Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi oikeastaan ratikoita on?

Vierailija
18.07.2017 |

Ja miksi sellaset piti tampereellekkin saada? Eikö nuo joutaisi helsingistäkin pois? Tai jos pointti on se, että kulkee sähköllä, niin miksi ei niitä korvata sähköllä kulkeviksi busseiksi mitä on esim. Moskovassa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalittu kansanperinne. Mä ainakin tykkään sporista.

Vierailija
2/18 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että Tampere halusi nousta kaupunkien joukkoon Helsingin rinnalle. Ette ole taantumuksellisia, kuten Turkulaiset, jotka päättivät pysyä tuppukylänä ja luopuivat ratikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mulla ja monella muulla ois töitä.

Vierailija
4/18 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkulaiset

Vierailija
5/18 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikka on kaupunkilainen kulkuneuvo.

Vierailija
6/18 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ratikoista.❤ Ne tuovat kotoista menneen ajan tunnelmaa kaupunkiin. Helsingissä on kai tarkoitus laajentaa ratikkaverkostoa tulevaisuudessa, mikä on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikka on mahdollista saada pois autojen väylältä, jolloin ruuhkat eivät häiritse. Ratikkaan sopii jopa 400 henkeä kyytiin.

Vierailija
8/18 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mulla ja monella muulla ois töitä.

Miksi et voisi ajaa bussia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratikka on mahdollista saada pois autojen väylältä, jolloin ruuhkat eivät häiritse. Ratikkaan sopii jopa 400 henkeä kyytiin.

Ja ei muuten sovi mieti nyt järjelläsi tarkemmin.

Vierailija
10/18 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että mulla ja monella muulla ois töitä.

Miksi et voisi ajaa bussia?

En aja ratikkaa, vaan osallistun niiden valmistukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratikka on mahdollista saada pois autojen väylältä, jolloin ruuhkat eivät häiritse. Ratikkaan sopii jopa 400 henkeä kyytiin.

Ja ei muuten sovi mieti nyt järjelläsi tarkemmin.

Muistin väärin. 300 matkustajaa.

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/tallaisia-ovat-tampereen-valitsemat-no…

Vierailija
12/18 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikka kulkee sileillä kiskoilla eli ei heily eikä tärise. Bussissa et pysty lukeemaan puhelinta kun se ajaa mukulakivillä.

Lisäksi ratikka ajaa paljon omilla kaistoillaan niin se pysyy aikataulussa paremmin ja sillä on risteyksissä omat valot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratikka kulkee sileillä kiskoilla eli ei heily eikä tärise. Bussissa et pysty lukeemaan puhelinta kun se ajaa mukulakivillä.

Lisäksi ratikka ajaa paljon omilla kaistoillaan niin se pysyy aikataulussa paremmin ja sillä on risteyksissä omat valot

Sähköbussi voisi ajaa samoilla kaistoilla kuin muutkin autot. Siinä on nykyään akut joita se lataa tietyillä reitinosilla.

Helsingissä haluttiin että kaupunkiin saadaan suurkaupungin ruuhkat jotta yksityisautoilu vähenisi. Siksi Mannerheimintiellä on vasen kaista busseille ja takseille, oikea kaista raitiovaunuille ja siinä kahden julkisenliikenteen kaistan välissä saa yksityinen autoilija ajaa keskustaan.

Tämä on hölmöä mutta niin Vihreiden naisten tapaista ratkoa pulmia.

Vierailija
14/18 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikoista tulee kyllä hirveä meteli ja ovat hitaita jos joku mäntti autoilija on parkkeerannut pyhän lehmänsä liian lähelle raiteita. En tosin voisi kuvitella kotikaupunkiani ilman niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä oli linja 14 joka oli johdinauto ei tarvinnut latausasemia tai raiteita. Olisi paljon halvempi kuin raitoivaunut. Eivätkä pompi vaihteissa koska niissä on kumipyörät.

Vierailija
16/18 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratikka kulkee sileillä kiskoilla eli ei heily eikä tärise. Bussissa et pysty lukeemaan puhelinta kun se ajaa mukulakivillä.

Lisäksi ratikka ajaa paljon omilla kaistoillaan niin se pysyy aikataulussa paremmin ja sillä on risteyksissä omat valot

Omien valojen takia ratikka pilaa liikenteen sujuvuuden muilta. Alle metrin omaava ratikka kaatuu kurvissa helposti ja siksi se hitaasti vaihteiden yli pomppiessaan katkaisee liikenteen virran ja hidastaa valojen vaihtumista.

Vierailija
17/18 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratikka kulkee sileillä kiskoilla eli ei heily eikä tärise. Bussissa et pysty lukeemaan puhelinta kun se ajaa mukulakivillä.

Lisäksi ratikka ajaa paljon omilla kaistoillaan niin se pysyy aikataulussa paremmin ja sillä on risteyksissä omat valot

Sähköbussi voisi ajaa samoilla kaistoilla kuin muutkin autot. Siinä on nykyään akut joita se lataa tietyillä reitinosilla.

Helsingissä haluttiin että kaupunkiin saadaan suurkaupungin ruuhkat jotta yksityisautoilu vähenisi. Siksi Mannerheimintiellä on vasen kaista busseille ja takseille, oikea kaista raitiovaunuille ja siinä kahden julkisenliikenteen kaistan välissä saa yksityinen autoilija ajaa keskustaan.

Tämä on hölmöä mutta niin Vihreiden naisten tapaista ratkoa pulmia.

Sorry, bussit oikealla ja ratikat vasemmalla.

Trollikat olivat hiljaisia ja kulkivat kumipyörillä. Mitään raiteiden kolinaa tai kurveissa kuluvaa kirskuntaa ei kuulunut.

Vierailija
18/18 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaalittu kansanperinne. Mä ainakin tykkään sporista.

Historialla perusteleminen on tyhmintä mitä tiedän. Hevosella ajelu olisi vielä vanhempaa kansanperinnettä. Ja siihen vielä hevosella vedetty ratikat.

Metro ei ole kansanperinnettä niin miten se on perusteltu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän