Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä ostaa tuoreita mansikoita ja vadelmia ja

Vierailija
17.07.2017 |

pakastaa ne talvea varten?🤔Olen tehnyt näin jo vuosia, mutta eikö kaupan pakastealtaassa myydä ihan kotimaisia vadelmia/mansikoita ympäri vuoden, siis sellaisia mitä ei tartte keittää mössöksi noron pelossa? Tuskin hintakaan on pahempi kuin nämä tuoreet 6€/400g rasia? Jos ostaisikin vain tarpeen tullen kaupasta🤔

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskana pakastajana ostan marjat kaupasta. 

Vierailija
2/10 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, niitä todellakin myydään ympäri vuoden.

Vierailija
4/10 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ostetaan tuoreita marjoja paljon heti syötäväksi ja talvella sitten kaupan pakastealtaasta.

Vierailija
5/10 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisemmaksi tulee kun viitsii pakastaa itse - toisaalta jos ei ole marjojen suurkuluttaja, ei hyödyllä ole suurtakaan merkitystä.

Vierailija
6/10 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisia pakastevadelmia en ole nähnyt, niitä ostan tuoreena jonkun verran.

Vierailija
7/10 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei välttämättä tule yhtään sen halvemmaksi. Itse ainakin tykkään ulkoistaa marjani niin, että pakastimestani vapautuu tilaa muullekin kuin marjoille, ja ostan ne kaupan pakastealtaista.

Vierailija
8/10 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, missä ja millaisissa oloissa nuo kaupan pakastemarjat ovat kasvaneet?

Jos varsinkin voi mennä itse poimimaan luotettavalta luomutilalta marjat, niin ei ainakaan tarvitse pelätä talvella norovirusta. Olen lopettanut kaupan marjojen ostamisen saatuani ankaran noroviruksen mustikoista. Mistä lienevät olleen peräisin? Vadelmista aina varoitetaan, mutta keittämättä en suostu pistämään suuhuni ainuttakaan kaupan pakastealtaan marjaa. Sanokaa vain epäluuloiseksi!

Vierailija
9/10 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos marjoja syö vähän niin en usko että kannattaa pakastaa. Meillä marjoja menee paljon. Mustikkaa 40 l,puolukkaa 20 l ja vadelmia 15 l.Mansikkaa syömme mieluiten tuoreena mutta sitäkin pakastan 10 l. Sienet kuivaan jotta pakastimessa on tilaa marjoille. Leivon kaikki kakut itse ja on mukava tietää että esim. juustokakkuun voi huoletta käyttää omia marjoja. Ja kyllä, poimimme itse niin tiedämme laadun olevan takuulla hyvää.

Vierailija
10/10 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinä marjavuosina on ollut kotimaisia marjoja pakasteena saatavana. Itse pakastan nimenomaan vadelmaa suoraan tilalta ostettuna, koska ne ovat niin hyviä. Ja itsepoimittuja mustikoita ja puolukoita ja tietysti puutarhasta herukoita ja karhunvattuja. Mansikoista en oikein pidä, mutta ehkä yhden laatikollisen niitäkin ostan. Ja tietysti pari litraa lakkoja jäätelön seuraksi.

Joskus on  tullut liikaa pakastettua, mutta nyt ollaan jo opittu millainen määrä kannattaa pakastaa, ettei jää ylimääräisiä.

Meillä on toinen pakastin niitä  varten ja aika paljon menee vuoden mittaan, kun joka aamu tehdään marjasmoothie aamiaiseksi.

Hedelmiä sen sijaan menee aika vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi