Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mustasukkaiset kaverit hajoittaa pään

Vierailija
18.07.2017 |

Eli olen parikymppinen nainen jonka mies on ekaa kertaa suhteessa missä on oikeasti sitoutunut ja mieheni muutenkin kasvanut henkisesti nyt suhteemme aikana. Miehen kaverit ovat nyt hirveän loukkaantuneita kun olemme yhdessä paljon, vaikka miehellä paljon töitä ja viettää mieluusti vapaa-ajan minun kanssa, eikä ryyppäämässä. Ymmärrän kaverien ärsytyksen että hän ei ehdi nähdä ja olen kysynytkin että voisivatko he tulla meille viettämään joskus iltaa jos mieheni ei jaksa lähteä ulos. Mieskin ehdottanut että voisivat mennä tekemään jotain muutakun ryyppäämään. Kuitenkaan tämä ei ole mahdollisuus vaan miehen pitäisi mennä heidän kanssaan sinne minne he haluavat.
Nyt parin viikon aikana tilanne on mennyt niin pahaksi että kaverit keksivät minusta valeheita ja tulevat sanomaan minulle että minun ja miehen suhde vahingoittaa heidän kaveripiiriään vakavasti koska mies ei vietä heidän kanssaan enään aikaa. Puhuvat miehestäni niikun omistaisivat, eivätkä ymmärrä ettei mieheni enää jaksa teiniryypätä ja mielummin elää rauhallista kotielämää viikonloppuisin. Varsinkin miehen paras kaveri joka on naispuolinen on todella hermostunut välillä siitä että olemme näin läheisiä, uskon että syy on siinä, että tajunnut ettei hän ole enään se ykkösnainen hänen elämässään.
Ja painotan vielä että itselleni kävisi hyvin että mies viettäisi aikaa näiden kaverien kanssa, mutta sanonut että ei jaksa ryypätä enään ja haluaa olla kotona katsomassa elokuvia tai ulkona syömässä.

Onko teillä vanhemmilla naisilla kokemuksia tämänkaltaisesta käytöksestä? Onko normaalia näin parikymppisenä ?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli vastaava tilanne. Miehen kaverit eivät koskaan oppineet hyväksymään naista, aina syyttivät kuinka nainen kieltää ja estää miestä viettämästä aikaa kavereidensa kanssa. Tosiasia oli se, että kaverini valitti kun ei saanut koskaan miestä lähtemään ilman häntä mihinkään, kun itse olisi halunnut välillä pitää tyttöjen iltaa. Lopulta heillä meni poikki (muista syistä kuin tästä), ja miehen kaverit olivat onnellisia taas.

Vierailija
2/16 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen esimerkki siitä että sairaanoloista mustasukkaisuutta esiintyy muissakin suhteissa kun seurustelusuhteessa. Miehesi kaverit ovat lapsellisia, toivottavasti saa uusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tuon ongelman korjaa aika, kun muutkin raikulipojat alkavat seurustella ja muutenkin rauhoittua. Olette vielä nuoria ihmisiä. Sinun ja miehesi pitää nyt vain vetää tiukkaa linjaa. Miehesi ehdotus siitä, että tehdään kavereiden kanssa vaihteeksi jotain muuta kuin vain ryypätään, on oikein hyvä avaus uuteen suuntaan. Hänen ei pidä olla tuossa iässä enää muiden vietävissä. Jos kaveriporukassa on muitakin pariintuneita, pyytäkää heitä pariskuntina kylään. Kyllä se meno alkaa siitä pikkuhiljaa rauhoittua.

Vierailija
4/16 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti tuon ongelman korjaa aika, kun muutkin raikulipojat alkavat seurustella ja muutenkin rauhoittua. Olette vielä nuoria ihmisiä. Sinun ja miehesi pitää nyt vain vetää tiukkaa linjaa. Miehesi ehdotus siitä, että tehdään kavereiden kanssa vaihteeksi jotain muuta kuin vain ryypätään, on oikein hyvä avaus uuteen suuntaan. Hänen ei pidä olla tuossa iässä enää muiden vietävissä. Jos kaveriporukassa on muitakin pariintuneita, pyytäkää heitä pariskuntina kylään. Kyllä se meno alkaa siitä pikkuhiljaa rauhoittua.

Kaveripiiriin kuuluu siis kolme pariskuntaa ja kaksi naista mieheni lisäksi. Olemme kysyneet kylään ja vaikka mitä ehdottaneet mutta mikään muu ei kelpaa kun kotibileet.

Vierailija
5/16 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kuullostaa siltä että miehesi kavereita ärsyttää nähdä että olette siirtyneet ns. aikusemmalle tasolle. Saattaa olla että itsekkin kaipaisivat sitä koska perus tasapainoinen arki on kuitenkin se mihin suurinosa tähtää.

Vierailija
6/16 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveripiiriin kuuluu siis kolme pariskuntaa ja kaksi naista mieheni lisäksi. Olemme kysyneet kylään ja vaikka mitä ehdottaneet mutta mikään muu ei kelpaa kun kotibileet.

Hei, teidän kodissa te päätätte, millaisia bileitä siellä pidetään! Onko miehesi ollut porukassa jotenkin hyväksikäytetyssä asemassa? Esim. maksajana, kuskina tai peräänkatsojana? Tuo naisystävän käytös viittaa kyllä tällaiseen kuvioon. Ystäväporukoiden hajoaminen ja uudelleenjärjestyminen on osa aikuistumista. Bilettäminen loppuu aikanaan ja niin kuuluukin olla.

Vierailija
7/16 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kavereilla ei ilmeisesti ole tyttöystäviä. Meillä kaveripiiri muodostui yhteisistä opiskelukavereista, lapsuuden kaverit jäivät satojen kilometrien päähän.

Vierailija
8/16 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä tervetullut kyseisen kaveriporukan illanviettoihin? Voittehan te toisinaan osallistua yhdessä, varsinkin jos porukassa on muitakin pariskuntia. Vaikka kerran kuukaudessa. Jos taas kaveriporukka hyljeksii tai ei hyväksy sinua, on kysessä aikuistumista tarvitseva teiniporukka. Yksittäinen naispuolinen kaveri on mahdollisesti pitänyt miestäsi ns. varalla ja nauttinut häneltä saamastaan huomiosta, eikä tykkää että toinen nainen on nyt tärkeämpi.

Vierailija
9/16 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä tervetullut kyseisen kaveriporukan illanviettoihin? Voittehan te toisinaan osallistua yhdessä, varsinkin jos porukassa on muitakin pariskuntia. Vaikka kerran kuukaudessa. Jos taas kaveriporukka hyljeksii tai ei hyväksy sinua, on kysessä aikuistumista tarvitseva teiniporukka. Yksittäinen naispuolinen kaveri on mahdollisesti pitänyt miestäsi ns. varalla ja nauttinut häneltä saamastaan huomiosta, eikä tykkää että toinen nainen on nyt tärkeämpi.

Se siinä onkin että nämä jotka eniten valittaa minusta on naisia. Mieheni on ainoa ns elämässään paljon saanut tapaus porukassa, joten väkisinkin mieleen tulee että näitä naisia saattaa ottaa vaan päähän että mies ei ole enään vapailla markkinoilla. Lisäksi ennen minua miehellä ollut tosi inhottavia tyttöystäviä joista hän on sitten tälle yhdelle naiselle aina valittanut, minusta hän ei ole kertaakaan. Saattaa ottaa päähän huomata ettei ole enää se ykkösnainen.

Vierailija
10/16 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikaakaan kun miehesi laittaa sinut kiertoon, kaverit myrkyttävät hänen mielen ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
11/16 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha asiasta on tosiaan sinua syyttää, ap. Monilla miehillä se nyt vaan menee niin, että kun rakkaus löytyy niin kaverit jää. Yritin itsekin kaverimiestäni tavata edes kahvien verran, mutta hyväksyä piti, että hän halusi viettää kaiken vähäisen vapaa-aikansa rakkaansa kanssa, siinä ei nainen itse pyrkinyt mitenkään toimillaan vaikuttamaan. Harmi, etteivät miehesi kaverit tätä pysty hyväksymään.

Vierailija
12/16 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuoliset kaverit saattaa joskus olla kovakin riesa parisuhteessa. Usein uskotellaan vian olevan siinä tyttöystävässä ja tyttöystävän pitäisi hyväksyä huono käytös jollei leimattaisi sairaanoloisen mustasukkaiseksi. Pidä puolesi ja älä anna lapsellisten mustasukkaisten naisten voittaa.

Vierailija
13/16 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aij aij aij, bro's before ho's. Kyllä niitä kavereita tulee kovasti ikävä kun ero tulee :) Tää on niin nähty, miehes vaan menetti pallit kun löys naisen. Hiljainen hetki sille.

Vierailija
14/16 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta kuullostaa siltä että miehesi kavereita ärsyttää nähdä että olette siirtyneet ns. aikusemmalle tasolle. Saattaa olla että itsekkin kaipaisivat sitä koska perus tasapainoinen arki on kuitenkin se mihin suurinosa tähtää.

Perus tasapainoisen arjen ei pitäisi millään määrin rajoittaa 5 vuotiaasta asti kehittynyttä kaverisuhdetta. Tämä nyt on vain minun mielipide. Meillä on niin uniikki porukka missä yksi tekee jo toistamiseen tämmöistä feidausta, ekan eron jälkeen kavereiille avautuminen ja kokoaika halusi tulla mukaan. Toista kertaa ei välttämättä enää katsella

Vierailija
15/16 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa ollut täsmälleen samassa tilanteessa sillä erolla, että oltiin miehen kanssa jo lähemmäs kolmekymppisiä kun aloitettiin seurustelemaan. Miehen kaveriporukka on erittäin tiivis, sama porukka ollut kasassa kouluajoista lähtien. Mieheni ollut porukan viimeinen poikamies, jolla ei mitään puolta vuotta pidempää suhdetta ollut ennen minua taustalla. Jotenkin kaverit olivat tottuneet, että mies oli aina saatavissa oli sitten kyse biletyksestä, kuskaamisesta, muuttoavusta, mökkireissuista tms.

Heti alusta asti minulle tehtiin selväksi, että en ole tervetullut porukkaan. Siis ihan sellaista ala-astemaista lapsellista käytöstä "me ei puhuta tolle", esim. illanistujaisissa vaikka yritin keskustella jonkun kanssa, en välttämättä saanut mitään vastausta tai pahimmassa tapauksessa keskustelukumppani poistui paikalta. Ja kerrotaan nyt vielä, että tulen normaalisti ihan hyvin toimeen ihmisten kanssa, olen ihan tavallinen nainen, että siitä ei luulisi olevan kyse.

Sitten myös tämä kun mies ITSE sanoi, ettei lähde jonnekin illanviettoon niin syy oli tottakai aina minun, en "päästänyt" miestä lähtemään. Totuus oli se, että minun puolestani mies olisi ihan vapaasti saanut mennä, mutta hän ei halunnut. Mekin yritimme kutsua kavereita meille ja mies yritti järjestää jotain muuta tekemistä kuin ryyppäämistä, mutta ei tämäkään käynyt. Etenkin yhdelle kaverille tämä oli kova paikka ja hän yritti järjestelmällisesti mustamaalata minua, tähän mies sitten ärähtikin jo. Myöhemmin kaveriporukasta yksi pariskunta erosi ja tämä mies löysi jonkin ajan kuluttua tyttöystävän, alkoi samanlainen kohtelu tätä uutta tyttöystävää kohtaan. Tyttöystävä tuli raskaaksi ja siitä kaveriporukassa puhuttiin rumasti, että tahallaan oli hankkiutunut raskaaksi. Vaikka siis ihan pariskunnan yhteinen päätös oli ollut.

Nyt ollaan oltu yhdessä useampi vuosi ja valitettavasti mies on etääntynyt kaveriporukastaan. Tilalle on tullut sitten muita ystäviä työn ja harrastusten kautta.

Vierailija
16/16 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisi omaa tekstiä lukenut. Ollaan siis miehen kanssa seurusteltu kaksi vuotta, joista vuoden ollaan asuttu yhdessä. Mies ennen kulki paljon baareissa ja bileissä, nykyään jää ennemmin kotiin ja on sanonut suoraan, ettei häntä kiinnosta enää ne jutut. Välillä itse jopa toivoisin että menisi, niin saisin mukavan koti-illan yksinäni :D Jostain syystä miehen kavereiden on vaikea hyväksyä tätä. Kaveriporukassa on paljon miehiä ja muutama nainen. Suhteen alussa etenkin miespuolisilta kavereilta tuli kuittia että onko äijä vähän tossun alla tai eikö emäntä päästä menemään (ja kyllä, ihan korkeakouluopiskelijoiden suusta tullut tuota tekstiä) ja muuta shittiä. Ajan kanssa sitten kaverit ymmärsi, ettei kyse ole mustasukkaisuudesta tms. vain yksinkertaisesti miehen prioriteettien muuttumisesta.

Nämä naispuoleiset kaverit on sitten aivan toinen tarinansa, näitä on siis 3. Alusta alkaen, jos olemme miehen kanssa olleet yhdessä jossain opiskelijatapahtumassa, niin naiset ovat ignooranneet minut aivan täysin ja lirkutelleet vain miehelle. Vaikka kuinka yritän keskustella ja jutella, niin he vain lähtivät kävelemään tai käänsivät selän. Meidän tupareihin ei yksikään näistä leideistä ilmestynyt, eivät edes toivottaneet onnea. Ovat osallistuneet yhteen ainoaan illanistujaiseen meidän luona, ja sekin oli silloin, kun olin reissussa muualla. Jotenkin haiskahtaa, ettei nämä naiset pelkkää kaveruutta halua miehen kanssa...Joillekin naisille se on kai vaikea hyväksyä, että se oma ystävä ei kuolaakkaan perään.