hetkellä pystyn ajattelemaan vain omaa napaani. Perustelkaa minulle lahjoittamisen jatkamisesta puolesta/vastaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lahjottaa, ne järjestöt vetää välistä

Vierailija
2/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan tehdä hyvää ihan kotimaassakin. Vapaaehtoisena lasten/vanhusten/kodittomien ym ym. parissa, katso mitä kunnassasi löytyy. Apua tarvitsevia löytyy myös Suomesta, apuasi arvostetaan ja se menee ihan varmasti perille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta elämästä ei kannata tinkiä vaan lahjoittaa vasta sitten kun rahaa jää oikeasti yli menoista eikä halua laittaa niitä säästöön pahan päivän varalle.

Vierailija
4/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä omallatunnolla lopeta vaan Unicefin pomojen elämän rahoittaminen. Itse en enää lahjoita senttiäkään järjestöille, joitten koneiston pyörimiseen menee suurin osa lahjoitetuista varoista. Iso bisnes maailmanlaajuisesti.

Mieluummin annan vähät ylimääräiset roponi jollekin köyhälle perheelle (ruokalahjakortin, lelujen tai urheiluvälineiden muodossa), tai nettikeräykseen esim. jonkun lapsen sairauden hoitoon tai kotinsa tulipalossa menettäneelle perheelle.

Vierailija
5/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotukea on leikattu sen verran reippaasti että en ainakaan kokisi mitään velvollisuutta enää lahjoittaa mitään mihinkään suuntaan. Paitsi tietysti jos sitä aikaa likenee jollekin.

Vierailija
6/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä lahjoittaa jos on tiukka tilanne.

Sitten kun valmistuu ja saa mahdollisesti hyväpalkkaisia töitä, voi lahjoittaa vaikka sen opiskelijaelämänkin edestä.

Vierailija
7/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, lopetan siis tukemisen hyvällä omallatunnolla ja lahjoitan sitten kerralla enemmän kun on varaa. :)

Ap.

Vierailija
8/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pa ja et voi lahjoitella kun rahaa ei ole, lahjoita sitten kun itse tienaat rahasi

Vierailija
9/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopettaisin Unicefille lahjoittamisen ihan pysyvästi. Varmaan ei montaa senttiä tuosta summasta mene niille avuntarvitsijoille. On paljon parempiakin tapoja auttaa kuin syytämällä rahaa järjestöille. Tee vaikka jotain vapaaehtoistyötä, esim. SPR ystäväpalvelu vanhuksille, siinä lahjoitat vain aikaasi.

Vierailija
10/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintotukea on leikattu sen verran reippaasti että en ainakaan kokisi mitään velvollisuutta enää lahjoittaa mitään mihinkään suuntaan. Paitsi tietysti jos sitä aikaa likenee jollekin.

Jos saa edelleen opintotukea liikaa niin moraalisesti olisi oikein antaa liika tuki takaisin valtiolle eikä antaa muille.

Eri juttu jos on töissä avoimella sektorilla niin sitten voi lahjoittaa itse tienaamia rahojaan.

Vierailija
11/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitien äänitorvi kokee olevansa Riinis

Vierailija
12/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi kaikille tämä, mutta paikkasin opiskelijana huonoa omaatuntoa sillä, että feissasin järjestölle uusia lahjoittajia. Itse sain siitä palkkaa, joka kohensi omaa toimeentuloani, ja työhön motivoi se, kuinka sain paremmin toimeentulevia lahjoittamaan kuukausittain enemmän, kuin mihin itse pystyisin ehkä koskaan. Mutta ex feissarinakin antaisin sun nyt kävellä ohi, huolehdi ensin itsestäsi että voit huolehtia muista.

Vierailija
13/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sovi kaikille tämä, mutta paikkasin opiskelijana huonoa omaatuntoa sillä, että feissasin järjestölle uusia lahjoittajia. Itse sain siitä palkkaa, joka kohensi omaa toimeentuloani, ja työhön motivoi se, kuinka sain paremmin toimeentulevia lahjoittamaan kuukausittain enemmän, kuin mihin itse pystyisin ehkä koskaan. Mutta ex feissarinakin antaisin sun nyt kävellä ohi, huolehdi ensin itsestäsi että voit huolehtia muista.

Antaisin kävellä ohi... kuulostaa lähinnä kamalalle verenimijä feissarille, joka lahjakkaasti syyllistää muita ja saa siitä vielä palkkaa.

Vierailija
14/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy, miksi kiinnostuin puolisostani, oli se että hän lahjoitti opiskelijanakin rahaa hyväntekeväisyyteen.

Eli lahjoittamisella voi olla kauaskantoisia seurauksia ;)

Vierailija
15/15 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unicef auttoi Suomea ja suomalaisia lapsia sodan aikana. Apu oli tärkeää ja on varmasti nykyäänkin. Et varmaan opiskelijana pysty vähästäsi antamaan, mutta sitten työelämässä kannattaa.