Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko amk:n kieliopinnot hyväksilukea yliopistossa?

Vierailija
16.07.2017 |

Eri ala kuitenkin kyseessä, mutta kieliopinnot vastaavat toisiaan (vähintään B1 taso). Esim. amk:ssa suoritettu 5 op ruotsin kieltä ja yliopistossa pakollisiin kuuluu 3 op. Onnistuuko hyväksiluku?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/9 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun työkaveri suorittaa nyt opintojaan loppuun työn ohella. VTM siis, ja toimimme sossuina. Hänen ei tarvitse suorittaa niitä kieliopintoja, koska on ne aikanaan AMK:ssa suorittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi!

Vierailija
4/9 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, minä ainakin hyväksiluetutin juurikin kieliopinnot, ja joitakin muitakin opintoja, sillä alat liippasivat läheltä toisiaan :)

Vierailija
5/9 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kiva! Yritän saada hyväksiluettua ruotsin ja englannin :)

Ap

Vierailija
6/9 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmennettäköön vielä, että oikea, että toisinaan vain osaksi. Esimerkiksi ystäväni on aiemmin opiskellut kauppatieteiden maisteriksi ja opiskelee nyt oikiksessa ja sai oikiksen ruotsista hyväksiluettua vain osan. En usko, että olisi saanut hyväksiluettua koko oikiksen ruotsin, jos olisi aiemmin opiskellut, minkä hyvänsä ammattikorkean tutkinnon.  Ja on muuten ilmeisesti nyt kurssista vastaavan silmätikku; tai ainakin niin luulee, koska on yrittänyt tenttiä sen puuttuvan ruotsin osan jo neljä kertaa... 

Vierailija
7/9 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta. Yliopistossa omaan tutkintooni kuuluu muistaakseni 2 op kirjallista ruotsia ja 1 op suullista ruotsia. Amk:ssa olen suorittanut 3 op kirjallista ruotsia ja 2 op suullista ruotsia. Myös nuo opinto-oppaan kuvaukset vastaavat aika hyvin toisiaan, vaikka eri alaa onkin. Toivon kuitenkin, että saisi hyväksiluettua sellaisenaan!

Ap

Vierailija
8/9 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Yliopistossa omaan tutkintooni kuuluu muistaakseni 2 op kirjallista ruotsia ja 1 op suullista ruotsia. Amk:ssa olen suorittanut 3 op kirjallista ruotsia ja 2 op suullista ruotsia. Myös nuo opinto-oppaan kuvaukset vastaavat aika hyvin toisiaan, vaikka eri alaa onkin. Toivon kuitenkin, että saisi hyväksiluettua sellaisenaan!

Ap

- Toivotaan niin. Virkamies ruotsi ja korkeakoulu ruotsi kun yleisemmin on täysin käsittämön kokonaisuus. - Vaikka olisi taustalla vaikkapa ylioppilaskirjoituksissa -kirjoitettuna ruotsista parhain arvosana osoituksena, että osaa ns. hyvin ruotsia ja tämän lisäksi vielä opiskelisi tuon 5 opintopistettä ruotsia kiitettävin arvosanoin korkeakoulussa/ yliopistossa, niin uskallan väittää, että vielä sittenkään ei ole saavuttanut niin hyvää ruotsinkielen taitoa, että sujuva (Rkp:lle riittävä) kielitaito olisi saavutettu. Mutta toivottvasti näin todetessani olen väärässä. On vain niin jotenkin koomista kun kaikkialla Suomessa ainoa ohittamaton oppiainen kaikilla koulutus ja opikseluasteilla on ruotsinkieli, eikä esimerkiksi suomenkieli. Ja tätä perustellaan sillä, kuinka Suomi on ns. virallisesti kaksikielinen kansakunta. - Ei kai tämä muuten niin hirvittäsi jos resurssit ja voimavarat olisivat loputtomat, mutta kun ei ne taida olla sitä; niin toivoisi, että ne mitä on käytettäsiin, edes jollain tasolla fiksusti.     

Vierailija
9/9 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

- Toivotaan niin. Virkamies ruotsi ja korkeakoulu ruotsi kun yleisemmin on täysin käsittämön kokonaisuus. - Vaikka olisi taustalla vaikkapa ylioppilaskirjoituksissa -kirjoitettuna ruotsista parhain arvosana osoituksena, että osaa ns. hyvin ruotsia ja tämän lisäksi vielä opiskelisi tuon 5 opintopistettä ruotsia kiitettävin arvosanoin korkeakoulussa/ yliopistossa, niin uskallan väittää, että vielä sittenkään ei ole saavuttanut niin hyvää ruotsinkielen taitoa, että sujuva (Rkp:lle riittävä) kielitaito olisi saavutettu. Mutta toivottvasti näin todetessani olen väärässä. On vain niin jotenkin koomista kun kaikkialla Suomessa ainoa ohittamaton oppiainen kaikilla koulutus ja opikseluasteilla on ruotsinkieli, eikä esimerkiksi suomenkieli. Ja tätä perustellaan sillä, kuinka Suomi on ns. virallisesti kaksikielinen kansakunta. - Ei kai tämä muuten niin hirvittäsi jos resurssit ja voimavarat olisivat loputtomat, mutta kun ei ne taida olla sitä; niin toivoisi, että ne mitä on käytettäsiin, edes jollain tasolla fiksusti.     

Vastaus on tosiaan, että ne ihan peruskielet (3 op mulla ainakin) saat.

Ja oon kyllä sitä mieltä, että jos olet korkeakouluun päässyt, niin noi on helppo.nakki. Se ruotsikin. Mulla on aika pienellä panostuksella ollut kiitettävä aina. Virkamiesruotsi on helppo nakki. En ihan ymmärrä tätä itkemistä siis. Mutta joo, ei virkamiesruotsin läpäisevä kyllä ruotsia välttämättä osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä