Miksi oikeastaan ratikoita on?
Ja miksi sellaset piti tampereellekkin saada? Eikö nuo joutaisi helsingistäkin pois? Tai jos pointti on se, että kulkee sähköllä, niin miksi ei niitä korvata sähköllä kulkeviksi busseiksi mitä on esim. Moskovassa?
Kommentit (18)
Siksi, että Tampere halusi nousta kaupunkien joukkoon Helsingin rinnalle. Ette ole taantumuksellisia, kuten Turkulaiset, jotka päättivät pysyä tuppukylänä ja luopuivat ratikasta.
Että mulla ja monella muulla ois töitä.
Ratikka on kaupunkilainen kulkuneuvo.
Tykkään ratikoista.❤ Ne tuovat kotoista menneen ajan tunnelmaa kaupunkiin. Helsingissä on kai tarkoitus laajentaa ratikkaverkostoa tulevaisuudessa, mikä on hyvä.
Ratikka on mahdollista saada pois autojen väylältä, jolloin ruuhkat eivät häiritse. Ratikkaan sopii jopa 400 henkeä kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Että mulla ja monella muulla ois töitä.
Miksi et voisi ajaa bussia?
Vierailija kirjoitti:
Ratikka on mahdollista saada pois autojen väylältä, jolloin ruuhkat eivät häiritse. Ratikkaan sopii jopa 400 henkeä kyytiin.
Ja ei muuten sovi mieti nyt järjelläsi tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mulla ja monella muulla ois töitä.
Miksi et voisi ajaa bussia?
En aja ratikkaa, vaan osallistun niiden valmistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratikka on mahdollista saada pois autojen väylältä, jolloin ruuhkat eivät häiritse. Ratikkaan sopii jopa 400 henkeä kyytiin.
Ja ei muuten sovi mieti nyt järjelläsi tarkemmin.
Muistin väärin. 300 matkustajaa.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/tallaisia-ovat-tampereen-valitsemat-no…
Ratikka kulkee sileillä kiskoilla eli ei heily eikä tärise. Bussissa et pysty lukeemaan puhelinta kun se ajaa mukulakivillä.
Lisäksi ratikka ajaa paljon omilla kaistoillaan niin se pysyy aikataulussa paremmin ja sillä on risteyksissä omat valot
Vierailija kirjoitti:
Ratikka kulkee sileillä kiskoilla eli ei heily eikä tärise. Bussissa et pysty lukeemaan puhelinta kun se ajaa mukulakivillä.
Lisäksi ratikka ajaa paljon omilla kaistoillaan niin se pysyy aikataulussa paremmin ja sillä on risteyksissä omat valot
Sähköbussi voisi ajaa samoilla kaistoilla kuin muutkin autot. Siinä on nykyään akut joita se lataa tietyillä reitinosilla.
Helsingissä haluttiin että kaupunkiin saadaan suurkaupungin ruuhkat jotta yksityisautoilu vähenisi. Siksi Mannerheimintiellä on vasen kaista busseille ja takseille, oikea kaista raitiovaunuille ja siinä kahden julkisenliikenteen kaistan välissä saa yksityinen autoilija ajaa keskustaan.
Tämä on hölmöä mutta niin Vihreiden naisten tapaista ratkoa pulmia.
Ratikoista tulee kyllä hirveä meteli ja ovat hitaita jos joku mäntti autoilija on parkkeerannut pyhän lehmänsä liian lähelle raiteita. En tosin voisi kuvitella kotikaupunkiani ilman niitä.
Helsingissä oli linja 14 joka oli johdinauto ei tarvinnut latausasemia tai raiteita. Olisi paljon halvempi kuin raitoivaunut. Eivätkä pompi vaihteissa koska niissä on kumipyörät.
Vierailija kirjoitti:
Ratikka kulkee sileillä kiskoilla eli ei heily eikä tärise. Bussissa et pysty lukeemaan puhelinta kun se ajaa mukulakivillä.
Lisäksi ratikka ajaa paljon omilla kaistoillaan niin se pysyy aikataulussa paremmin ja sillä on risteyksissä omat valot
Omien valojen takia ratikka pilaa liikenteen sujuvuuden muilta. Alle metrin omaava ratikka kaatuu kurvissa helposti ja siksi se hitaasti vaihteiden yli pomppiessaan katkaisee liikenteen virran ja hidastaa valojen vaihtumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratikka kulkee sileillä kiskoilla eli ei heily eikä tärise. Bussissa et pysty lukeemaan puhelinta kun se ajaa mukulakivillä.
Lisäksi ratikka ajaa paljon omilla kaistoillaan niin se pysyy aikataulussa paremmin ja sillä on risteyksissä omat valot
Sähköbussi voisi ajaa samoilla kaistoilla kuin muutkin autot. Siinä on nykyään akut joita se lataa tietyillä reitinosilla.
Helsingissä haluttiin että kaupunkiin saadaan suurkaupungin ruuhkat jotta yksityisautoilu vähenisi. Siksi Mannerheimintiellä on vasen kaista busseille ja takseille, oikea kaista raitiovaunuille ja siinä kahden julkisenliikenteen kaistan välissä saa yksityinen autoilija ajaa keskustaan.
Tämä on hölmöä mutta niin Vihreiden naisten tapaista ratkoa pulmia.
Sorry, bussit oikealla ja ratikat vasemmalla.
Trollikat olivat hiljaisia ja kulkivat kumipyörillä. Mitään raiteiden kolinaa tai kurveissa kuluvaa kirskuntaa ei kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vaalittu kansanperinne. Mä ainakin tykkään sporista.
Historialla perusteleminen on tyhmintä mitä tiedän. Hevosella ajelu olisi vielä vanhempaa kansanperinnettä. Ja siihen vielä hevosella vedetty ratikat.
Metro ei ole kansanperinnettä niin miten se on perusteltu?
Vaalittu kansanperinne. Mä ainakin tykkään sporista.