Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on tapahtunut entisten aikojen laadukkaalle vaatemerkille nimeltään Pola?

Vierailija
15.07.2017 |

Itse shoppailen mieluiten vaatteita kirpputoreilta ja minulla on useampikin Polan Suomessa tehty vaate. Kävin eilen elämäni ensimmäistä kertaa Tokmannissa ja ensin riemastuit kun näin, että siellä myydään Polaa. Ilo muuttui pettymykseksi koska vaatteet olivat tunkkaisen värisiä ollakseen kesävaatteita, esim. kukkakuosi ei todellakaan tuonut mieleen mitään kesäistä. Toinen minua hämmästyttänyt vaate oli sellainen, jossa pitsikangas oli laitettu vaatteen selkäpuolelle eikä suinkaan korostamaan naisen decolletéta, kaulaa ja kasvoja. Osalla naisista on pitkä tukka kuten minullakin ja sen vuoksi koko pitsikankaasta ei ole suurtakaan iloa jos ja kun hiukset peittävät sen. Kokeilin myös polyesteritoppia, joka oli karheaa kuin hiekkapaperi. Polyesteristakin löytyy sileitä laatuja.

Milloin ja kenen toisesta tällainen kunniakkaan ja ennen tyylikkään sekä naisten ulkonäköä tyylikkäästi korostaneen vaatemerkin alasajo on tapahtunut? Tekisi mieli lähettää palautetta firmalle mutta voi olla etten saisi sieltä vastausta.

Jotain hyvääkin löysin kuitenkin Tokmannilta kuten esim. Sinin siivousvälineitä sekä Biozellin kotimaisia hypotuoksuisia shampoita eurolla per putku. Inhoan hiuksissa leijailevia raskaita tuoksuja ja sen vuoksi olin todella iloinen kun löysin laatutavaraa käsittämättömän edullisesti. Joudun pesemään hiuksiani usein uimaharrastukseni vuoksi ja siksi olen shampoista erittäin iloinen.

Polan muuttuminen jäi kyllä ihmetyttämään ja päätin nyt kysyä täältä enemmän tietoa koska tällä foorumilla liikkuu niin paljon kävijöitä, että todennäköisyys vastauksen saamiseen on suurin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni osti Pola-brändin ja saa siksi tehdä sille, mitä huvittaa. Ei oo vissiin heille kuitenkaan tullut mieleen, että kuluttajat muistavat vielä alkuperäisen Polan, ja kuluttajien odotukset ovat korkeammalla kuin nykyiset tuotteet.

Vierailija
2/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, juuri olin tulossa sanomaan että Tokmamnilta saa ja ovat hintansa nähden todella nättejä. Ja siis halpoja! Täällä peräkylällä olen ollut Seppälän varassa ja olin onnesta soikeana kun löysin Tokmamnilta nuo Polan vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni alkuperäinen tehdas lopetettiin, joku osti tuotemerkin ja myy nyt sen alla jossain (ties missä) tehtyjä tuotteita.

Vierailija
4/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan käytä Polan vaatteita. Rumia ja huonoja.

80-luvulla olivat kaikkea muuta kuin huonoja. 

-ei ap

Vierailija
5/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilahduin, kun löysin Tokmannin -50% alesta Polan valkoisen huivin. Mietin myös mitä Polalle tapahtui, mutta nythän sekin selvisi. Aikoinaan oli ihania vaatteita tuolla tuotemerkillä. Kannattaisi ehkä panostaa tuohon, kun moni näyttää kaipailevan. Ei ne 'janinafryyt' ikuisesti myy.

Vierailija
7/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni alkuperäinen tehdas lopetettiin, joku osti tuotemerkin ja myy nyt sen alla jossain (ties missä) tehtyjä tuotteita.

Muistaakseni sen jälkeen Polan vanha tehdas Lappeenrannassa ompeli Jukka Rintalan, Ritva Fallan yms. mallistoja, mutta eipä suomalainen kuluttaja halua maksaa suomalaisesta työstä.

Vierailija
8/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan käytä Polan vaatteita. Rumia ja huonoja.

Ennen olivat tyylikkäitä, hyvin mitoitettuja ja miellyttävää materiaalia. Sen vuoksi olen ostanut niitä kirpparilta. T. Ap

Vierailija
9/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni sen jälkeen Polan vanha tehdas Lappeenrannassa ompeli Jukka Rintalan, Ritva Fallan yms. mallistoja, mutta eipä suomalainen kuluttaja halua maksaa suomalaisesta työstä.

Maksaisin mielelläni jos saisin laatua ja tyyliä vastineeksi. Värien pitäisi tosin sopia omaan suomalaiseen väritykseeni eli se iänikuinen musta pitäisi vaihtaa vaikka laivastonsiniseen niin en näyttäisi olmilta. T. Ap

Vierailija
10/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne edelleenkin ovat nimenomaan hyvin mitoitettuja. Sepälässä mitä tahansa puet päälle näytät makkaralta, ja siksi olikin niin ihana löytää noi Polan vaatteet kun ne mahtuu! T. Tuo yksi joka yllä kehui.

Vierailija
11/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen (yli 20 v sitten) vaatteet olivat aina hyvää materiaalia. Nyt ne ovat kaikenlaista tekokuitulärpyskettä. 

Vierailija
12/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen (yli 20 v sitten) vaatteet olivat aina hyvää materiaalia. Nyt ne ovat kaikenlaista tekokuitulärpyskettä. 

Kuka ne suunnittelee nykyään? Ainakaan minun ihoni ei kestä karheaa polyesterkangasta ihoa vasten. Polyesterillakin on omat hyvät puolensa ja sen vuoksi ihmettelin miksei toppia oltu tehty sileämmästä ja pehmeämmästä kankaasta. P.S. En vastusta viskoosia koska se tuntuu ihan hyvältä ihoa vasten. T. Ap

Vierailija
13/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ne edelleenkin ovat nimenomaan hyvin mitoitettuja. Sepälässä mitä tahansa puet päälle näytät makkaralta, ja siksi olikin niin ihana löytää noi Polan vaatteet kun ne mahtuu! T. Tuo yksi joka yllä kehui.

Minä en alkanut sovittamaan yhtään niistä vaatteista koska niistä ei löytynyt edes yhtään sellaista väriä, joka olisi sopinut minulle. Olen vaaleatukkainen ja -ihoinen. Vaatteiden värit sopivat tummemmille kuin minunlaiselleni peruspirkolle. Suomessa on vaikka kuinka paljon vaaleita ihmisiä. T. Ap

Vierailija
14/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt Polan historiaa. Tulin ketjuun ihmettelemään, miten joku voi pitää kyseistä merkkiä laadukkaana, kun itse olen törmännyt siihen vain Tokmannilla.

Vierailija
15/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt Polan historiaa. Tulin ketjuun ihmettelemään, miten joku voi pitää kyseistä merkkiä laadukkaana, kun itse olen törmännyt siihen vain Tokmannilla.

Äidillä oli paljon Polan vaatteita työvaatteina. Siihen aikaan työhön pukeuduttiin eivätkä ne olleet mitään heikkoa halpiskamaa. Itsellä oli myöhäisteininä PTAn vaatteita siistimpinä vaatteina.

Vierailija
16/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ollut. Suurin osa 70-80-luvun vaatteista oli nimenomaan nylonia tai polyesteriä.

Ainoa ero puuvillassa, joka oli ennen laadukkaampaa, esim. vanhojen marimekkojen puuvillatrikoo.

Vierailija
17/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen maksaa (melkein) mukisematta älyttömiä hintoja terassioluista ja -siidereistä, mutta muuten kotimaisesta laatutyöstä - silloin kun sitä on tarjolla - ei haluta maksaa käypää hintaa....tämän yhteiskunnan mysteereitä.

Vierailija
18/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin vaateosaston sisäänostoon on ilmeisesti rekrytty väkeä Sokevasta. Voisi jollain tasolla selittää, miksi vaatteet näyttävät siltä, miltä näyttävät. Heikkolaatuisia kankaita, joissa erilaisia värioksennuksia. Vaatteet soveltuvat sille ihmisryhmälle, josta vauva.fi:ssäkin on joskus ollut puhetta: +55-vuotiaisiin naisiin, jotka pukeutuvat kuin taaperoikäiset. 

Yksiväriset vaatteet on pilattu surkean materiaalin lisäksi kummallisilla leikkauksilla, ilmeisesti oletuksena, että ihminen on joko malliltaan lyhtypylväs tai täydellinen plussapallo.

Vierailija
19/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis aikaisemmin tosiaan materaalit olivat luonnonmateriaaleja eivätkä keinokuituja ja puuvillasta ei paistanut päivä läpi kuten nykyään. Tällä hetkellä vaatteet ovat sellaisia ohuita lerppuja, että vaativat kerrospukeutumista. 

Vierailija
20/30 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polan farkut ovat pienempää mitoitusta ja nyt oman Tokmannin valikoimista poistuneet. Haluaisin ostaa Polan farkkuja ja vaatteita jos tulisi farkuissa sellainen perusmalli ei skinny jeans vaan levenevät lahkeet ja puserot vähän laadukkaampia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän