Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen hulluksi kaverin kanssa!

Vierailija
17.07.2017 |

Jostain syystä päivällä tekemäni aloitus hävisi, nyt tein uuden. Minulla on "kaveri", jos häntä voi enää sellaiseksi kutsua, ennen olimme parhaita kavereita. Kuitenkin olen alkanut tuntea, että olemme vähän eri aaltopituudella ja hän on nykyään täysin muuttunut luonteeltaan. Hän siis sanoo olevansa masentunut, sairastaa paniikkihäiriötä ja kärsii muistakin mielenterveysongelmista.
Tiedättehän ne ihmiset, jotka valittavat jatkuvasti kaikesta, milloin vatsaan sattuu, milloin polvi reistailee tai päätä särkee, milloin muut on vaan ihan **tuo paskoja ihmisiä etc. En vaan millään meinaa enää jaksaa olla tukena, koska tätä kaveria ei kiinnosta lainkaan minun kuulumiseni, jos yritän jutella ja kertoa jotain, hän vain mumisee jotain epämääräistä vastaukseksi ja TIUSKII minulle.
Kun puhutaan hänestä tai hänen voinnistaan, jaksaa puhua vaikka tuntikausia. Valitettavasti minulla ei ole juuri muita kavereita kuin hän, mutta olen harkinnut vakavasti katkaisevani välit hänen kanssaan, koska häntä ei kiinnosta seurani juuri koskaan. Vain minun seurassani tämä masennus ja muut ongelmat tulevat esille, kun yritän ehdottaa yhteistä tekemistä, hän sanoo olevansa liian väsynyt. Kuitenkin jaksaa vaikka viikon yökyläillä ja naureskelee ja on niin pirteä ja aurinkoinen muiden kanssa. En millään jaksa enää tätä, mitä tekisitte minun tilanteessani?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko taustalla kateutta tai muuta vastaavaa?

Vierailija
22/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi kateuttakin olla, hänellä on paljon sisaruksia ja joutuu kilpailemaan kotona huomiosta, huonot välit perheessä, muutenkin hänellä menee nyt elämässä huonosti, mutta tarjoamani apu ei kuitenkaan kelpaa. Minulla on vain yksi isosisko, olemme hyvin läheisiä ja perheelläni on muutenkin asiat melko hyvin, ei ole juurikaan huolia tai murheita.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on joku eliittiäpärä ja kaveri alempaa sosiaaliluokkaa, enpä jaksaisi minäkään tuollaista. Sääliksi käy kaverisi

Vierailija
24/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä perhe on elitististä? Oho, aina oppii uutta.

Vierailija
25/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään elitisti. Ihan tavallisia ihmisiä, ei köyhiä eikä rikkaita. AVN määritelmien mukaan tuo kaverini perhe olisi varmaankin wt, mutta itse en halua ajatella niin heistä. Ihan mukavia ihmisiä kuitenkin, ainakin ennen olivat.

Ap

Vierailija
26/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä kaveri pitää sinua ihan tiskirättinä, ja koko ystävyys tuntuu olevan täysin yksipuolinen. Olet tehnyt parhaasi ollaksesi tukena ihmiselle, joka ei kunnioita sinua yhtään. Se on varmasti tosi vaikeaa. Ehkä olet niin myötätuntoinen ja hyvä kuuntelija, että kaveri ei edes tajua, että sinullakin on tunteet. Jos hän ei tajua arvostaa noin kivaa tyyppiä, niin se on hänen oma vikansa. Sinun ei tarvitse lopettaa kaveruutta kokonaan, mutta kannattaa ehkä antaa välien vähän viilentyä. Löydät varmasti sellaista seuraa, jossa myös sinun asiasi kiinnostavat ja saat tuntea itsesi tärkeäksi.

Vierailija
27/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoi, mulla oli kanssa tuollainen "kaveri". Muiden kanssa naurettiin niin, että ikkunat helisi ja kun muut poistuivat, alkoi valitus ja jopa ääni muuttui matalaksi ja masentuneeksi.

".. ja siitä vielä, että kaiken tämän päälle mun perseestä on alkanut tulemaan jotain ripulin tapaista ja siinä on vertakin seassa.... ja sitten epäilen, että äitini juominen on lähtenyt käsistä. Kasvoin alkoholiperheessä ja lapsuus oli sellaista että..."

1. Minua ällöttää eritejutut enkä voi kommentoida niihin neutraalisti. Minut tuntevat tietävät tämän.

2. Ystävä ei ole terapeutti.

3. Akuutista asiasta voi joskus valittaa, mutta ei joka kerta. Silloin ihminen huomaa, että hän on likasanko. Vaikka ei itse tätä henkilöä arvostaisi, tulisi olla sen verran selkärankaa, ettei osoittaisi sitä niin suoraan. Itse olen siitä ylpeä, että minun ei TARVITSE hyväksikäyttää tai kuormittaa edes niitä, joita pidän itseäni heikompina. Niitä, jotka varmasti omien voimiensa kustannuksella kuuntelisivat, jos laittaisin heidät kuuntelemaan. Mutta en, en ole SELLAINEN IHMINEN. 

Vanha sielu

Vierailija
28/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, 30. Varmasti rankkaa. Nyt on sopiva hetki viilentää välejä, en ainakaan halua enää tuhlata vapaa-aikaani olemalla ilmainen terapeutti kaverilleni. Tuntuu pahalta, kun hän on muuttunut yhtäkkiä niin oudoksi ja törkeämmäksi kuin ennen, koska välillämme ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä missään vaiheessa. Lisäksi hänellä on joku tarve lytätä minua jatkuvasti ja vähätellä.

Ap

Vierailija
29/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennyksenä aiempaan, kaverini ei ole koskaan ollut mitenkään hyvätapainen, kaivella esimerkiksi kaappeja ilman lupaa aina kun kävi kylässä ja kiroilee paljon.

Ap

Vierailija
30/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin kuulostaa white trash ilta. Jätä se sika!

Vierailija
31/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan häm kuullut esimerkiksi jotain juoruja sinusta? Jos joku on puhunut sinusta pahaa hänelle ka hän on uskonut?

Vierailija
32/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin on mahdollista, hän kaveeraa entisen kiusaajani kanssa ja he ovat kai seurustelleetkin, mielipide minusta siis varmaan muuttunut uudessa seurassa. Olen yrittänyt myös ajatella meidän olevan niin hyviä ystäviä, että hän voi avoimesti puhua ja näyttää tunteensa minulle, mutta hän voisi silti edes yrittää olla kohtelias ja kuunnella myös minua. Hän ei ollut tukenani, kun mummoni kuoli, mutta minä olen ollut hänen tukenaan niin pienemmissä kuin isommissakin ongelmissa.

Ap

Vierailija
33/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin on mahdollista, hän kaveeraa entisen kiusaajani kanssa ja he ovat kai seurustelleetkin, mielipide minusta siis varmaan muuttunut uudessa seurassa. Olen yrittänyt myös ajatella meidän olevan niin hyviä ystäviä, että hän voi avoimesti puhua ja näyttää tunteensa minulle, mutta hän voisi silti edes yrittää olla kohtelias ja kuunnella myös minua. Hän ei ollut tukenani, kun mummoni kuoli, mutta minä olen ollut hänen tukenaan niin pienemmissä kuin isommissakin ongelmissa.

Ap

Vierailija
34/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, jätä se sika. Ei vaikuta yhtään siltä, että hän haluaisi olla sinun ystäväsi. Älä väsytä itseäsi tuollaisella juntilla enää!

Vierailija
35/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaat nyt energiaasi ihmiseen, joka ei arvosta sinua eikä halua olla ystäväsi. Käytä se energia mieluummin uusien sosiaalisten ympyröiden hankkimiseen. Olet vieläpä niin nuori, että varmasti löydät seuraa vaikka uudesta harrastuksesta tai somen kautta. Ihan tyhmää rakentaa omaa identiteettiään (ja sitä nyt teininä teet) jonkun ankeuttajan varjossa. Hanki hyvää seuraa joka auttaa rakentamaan hyvän itsetunnon aikuisuuteen. Parempaa kesää sulle :) T. Täti-ihminen

Vierailija
36/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielenterveysongelmainen kaveri syyttää mua niistä jutuista mihin itse on syypää...

Eli tarinansa kullakin, mutta mihin lie sitten totuus asettuu...

Vierailija
37/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kaveri sulla. Vaikutat mukavalta, löydät varmasti uusia kavereita helposti.

Vierailija
38/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, SAMA ONGELMA TÄÄLLÄKIN! 

Vierailija
39/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva", että löytyy muitakin samassa tilanteessa olevia. Kuinka te jaksatte? Miten olette toimineet?

Ap

Vierailija
40/40 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylkää sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi