Mikä on kaukaisin varasija, jolta sinä/tuttusi olet tullut valituksi kouluun?
Ihan uteliaisuudestani kyselen, eli mikä on kaukaisin/korkein varasija, jolta sinut on vielä otettu kouluun sisään? :) Saat kertoa myös tutun, kaverin jne kokemuksia.
Kommentit (23)
Kaverin veli pääsi varasijalta 49 amkiin :D
Kiinnostava aihe, mutta just nyt ei tuu mulle mieleen
Lukiotuttu pääsi sijalta 50 jotain yliopistoon. :D
175, datanomi vuonna 2001. En ottanu paikkaa vastaan.
Tuttu pääsi 2008 opiskelemaan erityispedagogiikkaa varasijalta 87. Epäilen, että suurin osa edelläolijoista oli saanut paikan joko luokanopettajakoulutukseen tai erityisopettajan koulutukseen ja tuo kyseinen koulutuspaikka oli luultavasti tällainen backup plan monelle, kuten tuttunikin olisi ensisijaisesti halunnut LO:ksi tai erityisopettajaksi. Itse en kyllä kehtaisi paljon juhlia tuollaista jämäkoulutuspaikkaa.
Sija oli jotain +- 100 (en muista enää tarkkaan). Yliopistossa eräs vähemmän suosittu luonnontieteiden ala. Kävin mutkan kääntymässä eikä ollut oma paikka.
Vierailija kirjoitti:
Oho :D siskoni pääsi aikoinaan neljänneltä varasijalta fysioterapeutiksi. Mikähän ala tuossa on ollut kyseessä? Olen järkeillyt, että tuskin nämä suositut alat, joihin hakee paljon ja joihin pitää myös lukea paljon päästäkseen sisään (lääkis, psyka, oikis, valtsikka...), hirveästi hyväksyvät ihmisiä kauhean korkeilta varasijoilta.
Poika pääsi 5. varasijalta amikseen logistiikkaa opiskeleen ykköstoivepaikkaansa. Sai tiedon heinäkuun loppupuolella. Oli saanut sitä ennen jo paikan eri yksiköstä samalta linjalta, mutta se oli vasta kakkostoiveena ollut hänellä.
Kun koulu alkoi, pääsi vielä yksi sisään varasijalta 6. Mut siinäpä se sitten. Oli tosi suosittu hakupaikka sinä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu pääsi 2008 opiskelemaan erityispedagogiikkaa varasijalta 87. Epäilen, että suurin osa edelläolijoista oli saanut paikan joko luokanopettajakoulutukseen tai erityisopettajan koulutukseen ja tuo kyseinen koulutuspaikka oli luultavasti tällainen backup plan monelle, kuten tuttunikin olisi ensisijaisesti halunnut LO:ksi tai erityisopettajaksi. Itse en kyllä kehtaisi paljon juhlia tuollaista jämäkoulutuspaikkaa.
Olipa harvinaisen typerä viimeinen lause.
Tuttusi toivottavasti on sinua fiksumpi, eikä halveksi hyvää alaa vain siksi että on niitä suositumpiakin tai että osa pärjäsi sen verran paremmin pääsykokeissa päästäkseen niille suositummille paikoille.
Oikeasti olet aikamoisen ääliö.
No tyyliin 5 varasijalta pääsemisessä ei ole mitään ihmeellisiä, hyvin ovat pääsykokeissa pärjänneet.
Vierailija kirjoitti:
Sija oli jotain +- 100 (en muista enää tarkkaan). Yliopistossa eräs vähemmän suosittu luonnontieteiden ala. Kävin mutkan kääntymässä eikä ollut oma paikka.
Mainittakoon vielä että tämä ala, jolla olin noin varasijalla sata pääsin silti sisään, oli itsellenikin pelkkä hätävaravaihtoehto. Hain muualle (en päässyt) mutta en käynyt edes pääsykokeissa tuonne minne minut varasijalta hyväksyttiin. Pelkillä M:n paperilla siis tulin valituksi.
Olen päässyt suoraan jokaiseen kouluun (3) johon olen pyrkinyt. Hassua jos joku laskee jotakin varasijoja.
32. varasijalta olisin päässyt Tampereelle opiskelemaan lähihoitajaksi vuonna 2001.
En ottanut vastaan, menin mieluummin suoraan töihin ja annoin jonkun motivoituneemman päästä lähäriksi.
Eräs tuttu pääsi varasijalta 70 (noin) opiskelemaan kasvatustieteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho :D siskoni pääsi aikoinaan neljänneltä varasijalta fysioterapeutiksi. Mikähän ala tuossa on ollut kyseessä? Olen järkeillyt, että tuskin nämä suositut alat, joihin hakee paljon ja joihin pitää myös lukea paljon päästäkseen sisään (lääkis, psyka, oikis, valtsikka...), hirveästi hyväksyvät ihmisiä kauhean korkeilta varasijoilta.
Muistaakseni aine oli matematiikka, en ole kylläkään täysin varma.
Pääsin ammattikorkeakouluun varasijalta 40 +, en muista enää ihan tarkkaan. Koulu meni kuitenkin ihan hyvin, sain jopa stipendin kun valmistuin. Työelämässäkin olen pärjännyt. Ei se mitään luuseria tee vaikka varasijalta ponnistaa!
Ihan samalla tavalla varasijoilla olevat on lukenu kokeeseen. Jos hakijoita on monta sataa, niin jos olet esimerkiksi 20 varasijalla olevan porukassa ja pääset siitä sisään, niin se on jo tosi hyvä menestys pääsykokeissa. Ei ole minusta noloa. Tärkeintä on päästä opiskelemaan ja valmistua :)
-ap
Tuttava pääsi opuskelemaan turvallisuusalaa amk:n, varasija oli muistaakseni 34. Huvittavinta oli, että aloituspaikkoja oli about saman verran!
Toisaalta, tämä tapahtui lähes 10v sitten, jolloin saatoit saada paikan vaikka jokaisesta hakukoulustasi (ei siis ollut priorisointia, että paikkaa tarjottiin vain yhdestä koulusta).
Yhdeksäs (9). HAMK.