Lemmitaloudessa asuvat: pystytkö käymään vessassa ovi auki, kun kissasi/koirasi on kotona?
A. Pystyn, mutta vain pienen hädän sattuessa
B. Pystyn, ihan sama onko pieni vai iso hätä
C. Ihan sama - käyn kummalla tahansa hädällä vaikka toinen kakkaisi omalla astiallaan samassa vessassa
D. En ikinä! Kissa kiertelee minua ja tiputtelee tavaroita ja pureskelee hiuksia takanani
E. En ikinä! Koirani istuu alushousuissani ja tuijottaa minua palvovasti
Kommentit (12)
Kotona on kissoja ja vessan ovi on aina auki.
Jos yritän sulkeutua yksityisille asioilleni yksin, niin se läheisriippuvaisempi katti alkaa paukuttaa ovea hermostuneena siitä että saatan kadota pönttöön.
Varsinkin hiljaiseen aikaan kaikille on kivempi, että kissa saa tulla vessaan kanssani.
Meillä kissa ei pidä suljetuista ovista. Kokee kaiketi jäävänsä jostakin paitsi, ellei pääse mukaan. Toisinaan riittää että ovi on raollaan ja kissa tietää voivansa tulla jos tahtoo.
Koira hyppää syliini istumaan kun olen vessassa. Ei häiritse, paitsi silloin kun se tarpoo tassuillaan reisiäni hyvää asentoa hakiessaan. Auh.
Juuei, kissa tulee syliin aina. Wc:n oven lukko on rikki (ja oon liian laiska korjaamaan sen) ja kissa osaa avata oven itsekin. Pienempi vaiva vaan antaa tulla saman tien sisään. Kissa tunkee syliin, ihan sama missä istuu. Tunkee kyllä vieraidenkin syliin... myös vessassa. Joo. Meille ei kannata tulla käymään :D
Mä käyn tarpeillani ovi rakosella. Sinne pääsee huikkaamaan milloin kuka tai mikä. Koira usein änkis samaan aikaan pöntön juurelle seuraksi, mutta käsken tiehensä.
Haluaisin käydä normaalisti ovi kiinni, mutta tolla kissanpennulla on niin kova eroahdistus vielä toistaiseksi, että pitää kimeän huutoseremonian oven ulkopuolella, mikäli se on kiinni. Ei uskalla tulla lähellekkään suihkua, joten taas sama huutomaukuminen.
Ovi aina auki. Yksi koirista on kuin E-vaihtoehdossa (vaikka olisi sikiunessa kun lähden vessaan), muita ei kiinnosta. Ei haittaa minua, saa vapaasti istua jaloissa kiinni ja haistella sulotuoksujani 😂. Toki maksaa sitten sohvalla samalla mitalla takaisin (=piereskelee suoraan naamalleni).
Oma jo taivaaseen muuttanut kissani maukui suoraan ääneen oven takana, jos huomasi minun sulkeutuneen vessaan. Pakko se oli sitten sisälle päästää ja siinähän nökötti wc-maton keskellä tuijottamassa toimitustani. Kun sain pyyhittyä ja noustua pytyltä, se halusi vielä seurata mitä tapahtuu, kun vessan vetää. Varsinainen putkimies :')
Käyn ovi kiinni vaikka olisin yksinkin. Kissojen omistajana pitää toimia portsarina eli kun ovi on kiinni ja olen wc:ssä joku pyrkii wc:hen ja avaan tälle oven. Voi olla kissalla myös wc-hätä kyseessä tai sitten muuten vain pyrkii wc:hen. Sitten kun on tehnyt asiansa tai kyllästyy olemaan wc:ssä niin pitää päästää kissa ulos.