Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maisteri, millaiseen palkkaukseen tyytyisit?

Vierailija
18.07.2017 |

Mikä ala/koulutus ja mikä on sellainen palkka, johon olisity tyytyväinen? Itse tällä hetkellä työssä, jonka vaatimustaso ja palkkaus ei vastaa koulutusta. Sinänsä siisti sisätyö, toimistossa. Älyllisiä haasteita ei juuri ole, palkkaus n.2400e/kk bruttona. Mietin koko ajan, pitäisikö yrittää hakea jotain muuta työtä. Toki olen tyytyväinen, että mulla on töitä! Olin pitkään työtön ja olin/olen todella iloinen siitä, että ylipäänsä sain töitä. Nyt vuoden jälkeen vaan alkaa puuduttamaan, että samankaltaisessa pestissä on mm.merkonomeja ja pitkä koulutus tuntuu menneen aika hukkaan. Sinänsä voin älyllisiä haasteita hakea vapaa-ajalta, mutta palkkauskaan ei vastaa mm. ammattiliiton asettamaa minimiä tietenkään kun koulutusvaade ei ole ylempi korkeakoulututkinto. Tyytyisitkö siis maisterina tällaiseen palkkaan? Oma koulutuspohjani on vähän vaikeasti työllistävä, humanistinen.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut tyytymään työhön johon olen ns. ylikoulutettu ( ei vaadita akateemista tutkintoa). Palkka on kuitenkin parempi kuin monella hum. alalla tms akateemisella ( minulla on maisterin koulutus). Teen erästä duunarin hommaa, johon minulla on myös koulutus. Aiemmin aina ajattelin, että löydän jotain muuta. Olen löytänytkin, mutta palkkaus ollut huonompi, joten tässä sitä ollaan.  Vuodet vierineet ja en enää jaksa edes aktiivisesti hakea. Rahan takia kuitenkin töitä teen. Palkka noin 3500 -4000 kuussa. Voinpahan itselleni sanoa, että tuli hommattua  toinenkin tutkinto, eipähän tartte miettiä olisinko esim. päässyt yliopistoon tms.. Se nyt vaan meni näin. Omassa työyhteisössäni on monta jolla on joku pili-pali akateeminen tutkinto, tekevät ihan muita hommia. Eli en ole ainut. Eli ei todellakaan kannata opiskella jotain jonnenjoutavia humanistia tai yht. kunnallisia aineita. Toki jos halua tehdä työtä jollain 2000 tonnin bruttopalkalla ja pätkissä, se on ihan ok. Moni bussikuski, lähihoitaja tms joka tekee vuorotyötä pesee palkoissa usean akateemisen ( hum. + yht.kunnallinen ala)

Vierailija
2/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on palstalla halveksittu humanistinen pilipalitutkinto, alle 4500 e/kk en tekisi töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt koulutusta vastaamatonta, tosin oman alan hommaa, 2000e palkalla. En todellakaan ollut tyytyväinen palkkaani, se oli ihan naurettava työmäärään ja stressiin verrattuna. Nyt teen samantapaista hommaa 3000e/kk, työmäärä on sopiva ja töissä on kivaa. Tämä kelpaa toistaiseksi oikein hyvin.

Vierailija
4/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500€, FM matemaattis-luonnontieteellisestä. Oon hyvin tyytyväinen, nytkin jää rahaa säästöön yli tarpeen. Tärkeämpää mielekäs työ

Vierailija
5/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2500€, FM matemaattis-luonnontieteellisestä. Oon hyvin tyytyväinen, nytkin jää rahaa säästöön yli tarpeen. Tärkeämpää mielekäs työ

FM (matematiikka) täälläkin. Sivuaineina tietojenkäsittelytiede (pitkä) ja tilastotiede (lyhyt). 3000 euroa/kk on oma minimi. Siinä olen samaa mieltä kanssasi että työn on oltava mielekästä.

Vierailija
6/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3250€/kk, menot isot ( asuntolaina ja lasten harrastukset). Entinen, parempi palkkainen homma loppui, joten nyt joudun tyytymään tähän. 4000 olisi mielestäni kohtuullinen korvaus.

Vierailija
7/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työmatkan pituudesta ja viikon tuntimääristä myös. 3500-4 000 ei ole paljon, jos joutuu tekemään 7 päivää viikossa tai 10-14 tuntia päivässä. Kun tolla liksalla ei yleensä ylitöistä makseta.

Vierailija
8/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin aina ajattelin, että haluan tehdä mielekästä työtä. Nykyinen työ ei tarjoa mitään haastetta. Tienaan siitä kuitenkin enemmän kun monesta muusta, on pitkä kokemus ja tämäkin työ siis sisältää koulutusvaatimuksia. Teen töitä kuitenkin rahan takia, eli en lähde johonkin projektitöihin jonnekin  2500 euron bruttopalkalla. Jota oikeasti jopa maistereille tarjotaan. Mieluummin otan rahat kuin työn sisällön, niin se vain on. Ihanne olisi toki vaativampi työ ja hyvä palkkaus. Mutta minun kohdallani se jäänee haaveeksi. Aika huvittavaa toki on, että hankkimalla yliopistotutkinnon, palkkaus alenisi jos siirryn ko. töihin joihin pätevyys olisi:) En kerro tarkemmin, jottei tunnisteta, mutta näinkin päin voi mennä.

t. 1

Vierailija
9/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä taidoilla alle viiden tonnin liksat on naurettavia. Ja joo, tälläkin hetkellä teen naurettavalla palkalla naurettavaa pilipalityötä. Kyllä risoo.

Vierailija
10/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että työn pitää olla mielenkiintoista. No, ei tarvi. Esimerkiksi mieheni on akateeminen erikoiselta alalta, ikää 51 ja jäi työttömäksi vuosi sitten. Puoli vuotta tuo pyöritteli päätään ja tajusi, että edessä on vain tuskaa, tuskaa, pätkää ja surkeaa palkkaa. Mies perusti yrityksen, jonka tuote on ihan palikka. Peruskoulupohjalta pysyisi sitä työtä tekemään sisällöllisesti. Ainoastaan pienyrityksen "byrokratia" hiukan on sentään siistimpää työtä. Mutta ei valita. Palkkaa pystyy nostamaan 5000-6000 Euroa/kk, ei tee joka päivä töitä ja yrityksen tilit on todella pulleana, joten sieltä olisi varaa enemmänkin ottaa palkkaa tai sitten nostaa osinkoina. Ja uskomattominta: tämän yrityksen pyörittäminen ei todellakaan vaatinut mitään koulutusta, työn oppi noin kuukaudessa. Kysymys oli enemmänkin "hoksaamisesta", että tämmöinen voi olla kannattavaa. Pitää nyt vaan vahvistaa omaa asemaa ennen kuin muutkin hoksaa. Sehän on selvä, että jossain vaiheessa kilpailua tulee.

Vierailija
11/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin aina ajattelin, että haluan tehdä mielekästä työtä. Nykyinen työ ei tarjoa mitään haastetta. Tienaan siitä kuitenkin enemmän kun monesta muusta, on pitkä kokemus ja tämäkin työ siis sisältää koulutusvaatimuksia. Teen töitä kuitenkin rahan takia, eli en lähde johonkin projektitöihin jonnekin  2500 euron bruttopalkalla. Jota oikeasti jopa maistereille tarjotaan. Mieluummin otan rahat kuin työn sisällön, niin se vain on. Ihanne olisi toki vaativampi työ ja hyvä palkkaus. Mutta minun kohdallani se jäänee haaveeksi. Aika huvittavaa toki on, että hankkimalla yliopistotutkinnon, palkkaus alenisi jos siirryn ko. töihin joihin pätevyys olisi:) En kerro tarkemmin, jottei tunnisteta, mutta näinkin päin voi mennä.

t. 1

Eikö ole kurja tehdä töitä rahan takia? Itselleni palkankorotus olisi yhdentekevää, en keksi mitä niillä rahoilla edes tekisi

Vierailija
12/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehtäväthän se paikan määrittävät, ei koulutus. Itse tein muutama vuosi sitten töitä toimistosihteerin nimikkeellä, palkka 2100 €. Tosin oikeasti tehtävä oli toimistosihteeriä erikoistuneempi, eli olin alipalkattu, mutta olin tyytyväinen että oli edes jotain työtä.

Vierailija
13/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntatieteiden maisteri, töissä en omalla alalla vaan myyntityössä. Bruttopalkka Hieman yli 2000 ja olen todella tyytyväinen, koska aiemmissa, niin oman alan kuin muidenkin, on ollut pienempi palkka. Kolme lasta löytyyy, ja asuntolainaa maksaa mukavasti näillä tuloilla.

Kaksi täällä viisaiden mainitsemaa seikkaa pätee tapauksessani: tärkeintä, että edes on töitänyt, ja suuri plussa, kun työ on mielekästäkin.

Vierailija
14/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko jää käteen teillä, jotka tienaatte bruttona 2100-2500 euroa kuukaudessa?

Vierailija
15/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nimenomaan se työ ja oma neuvotteluasema määrää palkan. Mä olen alallani kokenut ja osaaminen kysyttyä vaikka en ole enää ihan nuori, mun palkka on 7800 euroa. Parhaimmillaan on ollut yli 10ke, mutta silloin oli provosiopohjainen täysin.

Ap:lle neuvo, totta ksi kannattaa uutta hakea. Paljon helpompi hakea nyt kuin pakkosaumassa.

Vierailija
16/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen tää työ on kyllä hyvä, liukuva työaika ja ns.hanskat tiskiin meininkiä tarvittaessa. Ei todellakaan tehdä töitä työajan ulkopuolella tai sitten se on vapaaehtoista + ylityökorvaus. Jos on kipeä niin joku muu tekee duunit eli en ole korvaamaton tai ei oo sellaisia tehtäviä, mitä ei muut voisi tehdä. Joissakin töissä kun on katastrofi olla pois ja työtä on tuplaten kun tulee takaisin, ei meillä. Eli aika paineetta saa olla.

Ap

Vierailija
17/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vasta valmistunut maisteri, joka on saanut koko opiskeluajan oman alan työkokemusta kerrytettyä. Siitä huolimatta aivan sitä mieluisinta oman alan työtä ei heti löytynyt kovasta hakemisesta huolimatta, joten teen oman alan kokopäiväistä työtä 1400e bruttokuukausipalkalla :) Ja meitä on useita saman alan ihmisiä täällä samalla palkalla. Ja tuostakin palkasta jää laskujen yms jälkeen säästöön satoja euroja, vaikka asumme isossa asunnossa. Tämä työ on täysin oman alani työtä ja siihen vaaditaan korkeakoulututkinto (amkin tutkinnot eivät oikeuta täysin tähän työhön, joten yliopistossa opiskelleet ovat etusijalla). Minä en ymmärrä tuota rahan perässä juoksemista, totta kai oma arvonsa on hyvä tietää, mutta 4000-5000 e/kk? Oikeasti? Vanhempani eivät ole ikinä saaneet edes yhteensä tuota summaa kuukaudessa, eikä ikinä ole tarvinnut pihistellä :) Tätä työtä tällä palkalla voisin tehdä useammankin vuoden, mutta koetan saada itselleni sen mieluisimman työn muutaman vuoden sisään.

Vierailija
18/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM humanistiselta alalta:

Heti valmistuttuani tein vuoden verran henkilökohtaisen avustajan työtä. P**ka palkka eikä todellakaan koulutusta vastaavaa, mutta olipahan jotain työtä kuitenkin

Tuon jälkeen muutama vuosi toimistotyötä. Palkka nettona noin 2500e/kk, mutta todella puuduttava työnkuva

Nykyisellään palkka nettona vajaa 2000e/kk. Riittää enemmän kuin hyvin yhdelle. Tekisin tätä hommaa pienemmälläkin palkalla, sillä on minulle mieluista työtä.

Tiivistetysti: Palkkaa tärkeämpää on työssä viihtyminen. Edellyttäen toki, että on mistä valita. Luonnollisesti minimipalkka on sellainen, jolla tulee toimeen eikä ihan jokaista senttiä tarvitse laskea.

Vierailija
19/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistumisen jälkeen 2014 tein töitä reilun kahen tonnin liksalla, IT-alalla, olin siihen ihan tyytyväinen, ja työssä pystyi kehittymään hyvin. Liksa on tuosta noin tuplaantunut.

Vierailija
20/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteri kirjoitti:

Täällä vasta valmistunut maisteri, joka on saanut koko opiskeluajan oman alan työkokemusta kerrytettyä. Siitä huolimatta aivan sitä mieluisinta oman alan työtä ei heti löytynyt kovasta hakemisesta huolimatta, joten teen oman alan kokopäiväistä työtä 1400e bruttokuukausipalkalla :) Ja meitä on useita saman alan ihmisiä täällä samalla palkalla. Ja tuostakin palkasta jää laskujen yms jälkeen säästöön satoja euroja, vaikka asumme isossa asunnossa. Tämä työ on täysin oman alani työtä ja siihen vaaditaan korkeakoulututkinto (amkin tutkinnot eivät oikeuta täysin tähän työhön, joten yliopistossa opiskelleet ovat etusijalla). Minä en ymmärrä tuota rahan perässä juoksemista, totta kai oma arvonsa on hyvä tietää, mutta 4000-5000 e/kk? Oikeasti? Vanhempani eivät ole ikinä saaneet edes yhteensä tuota summaa kuukaudessa, eikä ikinä ole tarvinnut pihistellä :) Tätä työtä tällä palkalla voisin tehdä useammankin vuoden, mutta koetan saada itselleni sen mieluisimman työn muutaman vuoden sisään.

Saako kysyä, mitä työtä teet, jos kokopäivätyöstä saat 1400e ja se on omaa alaasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi