Miksi nykymummot eivät kuuntele radiosta jumalanpalvelusta?
Oma mummoni sunnuntaiaamuisin tapana kuunnella jumalanpalvelusta sekä lauloi mukana. Miksi nykymummot eivät enää tee?
Kommentit (14)
Nykymummot ovat sukupolvea, jolle kirkko ei enää ollut iso auktoriteetti. Onneksi näin.
Kyllä mun naapurin mummo kuuntelee. Parvekkeella ruotsiksi fallerallehumpan ja pikkelssiohjeiden lomassa. Pystyn istumaan parvekkeellani minuutin kerrallaan kun mummo luukuttaa menemään.
Ihan samasta syystä, kun nykyään vain harvat nuoret ja keski-ikäiset kuuntelat perjantai-iltaisin radiosta puhelintoivekonserttia.
Eli teknologia ja muu tarjota.
Tämän päivän mummot ammentavat hengellisen tarjonnan muusta kuin ainoastaan radiosta, silloin kun heille sopii esim. tv, kännyköistä, netistä, lehdistä jne.
Näin on ainakin mummollani, mutta isomummillani radio oli ainut kanava ulkomaailmaan, eikä juuri radiossa uusintoja tullut.
Nyky mummolla ei oo välttämättä aikaa lapsen lapselle jos yht äkkiä pyydetään. On omia menoja. Suunnittelee matkaa tai menossa matkalle . Käy kirkkoja ihailemassa mm Roomassa.
Kyllä mä kuuntelen... Nykymummo 37 vuotta.
Sun mummosi oli syntynyt joskus 30-luvulla ja nykymummot 60-luvulla.
Miksi ennen mummoilla ei ollut tatskoja?
Ne kuuntelee sanaa someappiksen kautta. Ja yöllä kattelevat 7 kanavan hihhulisaarnaajia.
Kyllä meillä kuuntelee. Ukki myös. 😊
Mun edellisen kämpän naapurin mummo kyllä kuunteli, niin että sunnuntaiaamupäivisin koko kerrostalo raikas.
Mun 93-vuotias mummu ei kuuntele. Eikä kuuntele mun 56-vuotias äitikään, joka on myöskin mummu.
Ei kuunnella koska ei olla uskovaisia. En minä, mun lasten isovanhemmat eikä mun isovanhemmat.
Meidän elossa oleva mummo ei koskaan kuuntele radiota. Toiselle, jo edesmenneellä, radio oli aina päällä.
No ainakaan oma äitini ei ole uskovainen, varmaan siksi.