Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyys vai kodittomuus?

14.07.2017 |

Asun avomieheni kanssa pienessä yksiössä Vantaalla ja olemme olleet kummatkin jo jonkin aikaa työttömiä. Rahahuolet stressaa sekä hiertää meitä molempia ja olemme tehneet kaikkemme saadaksemme elämää parempaan kasaan. Pääsen vihdoinkin työhaastatteluun paikkaan johon olen jo pitkään pyrkinyt, mutta nyt mieheni laittaa kapuloita rattaisiin. Hän ei halua, että menen paikkaan jossa kuulemma löytyy kaikennäköisiä miehiä jotka voisivat katsella minua "sillä silmällä" (kyse on siis eräästä rakennus firmasta).
Miehelle puhuminen ei ole auttanut ja nyt hän puhuu kuinka heittää minut pihalle meidän yhteisestä asunnosta jos hyväksyn työtarjouksen (jos sellaista saan).

Olen etsinyt jo useamman kuukauden uutta asuntoa, mutta mistään ei olla vastattu takaisin tai vuokrat ovat olleet liian suuria. Otanko vain suosiolla karenssia ja vältän kodittomuuden vai mitä ihmettä teen? Minulla ei ole enää minkäänlaista tukiverkostoa ympärilläni, vaan mieheni on ainoa johon on välit tallella. Kaikki vinkit ovat tervetulleita, sillä olen hermoromahduksen partaalla. Kiitos kaikille jotka edes yrittävät auttaa <3

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala mies sinulla. :/

Vierailija
2/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi estää sinua elämästä. Jos et "kelpaa" hänelle työtätekevänä naisena, et oikeastaan kelpaa hänelle ollenkaan, eikä hänen missään nimessä pitäisi kelvata sinulle! Jatka työnhakuprosessia, mene haastatteluun. Älä ota karenssia miehen takia!

Oletko todella kääntänyt joka kiven koko pk-seudun asuntomarkkinoilla? Vantaan, Espoon, Helsingin kaupungin asunnot? Voisiko sossu auttaa sinua, kun ilmiselvästi haluat parantaa tilannettasi? Tiedän näistä asioista hyvin vähän, joten toivottavasti saat tässä ketjussa konkreettisia, hyödyllisiä vinkkejä. 

Toivottavasti saat tämän työn, mutta ellet saa, jatka hakemista kunnes työpaikka löytyy. Älä kuuntele miestä yhtään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt asuntoa aivan kaikkialta. Niin kaupungilta, alan yrityksiltä (vvo, sato, lumo etc.) ja yksityisiltä. Yrittänyt sossuillekkin puhua, mutta eivät ole osanneet auttaa, kun tilanteeni ei ole kuulemma akuutti. 

Ja miehen mielestä saan tehdä töitä, mutta en saisi aloittaa siellä minne olisin kovasti halunnut. 

Miehen kanssa ollut jo pidempään ongelmia, mutta tilanne vain pahentuu. 

Ap.

Vierailija
4/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä Helsingin turvakotiin.

Vierailija
5/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on ainoa johon välit tallella... Aika erikoinen tilanne. Eikö tosiaan ole ystäviä, sukulaisia tai vanhempia jotka voisivat majoittaa sinut tilapäisesti? Miten olet onnistunut rikkomaan ihmissuhteesi noin? Asunto varmasti löytyy jossain vaiheessa mutta siinä voi mennä aikaa.

Vierailija
6/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakuloinen kirjoitti:

Olen etsinyt asuntoa aivan kaikkialta. Niin kaupungilta, alan yrityksiltä (vvo, sato, lumo etc.) ja yksityisiltä. Yrittänyt sossuillekkin puhua, mutta eivät ole osanneet auttaa, kun tilanteeni ei ole kuulemma akuutti. 

Ja miehen mielestä saan tehdä töitä, mutta en saisi aloittaa siellä minne olisin kovasti halunnut. 

Miehen kanssa ollut jo pidempään ongelmia, mutta tilanne vain pahentuu. 

Ap.

Jos olet asunnoton tai todistettavasti joutumassa asunnottomaksi, niin luulisi asunnon saamisen nopeutuvan säätiöiltä tai kaupungilta. Itse olen saanut aina niiden kautta asunnon jos olen muuttanut töihin/kesätöihin toiselle paikkakunnalle, tai kun asumisoikeus opiskelija-asuntosäätiössä on loppunut.

Jos ei onnistu niin varmaan pystyt tilapäisesti maksamaan "liian suurtakin" vuokraa kun kuitenkin saat palkkaa?

Näkisin että sun on pakko ennemmin tai myöhemmin päästä eroon kontrolloivasta miehestäsi, tämä voi olla tilaisuutesi.

Vierailija
7/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi turvakoti vois muuten olla ihan hyväkin vaihtoehto.

Vierailija
8/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nyt ensin sinne työhaastatteluun, ja otat tietysti paikan vastaan jos sen saat. Jos sen saat ja miehesi todella heittää sinut ulos yhteisestä asunnostanne (joka lienee vuokra-asunto), niin heti yhteys alueesi sosiaalitoimen palvelupisteeseen. Ja pyri yöpymään asunnottomille tarkoitettuun Koisorannan palvelukeskukseen. Siellä he voivat auttaa ja tehdä yhteistyötä sosiaalitoimen kanssa. Ja lisäksi, en tiedä miten Vantaalla on mutta ainakin Helsingissä voidaan esim. työssäkäyvän asunnottoman asiakkaan kohdalla tehdä esitys kriisimajoitustyöryhmälle. Sieltä käsin voidaan mahdollisesti myöntää väliaikaisesti soluasunto, josta käsin voi sitten etsiä pysyvämpää asumismuotoa. Olet muutenkin sosiaalityön tarpeessa, suhteenne ei kuulosta normaalilta.