Miksi matkustamista hehkutetaan niin paljon?
Esim joku kaupunkimatkailu.. varaat, pakkaat, matkustat, majoitut, kävelet helteessä selkä märkänä jalat kolottaen, mahdollisesti jonotat kymmenien turistien kanssa.. taas kävelet, etsit ruokapaikkaa, et voi olla koskaan varma mitä saat.. huijaavia kauppiaita, epämääräisiä takseja... mikä siitä tekee maksamisen arvoista? Ihan vilpittömästi kyselen. Mukavia kesäreissuja kuitenkin, ketä niistä nyt sitten tykkää :)
Kommentit (25)
Mä rasitun jo ihmisten lomakuvista facessa. Nytkin lähinnä säälittää yksi, joka lähti Kreikkaan. En jaksaisi moisessa helteessä.
Olen myös laiska matkustamaan. Jossain vaiheessa hyväksyin itselleni sen, että vaikka tipun työpaikan kahvipöydän sosiaalisista kuvioista, en jaksa lomilla matkustella ja toinen, en jaksa istuskella terasseilla juomassa tai kapakoissa.
Jokainen tavallaan.
Juuri muuten tällä hetkellä luen erään fb.ystävän matkapäiväkirjaa. Jalat rakoilla ja särkee. Iho palanut. Käveltiin koko päivä. Hotellissa ei tule lämmintä vettä. Yöllä ei saanut nukuttua kadulla olevan metelin takia. Ihana loma, kun pääsee pois kotisuomen pikkukuvioista.
Eli yksi nauttii yhdestä asiasta, toinen toisesta. Itse nautin siitä, että saan olla kotona rauhassa lomalla, eikä tarvitse aina lähteä ja olla menemässä johonkin.
Matkalla pääsee täydellisesti irti kotirutiineista. Ei vaivaa siivoamiset tai pyykinpesut. Jos olen loman vain kotona, tulee tuijoteltua seiniä ja mietittyä, että tuo ja tuo kaappikin pitäisi siivota ja järjestää ja matot ja ikkunat pestä jne.
Itse en jonottele hikisenä yhtään mihinkään. Jos jonnekin on pitkä jono, käännyn kannoillani ja suuntaan lähimmälle terassille. Lomamatkalla voi elää kuin "Ellun kana". Se on ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää matkustella noin tai ylipäätään mennä jonnekin missä on helle? Me lähdetään yleensä lomalle paikkaan, jossa voidaan patikoida, pyöräillä ja/tai meloa.
En saisi puhua ap:n puolesta, mutta käsittääkseni hän ei halunnut rasittua. Tuskin häntä innostaa sinun antamasi vaihtoehdotkaan.
Ei olisi kannattanutkaan, väärin meni.. Tykkään kyllä liikkua, mutta tutussa ympäristössä.
Usein tulee olo että on ihan kummajainen jos ei välitä matkustelusta. Siksi kyselin että mikä siinä oikeasti on niin ihmeellistä :)
Tällaiset toisten ihmisten lomanviettotapojen päivittelyt ovat typeriä. Eri ihmiset nyt vaan pitävät eri asioista. Yksi nauttii lomailusta ulkomailla suurkaupungin vilskeessä ja vilinässä, toinen löhöilystä aurinkorannalla ja kolmannelle ainoa oikea loma on mökissä suomalaisen järven rannalla. Neljäs ehkä jää kotiin hoitamaan puutarhaansa. Kenties kukaan näistä ei ymmärrä mikä näitä muita lomissaan viehättää kun se oma lomahan on se ainoa oikea. No ei ole.