Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa itsetuhoisen ihmisen?

Vierailija
15.07.2017 |

Olen huolissani ystävästäni. Hän on kahden lapsen äiti, hiljattain eronnut. Ennen niin iloinen ihminen, nyt vain varjo entisestä. On lihonut paljon viime aikoina. Saattaa sanoa joskus, ettei koskaan tiedä, koska lähtö tulee. Hymyilee paljon, mutta ei näytä aidolta. Huomaan monesti, että silmät näyttävät itkuisilta. Kysyttäessä, kertoo kaiken olevan hyvin.

Yksi vielä tosi pelottava seikka. Ystäväni osti todella paljon vaatteita lapsille. Myös seuraavia kokoja. Kun kysyin asiasta, sanoi ettei lasten isä osaa ostaa kauniita ja käytännöllisiä vaatteita. Jäin vaan miettimään, miksi ostaa vuosien päähän vaatteita?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten sen tunnistaa toteutuneesta itsemurhasta.

Surullisuus =/= itsetuhoinen.

Vierailija
2/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminta on kääntynyt itseä vastaan. Eli käyttäytyy itseä kohtaan tuhoisasti, ymmärtämättä sitä välttämättä lainkaan itse. Ei siis toimi kuten normaali ihminen joka syyttelee muita tai uhriutuu. Syytös kohdistuu itseen ja syyllisyydentunto voi olla ylikorostunutta. Kokee olevansa mielenvsnkilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huolestuttavalta! Tiedän yhden ihmisen, joka valmisteli itsemurhaa monta vuotta. Säästi lapsille rahaa ym. Reilua viikkoa ennen itsemurhan tekemistä muuttui positiiviseksi ja iloiseksi. Oli vissiin lyönyt päivämäärän lukkoon mielessään. Läheiset olivat iloisia, koska luulivat henkilön parantuneen. Toisin kävi.

Vierailija
4/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaatteiden ostaminen vaikuttaa kyllä oudolta...

Vierailija
5/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko ystäväsi sinulle ongelmistaan?

Vierailija
6/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti ole kunnossa, mutta kukapa olisi eron jälkeen. Varmasti aika parantaa hitaasti. On luultavasti syönyt suruun ja tästä lihonut. Ei välttämättä tarkoita pysyvää masennusta.

Vierailija
7/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloinen vaikutelma tulee siitä kun kyseinen ihminen on jo tehnyt päätöksen ja tuntee helpottuneisuutta "etukäteen", kuolluthan ei voi tuntea helpotusta, joten se on koettava ennen kuolemaa. Toinen syy on se, että haluavat poikkeuksetta jättää viimeisistä hetkistä hyvän muiston (toisille ja itselle).

Vierailija
8/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunnistanut miehessäni tuota itsetuhoisuutta. Sairasti neurologista sairautta, muuten elämän piti olla hyvin. Silti vaan yksi päivä hän oli poissa.

Vierailija
9/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi kuulostaa masentuneelta. Tuo vaatteiden ostaminen voi hyvinkin olla merkki itsemurhan suunnittelusta. Haluaa lapsilla olevan kauniita vaatteita, kun häntä ei enää ole. Hanki apua nyt!

Vierailija
10/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monen tehneen itsemurhan, kun "pahin on selätetty". Eli kun kaiken pitäisi olla hyvin.

Vierailija
11/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihminen yrittäö viestittää jollakin tavalla, ettei kaikki ole hyvin. Luulen, että tuo vaatteiden ostaminen on merkki, jonka halusi sinulle antaa. Keskustelehan ystäväsi kanssa kaikessa rauhassa.

Vierailija
12/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunnistanut, miten huonosti ystävälläni meni. Yritti itsemurhaa, onneksi ei onnistunut. Hänellä myös lapsia. Ainut merkki näin jälkeenpäin oli eristäytyminen. Ei enää halunnut tavata puistoissa ym. Oli mieluummin yksin kotona.

Vierailija
13/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne masennuslääkkeet olisi paikallaan, ettei mitään satu. Lihominen kertoo ongelmista elämänhallinnassa.

Vierailija
14/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä s jos on sairas? Syöpä tai syö masennuslääkkeitä tai joku muu, vihjailee että lähtö on tulossa selkeästi joka tapauksessa. Kysy suoraan. Miten voit olen huolissani.

Vierailija
15/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnistin vasta itsemurhasta :( Kaveri jaksoi esittää iloista aina kun nähtiin. Ei kyllä pitänyt yhtä paljon yhteyttä kuin ennen, mutta silloin en tajunnut. Yleensä merkit huomaa vasta jälkeenpäin.

Vierailija
16/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnistin vasta itsemurhasta :( Kaveri jaksoi esittää iloista aina kun nähtiin. Ei kyllä pitänyt yhtä paljon yhteyttä kuin ennen, mutta silloin en tajunnut. Yleensä merkit huomaa vasta jälkeenpäin.

Näinpä. Kaverini juhlisti maisteriksi valmistumista ja halusi kaikki paikalle. Myöhemmin tajusin, että kyseessä olikin jäähyväisjuhlat ja oli päättänyt kuolla, kun saa yliopiston hoidettua

Vierailija
17/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hätähuudolta! Ystäväsi tarvitsee apua. Ei välttämättä vielä suunnittele itsemurhaa, mutta jos tilanne pahenee, sekin voi olla edesdä...

Vierailija
18/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen oikeasti haluaa tappaa itsensä, siinä ei auta mikään apu. Lääkkeitä ottavat eivät yleensä oikeasti halua kuolla, enemmän huomion hakua. Junan alle jos hyppää, niin taatusti onnistuu. Näin teki kaverini. Merkkejä ei ihmeemmin ollut, paitsi alkoa käytti reippaammin loppuaikanaan.

Vierailija
19/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi haluaa apuasi, mutta ei kehtaa kysyä. Ihminen, joka oikeasti hautoo itsaria, ei lähetä merkkejä. Tekee kaikkensa, jotta vaikuttaa iloiselta eikä muut epäile.

Vierailija
20/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero lisää itsemurhia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän