Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä olen 16 vuotias tyttö ja olen raskaana

Peloissaan
18.07.2017 |

Raskaus oli siis täysin toivottu mutta miten kerron vanhemmille ja etenen asiassa.
Pelkään että isä ja äiti suuttu. :'(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peloissaan kirjoitti:

Raskaus oli siis täysin toivottu mutta miten kerron vanhemmille ja etenen asiassa.

Ja siis tein raskaustestin sunnuntaina.

Vierailija
2/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ensin alat järjestellä omaa, itsenäistä elämääsi. Mitä pikemmin pääset sitä harjoittelemaan, sitä paremmin se sujuu kun olet itsesi lisäksi vastuussa myös lapsestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat, kuten suurin osa raskaaksi tulijoista tässä maassa: otat yhteyttä omaan neuvolaasi ja varaat sieltä ensimmäisen ajan.

Vierailija
4/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Olen itse 16-vuotiaan tytön äiti ja voisin ehkä hieman kilahtaa  tällaisesta uutisesta, mutta leppyisin kyllä. Haluaisin tietää kyllä vähän etukäteen, että vauva on ylipäänsä suunnitelmissa. Mutta jos lapsi on toivottu, kai miettisin, mitä koko homma itseltäni siinä kohtaa vaatii. Ainakin varmasti vauvanhoitoapua vähän ajan päästä, mikä on aika kova juttu täyspäiväisen työn oheen ja kun muutakin elämää on. Eniten huolehtisin lapseni koulunkäynnin takia.

Vierailija
5/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peloissaan kirjoitti:

Olen ollut nuorena tyttönä täsmälleen samassa tilanteessa, kuin sinä nyt - pelkäsin kovasti ankaria vanhempiani ja poikaystäväkin painosti aborttiin, johon sitten viimein alistuin itkua vääntäen.

Sitä aborttia ei olisi koskaan pitänyt tehdä ja sitä tekoa olenkin katunut joka ikinen päivä elämästäni.

Että saatoinkin antaa tappaa ainoan lapseni abortilla -  sen jälkeen en ole lapsia enää saanutkaan, koska abortissa tuli jokin korvaamaton vahingoittuminen, olen tänä päivänä vanha ja yksinäinen, murhattua lastaan kaipaava hminen. 

Vierailija
6/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tänään poikaystävälleni ja hän on ihan innoissaan! Haluan pitää lapsen mutta pelkään synnytystä aivan järkyttävän paljon!😭

En uskalla kertoa äidilleni koska hänellä on lievä alkoholiongelma kun isä jätti hänet toisen naisen takia ja isään minulla ei ole välejä ollenkaa. Mitä luulet kannataisiko minun kertoa mummulleni koska jaamme aina kaikki ilot ja surut🙈

Vierailija
7/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vanhempani tietää jos varaan neuvolan?

Vierailija
8/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on täysin tietoinen että halusin lapsen ihan tosissani ja semmoinen on ehkä hankinnassa lähi vuosina mutta isän lähdön jälkeen äitin mieli on alkanut järkkyä niin en haluaisi yhtään enempää ongelmia.

Vierailija
9/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poikaystävä alaikäinen? Voitteko muuttaa yhteen ja pärjätä omillanne?

Soita heti huomenna lähimpään terveyskeskukseen/neuvolaan ja varaa aika. Voit siellä kysellä lisää apua ja tukea henkilökunnalta, kaiken mitä kysyit juuri täällä palstalla. He osaavat auttaa, neuvoa, antaa tietoa ja ohjata sinut oikeiden palveluiden äärelle. Onnea ja tsemppiä! :)

Vierailija
10/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peloissaan kirjoitti:

En kyllä tiedä kuuluuko asia mitenkään vanhemmilleni koska asun opiskelia kämpässä enkä pahemmin ole heihin yhteyksissä.

Vierailija
11/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko poikaystävä alaikäinen? Voitteko muuttaa yhteen ja pärjätä omillanne?

Soita heti huomenna lähimpään terveyskeskukseen/neuvolaan ja varaa aika. Voit siellä kysellä lisää apua ja tukea henkilökunnalta, kaiken mitä kysyit juuri täällä palstalla. He osaavat auttaa, neuvoa, antaa tietoa ja ohjata sinut oikeiden palveluiden äärelle. Onnea ja tsemppiä! :)

Poikaystävä on vuoden vanhempi eli ei täysiikäinen.

soitan kyllä huomenna heti aamusta mutta yhä mietityttää että saako vanhemmat tietää kun käyn neuvolassa tai maksaako se ?

Olen varmaa harvinaisen tyhmä kun en tiedä mutta voisiko joku auttaa?😅

Vierailija
12/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi elämä on aina iloinen asia, joten onnittelut, Ap :)

Silti jäin miettimään, että ettekö ole lapsen isän kanssa jo aikaisemmin ajatelleet sitä, miten lähipiiri suhtautuu raskauteen. Eihän sillä välttämättä aina ole väliä, mutta kun ainakin sinä Ap olet noin nuori, niin tuki vanhemmilta/appivanhemmilta olisi todella arvokasta.

Vierailija
13/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salassapitovelvollisuus pitäisi olla neuvolassa. Eli jos et anna suostumusta ilmoittaa vanhemmille, ja muistat sanoa sen, lain mukaan heillä ei olisi oikeutta ilmoittaa huoltajillesi. Näin ainakin muissa keskusteluissa oli kirjoitettu kun katselin.

Vierailija
14/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 16v:n raskaus ei mitenkään voi olla toivottu asia. Mene nyt lapsi hyvä varaamaan itsellesi aika aborttiin. Olet siitä hyvilläsi myöhemmin.

Vierailija
15/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola on ilmainen ja sieltä saat apua, neuvoja ja tukea. Ota kaikki tuki vastaan.

Onnea:)

Vierailija
16/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhosit sitten kolmen ihmisen elämän: tulevan lapsen, tulevan isän ja itsesi. Toivottavasti huolehdit jälkikasvusta itse etkä ruinaa vanhempisi tai muita apuun.

Vierailija
17/20 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tuoksahtaa vahva wt

Vierailija
18/20 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peloissaan kirjoitti:

Kerroin tänään poikaystävälleni ja hän on ihan innoissaan! Haluan pitää lapsen mutta pelkään synnytystä aivan järkyttävän paljon!😭

Synnytys saattaa aiheuttaa ihan järkyttävää kipua ja jälkioireita, mutta äitien mukaan joiden kanssa olen keskustellut, niin nuo kivun tuntemukset, jne unohtuvat, eikä niistä jää traumoja. Pidän sinulle peukkuja pystyssä! :-)

Suosittelen valitsemaan jonkin hyvämaineisen sairaalan, tai jopa yksityisen lääkäriaseman. Suuremmissa kaupungeissa saattaa olla kätilö/lääkäripulaa ja siitä ei ole ainakaan etua sinulle.

Vierailija
19/20 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peloissaan kirjoitti:

Kerrot että sinulle tulee sukulainen kylään vähintään 18 ajaksi.

20/20 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kill it with fire

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi