Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko henkilö joka tietää koko nimeni ja pankkikortin numeron tehdä jotakin rahoille?

Vierailija
17.07.2017 |

Kortti on kuitenkin koko ajan minulla.

Ei tarvi syyttää enempää. Perkele että olin tyhmä. Haluan vain tietää että rahani on turvassa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sun nimellä tee mitään, mutta jos annoit myös pankkikorttisi pinkoodin, sitten se voi nostella ja maksella sun tilisi tyhjäksi.

Vierailija
2/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pystyyhän se tilailemaan tavaraa sun kortilla niin paljon kuin ehtii ja saldoa riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkikortista tarvii myös sen turvakoodin ja vanhenemispäivän että sillä voi jotain ostaa netistä.

Vierailija
4/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa äkkiä kortti kuoletettavaksi.

Vierailija
5/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sun nimellä tee mitään, mutta jos annoit myös pankkikorttisi pinkoodin, sitten se voi nostella ja maksella sun tilisi tyhjäksi.

Sori, tarkotin että saattoi nähdä pinkoodin. Eli henkilöllä on mun koko nimi ja pinkoodi. Kortista aion pitää huolta ettei nää mun kortin numeroa D:  

Voiko noilla tiedoilla tehdä jo jotakin? Vai huolestunko turhaan?

Vierailija
6/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kortti varmuuden vuoksi ainakin. Ei kai se edes maksa mitään?

Vierailija
7/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleta kortti sen voi tehdä yhdellä puhelin soitolla.

Vierailija
8/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se uusi kortti ainakaan niin paljon maksa, että kannattaisi kovin kauan tuntea pelkoa rahojensa takia.

Vierailija
9/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, tarkotin että saattoi nähdä pinkoodin. Eli henkilöllä on mun koko nimi ja pinkoodi. Kortista aion pitää huolta ettei nää mun kortin numeroa D:  

No ei pelkällä pinkoodilla tee mitään ellei ole korttia (sitä alkuperäistä tai kopiota). Huolehdit siis turhaan ellei kyse ole jostain superhakkerista, joka olisi myös kopioinut korttisi.

Vierailija
10/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se pelkällä nimellä ja pinkoodilla mitään tee. (Ellei ole kopioinut korttia jollain laitteella)

Vierailija
11/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pelkällä pinkoodilla tee mitään ellei ole korttia (sitä alkuperäistä tai kopiota). Huolehdit siis turhaan ellei kyse ole jostain superhakkerista, joka olisi myös kopioinut korttisi.

Huh. Aion siis pitää hyvää huolta mun kortista tästä lähtien. Oon nyt ulkomailla ja oon tutustunu täällä ihan vasta muutamaan tyyppiin. Enkä siis tiedä heidän luotettavuudesta vielä mitään. Vahingossa (typerät ulkomaalaiset pankkiautomaatit joissa ei ole niitä pirun seiniä) saatoin näpytellä numerot liian selvästi niin että nämä henkilöt ehtivät nähdä ne

Vierailija
12/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkikortin numeron ja nimesi näkee monikin asiakaspalvelija, esim taksikuskit ja tarjoilijat. Kaikki, jotka ei käytä noita itse näpyteltäviä laitteita. Pin-koodiakin voi hyödyntää vain jos on se kortti hallussa.

Vierailija
13/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä voi tilata tavaraa ilman että tietää pin-koodiasi. Riittää ne muut tiedot mitkä näkyy kortissa.

Vierailija
14/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä voi tilata tavaraa ilman että tietää pin-koodiasi. Riittää ne muut tiedot mitkä näkyy kortissa.

Kyllä, kortin numero turvaluku kortin toiselta puolelta ja voimassa oloaika riittää

Vierailija
15/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kortin numero turvaluku kortin toiselta puolelta ja voimassa oloaika riittää

Nykyään täytyy kyllä monissa paikoissa vielä vahvistaa ostos verkkopankkitunnuksilla, vaikka maksaakin kortilla.

Vierailija
16/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään täytyy kyllä monissa paikoissa vielä vahvistaa ostos verkkopankkitunnuksilla, vaikka maksaakin kortilla.

Rikolliset kyllä tietää mistä saa tilattua tavaraa ilman varmistuksia. Eli kortin tiedoilla voi ostaa tavaraa, mutta kun tekee rikosilmoituksen, niin luottoyhtiö palauttaa rahat ja ottaa tappiot niskaansa.

Periaatteessahan aina kun tekee ostaoksia kortilla, niin vastapuoli saa tietoonsa kortin tiedot ja voisi käyttää niitä väärin.

Vierailija
17/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. Aion siis pitää hyvää huolta mun kortista tästä lähtien. Oon nyt ulkomailla ja oon tutustunu täällä ihan vasta muutamaan tyyppiin. Enkä siis tiedä heidän luotettavuudesta vielä mitään. Vahingossa (typerät ulkomaalaiset pankkiautomaatit joissa ei ole niitä pirun seiniä) saatoin näpytellä numerot liian selvästi niin että nämä henkilöt ehtivät nähdä ne

Oletko varma että voit estää heitä ottamasta väkisin korttiasi jos päättävät niin tehdä?

Vierailija
18/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin taas ei, ei edes sitä kolminumeroista lukua kortin takaa. Kun tytär oli yhdysvalloissa vaihdossa niin hän pystyi maksamaan ostoksia antamalla pelkästään korttini numeron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan