Onkohan mulla laskimotukos
Jalat turpoaa lähes päivittäin töissä (teen istumatyötä) vaikka juon vettä ja pyrin nousemaan ja liikkumaan tunnin välein. Tällä hetkellä myös leposärkyä pohkeissa.kipetä pohkeet, enkä ole urheillut muutamaan päivään. Tätä on jatkunut koko kesän. Muulloin kuin töissä jalat eivät turpoa vaikka istuskelisin. Lisänä vielä, että olen 25-vuotias.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalat turpoaa lähes päivittäin töissä (teen istumatyötä) vaikka juon vettä ja pyrin nousemaan ja liikkumaan tunnin välein. Tällä hetkellä myös leposärkyä pohkeissa.kipetä pohkeet, enkä ole urheillut muutamaan päivään. Tätä on jatkunut koko kesän. Muulloin kuin töissä jalat eivät turpoa vaikka istuskelisin. Lisänä vielä, että olen 25-vuotias.
Se on vaan se ylipaino....
Onko sun mielestä 50 kg ylipainoa? AP
Tukoksen oireina kova kipu, turvotus, värimuutokset, pinkeys.
jos jalat turpoaa voi se helposti olla munuaisetkin...tuleeko pissaa se vähintään 2 litraa pävässä?
Käy juttelemassa lääkärille. Diabetes voi ainakin oireilla jalkoihin.
Laskimotukos on yleensä vain yhdessä jalassa, joka turpoaa ja tuntuu pinkeältä > lääkäriin.
Jos molemmat jalat turpoavat, niin syy on muualla. Suosittelen tukipolvisukkien käyttöä töissä.
Jos et syö magnesiumia, aloita heti. Muussa tapauksessa lääkäriin.
En ole ajatellut tarkkaa pissamäärää mutta useamman kerran päivässä käyn. Molemmat jalat turpoavat, ei vain toinen. Sen takia hälytyskellot soivatkin, koska ennen ei tällaista ja olen nuori ja normaalipainoinen. AP
En syö magnesiumia, miten se auttaisi?
katso verenpaine, lienee taivaissa koska nestekertymä, ja vie se lääkärille.
Normi siis 120/80 Korkea yli 140/90
Ja mitä kauemmin verenpaine on korkea, sen korkeammaksi menee tuhoten sisäelimiä..
itsellä oli sitten se yksi päivä 280/190... ja heti kuukauden verran kiinni letkuihin...
Kesällä nestekertynä on melko normaalia ja kun sulla on molemmissa jaloissa ja oireillut koko kesän tuskin on tukos.
Lääkäriin kokeisiin ja tukisukat käyttöön
Vierailija kirjoitti:
katso verenpaine, lienee taivaissa koska nestekertymä, ja vie se lääkärille.
Normi siis 120/80 Korkea yli 140/90
Ja mitä kauemmin verenpaine on korkea, sen korkeammaksi menee tuhoten sisäelimiä..itsellä oli sitten se yksi päivä 280/190... ja heti kuukauden verran kiinni letkuihin...
Mulla on paineet 100/50 ja harvase päivä jalat turpoaa...
Välillä olen käyttänyt sellasia lentokoneeseen tarkoitettuja tukisukkia mut jalat turvonneet niistä huolimatta.. Lentomatkoilla jalkani eivät koskaan ole turvonneet. AP
Se on vaan se ylipaino....