Miten saisin mieheni kosimaan minua? Tahtoisin jo naimisiin mutten jaksaisi odottaa kauenpaa.
Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä muutama vuosi, ja yhteinen asuntokin löytyy jo ja lastenteostakin on keskusteltu. Tiedän että kyseessä on mies kenen kanssa tahdon viettää koko loppuelämäni, ja olen puhunut hänelle asiasta. Reilu puolitoista vuotta sitten minä tein hänelle selväksi, että tahdon hänen kanssaan naimisiin ja jos hän haluaa minun kanssani niin kosii minua. Eipä ole kosintaa vieläkään kuulunut, vaikka olen muistuttanut etten jaksa odottaa ikuisuuksiin.
Miten minä oikein saisin mieheni kosimaan. Tahdon todella viettää hänen kanssaan koko lppuelämäni mutten voi olla varma haluaako hän samaa, kun hän ei kosi. Hän kyllä sanoo haluavansa kanssani naimisiin ja on yrittänyt puhua ihan tulevista häistäkin, mutta tahdon sen kosinnan ensin ennen kuin suostun keskustelemean naimisiinmenosta sen enempää. En kosi itse koska olen jo ilmaissut halukkuuteni mennä naimisiin, ja olen muutenkin vanhanaikainen ja haluan avioitumisen aloitteen tulevan mieheltä. Tässä kun ei olla mitään nuoria enää (minä kohta 30 ja mieheni 5v vanhempi) niin en todellakaan viitsi enää odotella vuosikausia avioitumista ja perheenperustamista. Olen harkinnut ihan eroamistakin jota en tosiaan haluaisi tehdä koska rakastan miestäni kuitenkin. Haluan kuitenkin ehdottamasti naimisiin enkä olla pelkkä avovaimo.
Kommentit (19)
Fiksu mies. Kaltaisesi närpäkkeen kanssa ei kannata mennä naimisiin. Sinä kun olet jo mennyt kosimaan kertomalla, että haluat olla kanssaan loppuelämäsi. Miehelle se riittää.
No haluatko tosiaan väkisin naimisiin miehen Kanssa Joka ei halua naimisiin sinun kanssasi? Koska se on syy miksei hän kosi, ei halua.
kannattaa ehkä rauhassa viel äodottaa. Toisaalta voisit ehkä muistuttaa siitä, että biologisesti ei kannata venyttää lastentekoa loputtomiin, mikä myös on ihan totta. Alat olla aika vanha ensisynnyttäjä. MIkäli mies tästä havahtuu ja sanoo olevansa valmis lapsensaantiin jo lähivuosina, sano, ettet voi antaa lapsen syntyä parisuhteeseen, jossa ei olla säällisesti naimisissa.
Moni mies siirtää häitä myös siksi, että ne ovat kalliit, niistä on kovasti vaivaa ja ujommalla saattaa olla kynnystä senkin puoleen, että siinä ollaan muiden huomion keskipisteenä. Madalla hänen kynnystään lupaamaalla esim. hoitaa suurimmaksi osaksi käytännön järejestelyt. Hän saa sitten hoitaa enemmän sitä maksupuolta. TAi jos olet rahoissasi, lupaa hoitaa taloudellista puolta myös enemmän.
Kosi itse. Niin minä tein. Pari viikkoa ennen häitä mies vielä kosi muodollisesti uudestaan kuohuviinin kanssa. Nykyaikana nainenkin voi sen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kosi itse. Niin minä tein. Pari viikkoa ennen häitä mies vielä kosi muodollisesti uudestaan kuohuviinin kanssa. Nykyaikana nainenkin voi sen tehdä.
Miksi teille on niin vaikea ymmärtää etteivät kaikki HALUA? Nykyaikana nainen voi myös olla kalju ja pukeutua miehen vaatteisiin, kaikki eivät silti halua näin tehdä.
Kosi itse. Mitä ihmeen vaikeaa ja kamalaa siinä muka on?
Miehen tapa aloittaa asian harkitseminen tai kosinta-aiheen lähestyminen keskustelussa voi nimenomaan olla häistä puhuminen. Nyt torppaat yeitykset, kun et halua puhua häistä. Mies tulkitsee sen niin, että et ole valnis tai halukas puhumaan aiheesta. Miehen voisi olla myös helpompi ottaa ensiaskeleet asiaan, jos tietäisi, mitä häiltä odotat. Nyt et suostu puhumaan aiheesta. Fail.
No jalat ristiin ja sitten saa kun on tarpeeksi iso timantti sormessa. Nai no ei oikeastaan, sitten vasta kun on kosinut nakkena ruusu hampaissa Mount Everestin huipulla. Tai no ei oikeastaan, sitten vasta kun on vietetty romanttiset biitsihäät Miamissa vain kolmensadan lähimmän sydänystävän läsnäollessa. Tai no ei oikeastaan, kun vasta sitten kun häävalat uusitaan Nicopetterin, Liisatyttelin ja Rekun toimiessa kukkaishenkilöinä.
Yhdessä ollaan oltu,yhteinen kotikin on ja lapsista puhuttu ym ym.Nyt kaikki kiinni ap:n kohdalla ettei mies kosi :o Hyvänen aika ;eletäänkö nyt 2000-luvulla kun näin tärkeää on joku hiton kosinta.Palattu aika paljon menneeseen aikaan jos näin on.Kasvahan aikuiseksi ja puhukaan toisillenne tulevaisuus selväksi älkääkä hymistelky.On sitten helpompaa kun eletään eteenpäin ja tulee esim. lapsia ja muita suhdetta kuormittavia tekijöitä.
Sanot, että nairaanko ja annat viikon vastausaikaa. Sittenhän se selviää.
Siis sehän sanoi haluavansa kanssasi naimisiin? Mitä mä en nyt ymmärtänyt?
Vai siis haluatko intagram-päivityksen jostain sängylle levitetyistä ruusunterälehdistä ja samppanjasta?
2017 ja joku elää vielä 1800-luvulla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teille on niin vaikea ymmärtää etteivät kaikki HALUA? Nykyaikana nainen voi myös olla kalju ja pukeutua miehen vaatteisiin, kaikki eivät silti halua näin tehdä.
No jos nainen haluaa, olla kalju, niin hän ajelee päänsä kaljuksi. - Ei hän sihen kenenkään lupaa tarvitse. Jos nainen haluaa pukeutua miesten vaatteisiin, niin siinähän pukeutuu; einaisen tarvitse hakea hyväksyntää muilta siihen, mitä pukee päälleen. Jos haluaa mennä naimisiin, eikä toinen ole ollut aikeissa kosia niin on kaksi vaihtoehtoa jaksaa odottamistaan, tai kosii itse ja mahdollisesti antaa myönteisen vastauksen tai sitten pakit. Mutta pelkkä odottaminen, että toinen tekee jotain sellaista, jonka voi itse aivan hyvin tehdä, niin on minusta vähän tylsää. - Tietysti voi myös hirttäytyä kaiken maailman perinteisiin ja traditioihin, mutta kovin on vähissä ne keinot, joilla voisi pakottaa toisen kosimaan itseään tässä ja nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos nainen haluaa, olla kalju, niin hän ajelee päänsä kaljuksi. - Ei hän sihen kenenkään lupaa tarvitse. Jos nainen haluaa pukeutua miesten vaatteisiin, niin siinähän pukeutuu; einaisen tarvitse hakea hyväksyntää muilta siihen, mitä pukee päälleen. Jos haluaa mennä naimisiin, eikä toinen ole ollut aikeissa kosia niin on kaksi vaihtoehtoa jaksaa odottamistaan, tai kosii itse ja mahdollisesti antaa myönteisen vastauksen tai sitten pakit. Mutta pelkkä odottaminen, että toinen tekee jotain sellaista, jonka voi itse aivan hyvin tehdä, niin on minusta vähän tylsää. - Tietysti voi myös hirttäytyä kaiken maailman perinteisiin ja traditioihin, mutta kovin on vähissä ne keinot, joilla voisi pakottaa toisen kosimaan itseään tässä ja nyt.
Ei voi pakottaa mutta voi vaihtaa mieheen joka kosii. Siksi on turha sanoa että kosi itse jos nimenomaan haluaa miehen joka kosii.
Kosinta on tapahtunut kun sanoit haluavasi hänen kanssaan naimisiin. Sorry
Tyytyisitkö maistraattivihkimiseen vai unelmoitko prinsassahäistä? Pienenä vihjeenä: monet miehet kammoksuvat häähössötystä.
Olenko ainoa jonka mielestä ap:n mies saattaa ap:n kertoman perusteella jo olettaa homman olevan jo selvä ja ap:n kosineen ja siksi on yrittänyt varovasti puhua tulevista häistä ikään kuin kyselläkseen että koskahan ne häät sitten mahdollisesti olisivat...? Ei ehkä ole hiffannut että häneltä vielä odotetaan jotain performanssi-kosintaa?
Loistava provo, monta asiaa ympätty samaan tekstiin! Hyvä!
*popparit*