Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua premenopaussiin? Olen hiilenä koko ajan!!

Vierailija
15.07.2017 |

Menkat tulevat kahden viikon välein, hikoiluttaa, vetuttaa, naama punoittaa ja alapää kaljuuntuu. AI kun kiva! Missä vaiheessa olette hakeneet apua ja millaisin kokemuksin?
Kiitos! Terv.raivohullu 45

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanikäinen ja mulla on ollut nyt yli kuukauden kuumia aaltoja melkein jatkuvalla syötöllä. Tuntuu, että tuun hulluksi kohta kun herään tunnin välein öisin ja olo on sietämätön. Menkat on toistaiseksi olleet normaalit, yhden kerran vaan vähän myöhässä, mutta saas nähdä miten nyt käy. Tää on yhtä helvettiä, olen tosi uupunut ja tunnen itseni sairaaksi. Mikään ei huvita ja olo on jotenkin ihan epävakaa. Tätäkö tää on nyt seuraavat vuodet, apua...

Vierailija
2/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla epämääräisiä välivuotoja ja kuukautiset kestävät normaalia pidempään. Argh.

N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vertaistuesta! Juu, väsyttää, hikoiluttaa ja ahdistaa. Olen uneton muutenkin, joten olo kahta kauheampi nyt. Siskollani tuli menopaussi saman ikäisenä, n.4 vuotta sitten ja samoin oirein- ja kireä kuin viulunkieli vieläkin. Pelottaa että tätäkö tää nyt on..nuoruutta en siis haikaile vaan oireet ovat inhottavat! Ap

Vierailija
4/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa järjetöntä hikoilua varsinkin kasvoista ja niskasta, rinnasta. Mielialat heittelevät ja kuukautiset ovat tulleet pari kertaa myöhässä, vuoto kestänyt vain kaksi päivää.

Eilen itkin koko illan ilman syytä hormooniryöpyissäni, taisi olla jonkin sortin ovulaatio tai häiriö menkoissa, kun alapää oli pitkästä aikaa tosi kostean limainen. Ei ole miestä ja olin seota. N49

Vierailija
5/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te muut hikoilette ja milloin? Onko jokin muuttunut?

Vierailija
6/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa joku jolla kokemusta, onko hormonihoidoista apua, miten tutkittiin jne. Vaikuttiko myös painoon? ( noussut kahdessa vuodessa 10 kg, herkkuja en syö) Ap

Vierailija
7/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te muut hikoilette ja milloin? Onko jokin muuttunut?

Päänahka, kasvot ( myös punoittavat läikikkäästi), kainalohiki haisee, rintojen alta. Eniten inhottaa kasvojen punoitus, iskee monta kertaa päivässä. Hikoilua eniten öisin. Liikunta ei tunnu kivalta tuon väsymyksen, hikoilun ja punanaamaisuuden vuoksi, pienestä ponnistuksesta olen kuin kuoleva sika. Ap

Vierailija
8/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko jollain kokemusta siitä että jalkapohjia kuumottaa öisin. Viime yönä en herännyt kuin ihan pari kertaa, mutta joinain öinä herään useasti ja pysyn valveilla minuutti tolkulla.

Heilutan jalkoja puoliunessa ja yritän saada nukutuksi. Tätä saattaa kestää monta tuntia sitten, sitten lopuksi nukun hetken kunnolla ja herään prkl väsyneenä.

Vierailija
9/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ajatellut, että pitäiskö alkaa liikkua vapaa-aikana, josko se helpottaisi turhaa hikoilua, jota tulee ihan tyhjästä. Esim. pelkkä imurointi tai lattian moppaus saa aikaan kauhean hikoilun!

Pienet lämpötilan vaihdokset tai huono ilmanvaihto jossakin myös laukaisee heti hikoilupuuskan ilman mitään syytä? Kivaa töissäkin olla, nolottaa.

Vierailija
10/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, onko jollain kokemusta siitä että jalkapohjia kuumottaa öisin. Viime yönä en herännyt kuin ihan pari kertaa, mutta joinain öinä herään useasti ja pysyn valveilla minuutti tolkulla.

Heilutan jalkoja puoliunessa ja yritän saada nukutuksi. Tätä saattaa kestää monta tuntia sitten, sitten lopuksi nukun hetken kunnolla ja herään prkl väsyneenä.

No ei kuumota, mutta levottomat jalat. Tuntuu että kutiaa ja jalkoja on pakko heilutella just, että eivät sätki tai tunnu levottomilta. Ehkä hyvää jalkavoidetta ja jotain magnesiumia tjtn??

Vierailija
11/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minullekin imurointi aiheuttaa hirveän hikoilu- ja punoitusreaktion, ja ärtymyksen tietysti. Joku kysyi jalkapohjista: kutisee ja kuumottaa kyllä! Yritän suhtautua huumorilla mutta oikeasti ei paljoa naurata nykyään. Haaveilen tempoavani ihmisiä kuonoon ( en tee sitä) kun kaikki raivostuttaa. Ap

Vierailija
12/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kuumota, mutta levottomat jalat. Tuntuu että kutiaa ja jalkoja on pakko heilutella just, että eivät sätki tai tunnu levottomilta. Ehkä hyvää jalkavoidetta ja jotain magnesiumia tjtn??

Magnesium-suihketta olen kokeillut jalkoihin, itsellä ei auttanut. Mutta ehkäpä sulla? Apteekista saa ilman reseptiä, n.25€. Ap

Vierailija
13/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta eikö alapään kaljuuntuminen ole ok?

Itsellä harventunut, ja hyvä vaan.

Vierailija
14/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa välittömästi gynen kautta hormonihoitokokeilu, jossa lyhyen aikaa ollaan hormonihoidossa. Mikäli ei auta, niin hormonit lopetetaan ja ei muuta kuin vaihtareita odottelemaan. Jokin aika sitten hesarissa oli juttua aiheeseen liittyen, tunnetun naisgynen haastattelu, jonka nimeä en harmillisesti nyt muista.

Ei kannata jäädä kärvistelemään, hormonihoito auttaa noin 8/10 tapauksessa.

N47-05

Vierailija
15/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sai hormonihoidosta aivoinfarktin.

Vierailija
16/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macaa kannattaa kokeilla. Joo on trendikäs superfood mut itsellä on auttanut voimakkaisiin pms-oireisiin (psyykkiset ja fyysiset). Se on adaptogeeni eli tasapainottaa kehon hormoneja.

Vierailija
17/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Ei juuri mitään vaihdevuosioireita pientä päivähikoilua lukuunottamatta. Tosin koko ajan oli päällä pieni estrofågeenilisä ehkäisyn muodossa. Mulla helpotti oloa ja menopaussi meni melko vähällä oireilulla.

Suosittelen sitä hormonihoitoa jos ei ole rintasyöpää suvussa.

Vierailija
18/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pregnenolonia saa paremmista lääkäreistä ulkomaan reseptillä ja DHEA:ta ihan Suomesta.

Vierailija
19/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaa päänsärkyyn ja estrogeenia vaihdevuosiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän