olin yo-juhlissa, mulle ei oo lähetetty tytön yo-kuvaa
Ennen lähetettiin kiitokseksi yo-kuva vieraille.
Kommentit (17)
Mustakaan ei edes otettu mitään yo-kuvia, siis sellasia virallisia. Ja vaikka ois otettu, niin ajatus niiden lähettämisestä eteenpäin olisi ahdistanut.
Olen ootellut jo 15-v, veljen lapsi kyseessä.
No jos vaan kestää. Olen saanut kiitoskuvia puolen vuoden, jopa vuoden päästä.
Kysykää lähettäjältä, että postittiko kuvat sulkemattomissa kirjekuorissa. Silloin kuoren sisältö lähtee herkästi kuoresta ulos kun postia käsitellään postikeskuksissa koneellisesti. Moni luulee vielä tänäkin päivänä, että Joulukortit, kutsut, onnittelut, kiitoskortit summuut kuuluu lähettää avonaisessa kirjekuoressa. Tuollaisia sisältöjä tulee paljon kuorista ulos, eikä niistä voi sitten yhtään päätellä, että mihinkä kirjekuoreen ovat kuuluneet.
Jos suvussa ei ole montaa ylioppilasta, ei tuollainen kiitoskorttitapa ehkä ole tuttu. Itselleni omat yo-juhlat oli pienet ja ihan turha juttu, eikä mitään ammattivalokuvaajaa ollut, mutta askartelin silti kiitoskortit kaikille, jotka olivat jotenkin muistaneet. Onhan se sivistynyttä ja kohteliasta.
Mä unohdin ihan täysin kiitoskorttien lähettämisen, kun tytär pääsi ripille. Nolottaa vieläkin, vaikka tästä on jo 4v. Meillä oli tosin sillon hautajaisten järjestelyä ja surua suvussa eli eiköhän ihmiset ymmärtänyt unohdukseni.
On se outoa ettei viitsitä lähettää kuvia.
Tiedätkö onko muut vieraat sitten saaneet?
Musta ei ees otettu kiitoskuvaa. On osin jo unholaan jääny tapa.
Mä olen aina laittanut kiitoskuvat omien lapsieni rippi- ja valmistujaisjuhllista. Eihän kuvaa ole pakko ottaa kuvaamossa, itse ainakin valmistujaiskuvat olen ottanut itse ja teettänyt niistä kiitoskortit. Ja yhdeltä sukulaiselta olen saanut heidän nuorensa kiitoskortin niin, että ihan oli vaan kuva otettu ulkona ja taakse nuori itse oli kirjoittanut kiitokset ja nimensä.
Me olimme vuosi sitten häissä, eikä ole vieläkään saatu kiitoskorttia hääparilta. Eiköhän nuoret enää osaa laittaa sellaisia?
En tosiaan otattanut itsestäni kuvaa, vaikka olisin saanut ilmaiseksi.
Meidän ylioppilaalla on ainakin vielä kiitoskortit lähettämättä. Juuri viime viikolla sai kuvat valokuvaamosta. Sielläkin on nyt ruuhka-aika, joten kuvien saamisessa voi kestää. Malta nyt vielä odottaa muutama viikko.
Vierailija kirjoitti:
Olen ootellut jo 15-v, veljen lapsi kyseessä.
Malta vielä, viikon sisällä saat kiitoskortin. T. Veljen vaimo
Vierailija kirjoitti:
Mustakaan ei edes otettu mitään yo-kuvia, siis sellasia virallisia. Ja vaikka ois otettu, niin ajatus niiden lähettämisestä eteenpäin olisi ahdistanut.
Ahdistiko lahjarahat ? Josset kuvaasi ilkeä lähettää, voit askarrella, suunnitella, valokuvata, runoilla persoonallisen k i i t o s kortin muutenkin.
Olisko posti hukannut niin kuin kaiken yleensä? Meidän yo-neiti vastusti kuvien lähettämistä. Hänen mielestään ihan hölmöä. Lähetin silti.
Vierailija kirjoitti:
Me olimme vuosi sitten häissä, eikä ole vieläkään saatu kiitoskorttia hääparilta. Eiköhän nuoret enää osaa laittaa sellaisia?
Sama täällä mutta 5v veljentyttären häistä.Ilmeisesti vanhat tavat ovat vaan jäämässä unholaan.Itseäni se ei niinkään haittaa mutta ymmärrän kyllä jos joku kokee närkästystä.
Itse en aikanaan käynyt ollenkaan yo-kuvassa. Ei se ole enää niin iso juttu kuin ennen.