venäläiskone pyörii ympäri pk-seutua
https://www.flightradar24.com/L9071/e1bcbfb
Ihmettelin jo aiemmin kun yli meni tuollainen vähän eri suuntaan kuin matkustajakoneet yleensä tästä yli. Nyt se on mennyt tuosta aamupäivän mittaan eri suuntiin jo useamman kerran. Mitä ihmettä se tekee?
Kommentit (9)
Sodasta en tiedä mutta jos koneen kuvauksena on "russia - special flight squadron" ja lentokuviot on tuommoista rusettia helsinki vantaan ympärillä (olisi kait siellä muutakin lentoliikennettä) niin pitää miettiä että mitä hittoa nuo tekevät.
Olihan jo harjoiteltu sitäkin että miten varautua jos Venäjä hyökkää kuten hyökkäsi Krimille :-(
jotain on takuulla menossa.
Iltalehdessä vai sanomissa oli ykspäivä uutinen että tekee laskeutumisharjotuksia tms. Kaivakaa sieltä se uutinen minä en jaksa.
Tuo on Venäjän presidentinhallinnon erikoiskone (Rossiya special flight squadron).
Putinhan on tulossa ensi viikolla Suomeen vierailulle.
Tuossa koneessa lienee maahan ennakkoon tulevia "henkivartijoita" ja sen sellaista.
Koneella voidaan ehkä myös kuvantaa alueen maastoa mahdollisten piilopaikkojen tai muiden etsimiseksi. Ja mitä vierailun valmisteluihin nyt kuuluukaan.
Putinien, Trumpien ym. valtiovierailuja edeltää mittava viikkojakin kestävä valmistelu kohdemaassa.
Putiini se siellä vain katsastaa tulevia tiluksiaan. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää. t. Rossiya Special Flight Squadron =)
Vierailija kirjoitti:
Iltalehdessä vai sanomissa oli ykspäivä uutinen että tekee laskeutumisharjotuksia tms. Kaivakaa sieltä se uutinen minä en jaksa.
Tämä ainakin löytyi http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005288385.html?ref=rss
Mitäs tosta: koneethan on ilmassa - mutta minä olen nähnyt itsensä Putinin hiippailevan monta kertaa iltahämärissä tuolla mettän reunassa! Jotakin on nyt tekeillä...
Onneksi sain psykiarilta semmosia pitkulaisia tapletteja; niitä pittää ottaa kaksi aamulla ja yksi illalla. Eipähän tuu Putiini enää tuolta mettän kätköistä tutkiin mun taloni nurkkia!
Mikä tuossa nyt on niin ihmeellistä?
Lähin kaikki mahdolliset länsispeksit täyttävä kenttä, jonka ympäristö ei ole jatkuvassa ruuhkassa vrt. Charles de Gaulle, Frankfurt jne...
Konetyyppiä ja pilotteja siis speksataan niin, että ne täyttävät vaatimukset kaikkialla maailmassa.
Ihan hyvin voi olla sota valmisteilla. Ja vaikka päättäjämme tietäisi, eivät kertoisi ennenaikaisesti. Sit jos tulee ylimääräiset kertausharjoitukset, voi jo arvailla.