Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SATO:n ja VVO:n uskomattomat kiskurinhinnat!

16.07.2017 |

Selasin tänään facebookia kun törmäsin SATO:n vuokramainoksiin. Siellä mainostettiin esim. 45 neliöistä kämppää Pukinmäessä hintaan 890€/kk. Olen nähnyt samanhintaisia asuntoja myös VVO:lla. Miten ihmisillä on ylipäätänsä varaa asua tämänhintaisissa asunnoissa? Aivan uskomattoman järjettömiä summia. Nuo lafkat kusevat suurella paineella ihmisten silmiin tuollaisilla summilla. Ihmisille pitäisi tarjota kohtuuhintaisia asuntoja jotta olisi varaa elää normaalisti. Itse asun kaupungin asunnossa jossa on 39 neliötä ja maksaa 480€. En ymmärrä miten voidaan edes sallia SATO:n ja VVO:n astua asuntomarkkinoille. Uskomatonta...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saton ja VVO:n asunnot on kai tarkoitettu jotensakin tarjoamaan kohtuuhintaista asumista. Vanha äitini asuu vastaavassa. Minulle on syntynyt sellainen käsitys, että näissä säätiöissä ja puljuissa vuokrat lasketaan niin, että vähävaraisilta asukkailta saadaan riistettyä asumistuen lisäksi niin paljon muuta rahaa kuin mahdollista. Asukkaiden varallisuutta siis arvioidaan ja vuokrat pidetään niin korkeina, että asukkaat nipin napin eivät ala etsiä muita vaihtoehtoja.

Itse asun Turussa ja puolisoni kanssa maksamme asumastamme vapaiden markkinoiden vuokrakolmiosta vähemmän vuokraa kuin äitini, joka asuu samassa kaupungissa tällaisen riistofirman kaksiossa.

Vierailija
2/7 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipediasta.

Vuonna 1969 Valtakunnallinen vuokratalo osuuskunta VVO perustettiin yleishyödylliseksi osuuskunnaksi, josta vuonna 1997 tuli osakeyhtiö.....Vuonna 2017 uudistuttuaan yrityksenä ja keskittyessään palvelemaan kaupunkiasujan tarpeita vapailla asuntomarkkinoilla, VVO muutti nimensä. Uusi nimi, Kojamo, on perinteinen suomalainen sana, joka tarkoittaa suurta koiraslohta

Kojamo Oyj:n suurimmat omistajat 31.12.2016 ovat Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen (18,08 %), Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma (16,98 %), Metallityöväen Liitto ry (9,70%), Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry (8,73 %), Rakennusliitto ry (8,31 %) Loput Kojamosta omistavat muut ammattiliitot sekä säätiöt, rahastot ja kaupungit.

Kojamon liikevaihto vuonna 2016 oli 351,5 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 289,7 miljoonaa euroa.

Ihan kohtuullinen tulos liikevaihdosta? Ei tuollainen kohtuuvuokrilla tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat karmeita kiskurihintoja. Mutta varo vaan, kaupunki tulee perässä. Asun itsekin kaupungin asunnossa. Sain 1,5 kk sitten kirjeen, että tämän alueen vuokrat ovat jälkeenjääneet. Joten vuoden 2018 alussa vuokrani nousee 90 e/kk, ja sen jälkeen jatkuvasti indeksikorotusten mukaan. Sama voi käydä sullekin.

Vierailija
4/7 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukisysteemi ja Kela mahdollistaa tuon. Varmaan kelpaa asukkaiksi hyvin nekin, joiden vuokran maksaa Kela. Ei sillä summalla silloin niin väliä. Rahat pois.

Vierailija
5/7 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan riistohinnat, ja vuokrat vielä nousevat joka vuosi, jopa 30 euroa kerralla. Olen asunut kahdessa VVO:n asunnossa, ja kaverini asuu nykyisin myös saman puljun kämpässä. Ainakin nämä asunnot ovat olleet todella nuhjuisessa kunnossa. Lattialistat ja kaappien ovet irtoilee, joka paikassa pinttyneitä tahroja, maali ja lattian muovimatto todella kulunutta... Myös porraskäytävät ovat näyttäneet siltä, ettei siellä siivottaisi koskaan, vaikka siivotaan kyllä. Enää en muuttaisi sellaiseen asuntoon, jos ei ole ihan pakko.

Vierailija
6/7 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin olen ihmetellyt kunta-asuntojen (KAS) kiskurivuokria. Kaipa voivat pyytää mitä vain luukuistaan kun kunta maksaa asumistuet.

Vierailija
7/7 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuen lisäksi näistä maksetaan se kohtuuhintainen vuokra esim meillä 480€ asumistuki ja 400€ itse 50 neliön kaksiosta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme