Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin tehdä raskaustesti, jos "kuukautiset" tulevat?

Vierailija
14.07.2017 |

Niin, missä vaiheessa kiertoa vai onko sen sitten niin väliä? Minulla oli hyvin oudot kahdet viime kuukautiset ja nyt on ollut erinäisiä oireita, joita oli myös esikoisen kanssa. Ehkäisy on käytössä, enkä usko sen pettäneen, mutta tahdon varmistaa asian. Voinko saada väärän negatiivisen, jos teen "väärässä" kohtaa kiertoa testin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on ollut jo kahdet kuukautisen jotka oudot, tarkoittaako että jo kaksi kiertoa olet epäillyt olevasi raskaana? Muussa tapauksessa tee testi kun kuukautisen on myöhässä. Jos olet raskaana jo pitkillä viikoilla niin kyllä se testi näyttää plussaa vaikka olis mikä aika kuusta. Mikset vaan tee testiä?

Vierailija
2/7 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ensimmäiset oudot kuukautiset tulivat, ajattelin että se on kertaluontoista, en epäillyt silloin olevani raskaana. Toiset kuukautiset loppuivat juuri pari päivää sitten, mutta nekin olivat oudot ja aloin huomaamaan oireita, joten vasta nyt olen epäillyt olevani raskaana. Aionkin tehdä testin, ajattelin vain että jos se pitää tehdä tiettyyn aikaan kierrosta, netistä löytyi hyvin ristiriitaisia ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on jo yksi lapsi, niin kai tiedät milloin raskaustesti tehdään? Tiedät miten raskaus toimii ja etenee??

Kun kuukautiset on myöhässä/epäilee raskautta.

Vierailija
4/7 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä lapsesta tiesin olevani raskaana jo ennen testiä, oli niin selkeät oireet ja kuukautiset myöhässä. Enpä nyt ole ennen ollut tällaisessa tilanteessa, niin mistä minä voisin tietää, voiko testistä saada väärän negatiivisen jossakin kohtaa kiertoa? Yritin neuvolasta kysyä apua, mutta jankutti vain, että jos on ehkäisy, en voi olla raskaana. Mitä minä siinä häviän jos kysyn?

Vierailija
5/7 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä yksinkertaisuus.

Jos olet raskaana, ei ole mitään kiertoa, eli tee testi.

Onkohan se terkka joku valeterkka?

Mikään ehkäisy ei ole 100% varma.

t:3

Vierailija
6/7 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai teen, mutta puhun kierrosta, koska en ole mitenkään 100% varma, olenko raskaana vai enkö. Ja kun jotakin vuotoa kuitenkin tulee kuukautisten aikaan, niin en tiedä onko kierto meneillään vai eikö. Olen epäillyt tuon terkan ammattitaitoa monet kerrat eri asioissa, uskoo että kaikki menee kuten kirjoissa sanotaan. Ei ota kuuleviin korviinsa, että ehkäisy voi pettää, jankuttaa vain että jos on ehkäisy, en ole raskaana. Mutta teen sen testin nyt sitten kun saan sen haettua.

Vierailija
7/7 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuukautiset" voi tulla raskaanakin.

Mulla on erittäin pienet menkat aina, mutta kun viimeksi olin raskaana, verta tuli kuin härän kurkusta ensimmäiset 3kk