Mies kuorsaa, minä raskaana ja univajeessa - mikä avuksi?
Olen ollut aina hyvin herkkäuninen - herään helposti ärsykkeisiin ja stressiin reagoin usein valvomalla. Mieheni taas nukkuu kuin tukki ja viime aikoina hänen ennen melko satunnainen kuorsaamisensa on muuttunut jatkuvaksi (luultavasti painonnousun seurauksena?). Herään kuorsaukseen öisin jatkuvasti joka ei jo valmiiksi kevyttä untani juuri auta... Käytän usein korvatulppia, mutta usein meteli kuuluu niistä läpi - ne ovat myös sen verran epämukavat/oudot korvissa, että herätessäni yöllä huomaan usein ottaneeni ainakin toisen unissani pois.
Epämääräiseen unenlaatuun olen aikoinaan jossain määrin tottunut, mutta nyt olen raskaana viikolla 18 ja jatkuva väsymys alkaa yhdessä raskauden kanssa olemaan liikaa. Viime viikkoina olen nukkunut "hyvin" kahtena yönä, joista toisena mieheni oli pois kotoa ja toisena nukahti tv:n ääreen sohvalle - mikä avuksi?? Toisessa huoneessa nukkuminen ei oikein tunnu mukavalta ratkaisulta, miten olette selättäneet koti-kuorsaajat?
Kommentit (5)
Lähinnä kalastelin tässä jotain asiallisia vinkkejä jotka tosielämässä olisi tuon kuorsauksen kanssa todettu toimivaksi.
Lapsen kanssa valvon toki niin paljon kuin tarpeellista- miehen kuorsauksen takia en välttämättä viitsisi.
Lähinnä kalastelin tässä jotain asiallisia vinkkejä jotka tosielämässä olisi tuon kuorsauksen kanssa todettu toimivaksi.
Lapsen kanssa valvon toki niin paljon kuin tarpeellista- miehen kuorsauksen takia en välttämättä viitsisi.
Jos miehelläsi sattuu olemaan uniapnea, sen hoitokeinot saattavat auttaa?
Itselläni ei elämäntapa- eikä asentohoito tuonut merkittävää helpotusta. CPAP-hoito auttoi.
Enään ei aamuista päänsärkyä, jatkuvaa väsymystä, yöhikoilua, kurkun jatkuvaa karheutta, mielialahäiriöitä (jotka olivat syy hoitoon hakeutumiseen), muistikatkoja, keskittymiskyvyn puutteen aiheuttamaa ärtyneisyyttä, ...
Ja muuta perhettä haitannut kuorsaaminen loppui kuin seinään.
Mites ajattelit pärjätä, kun vauva syntyy?