Otan kaikki riidat ihan hirveän raskaasti. Miten pääsen siitä eroon?
Olen jo 40-vuotias, joten parisuhdehistoriaa takana useamman verran, ja jokaisessa niistä on jonkin verran välillä riidelty. Olen aina ottanut riidat ihan hirveän vakavasti, mutta vuosi vuodelta tämä pahenee. En pääse riidasta "ohi" vaan kamala tunnelma jää jotenkin päälle minuun, ja olen ihan alamaissa ja uupunut monta päivää, viikonkin riidan jälkeen. Vaikka olisi ollut kyse mitättömästä asiasta, joka ei mitenkään uhkaa suhdetta. Vatvon eroa jopa riidan jälkeen usein. Riita hammastahnatuubista ja suunnittelen oman asunnon hankkimista sen seurauksena. En koskaan ole kyllä ääneen sanonut tuota enkä uhannut erolla, mutta mielessäni ajattelen, että on niin ahdistunut olo että paras olisi vain olla yksin. En minä mitään itkeskele, vaan tekisi vain mieli nukkua enkä saa mitään aikaiseksi ja kaikki tuntuu synkältä.
Mikä siinä on että ottaa riidat ihan kohtuuttoman raskaasti? Ja miten siitä pääsee eroon? Kohta en voi olla parisuhteessa enää jos en kestä pienintäkään riitaa tai uuvun jokaisesta arkisesta sanaharkasta päiviksi.