Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien lasten kesäloma

Vierailija
13.07.2017 |

Miten on sujunut? mitä lapsenne on tehnyt?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsemme ei ole köyhästä perheestä vaan keskituloisesta. Olemme olleet koko kesän kotona. Olemme käyneet kerran maauimalassa, pari kertaa kirjastossa, pyöräilimme keskustaan jätskille ja kävimme serkkujen luona synttäreillä, tuli samalla nähtyä mummot ja kummit.

Loppukesä menee samaan malliin. Miksi luulet, että muissa kuin köyhissä perheissä tehdään kauheasti jotain koko ajan?

Ai niin, ajoimme myös piknikille merenrantaan, se oli lapsesta huippua ja hän sitä toivoikin. Olemme ennenkin olleet siellä. Myös se jätskille pyöräileminen oli lapsen toivomus. Pariin ilmaistapahtumaankin menimme. Olen kyllä ehdottanut huvipuistoa tai kotieläintarhaa tai risteilyä, mutta ei häntä kiinnosta sellainen. Sama se minulle. Kiva täällä kotosallakin on olla, kun on iso piha välineineen, uima-allas, kavereita leikkikaverina.

Vierailija
2/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylsää mulla on. Isä on töissä ja koko kesä menee äidin kanssa. Äiti taas ei tee muuta kuin istuu aaveellä valittamassa eikä halua viettää aikaa mun kanssani.

t. Köyhä lapsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tylsää mulla on. Isä on töissä ja koko kesä menee äidin kanssa. Äiti taas ei tee muuta kuin istuu aaveellä valittamassa eikä halua viettää aikaa mun kanssani.

t. Köyhä lapsi

Heh. Hyvä vitsi.

Vierailija
4/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on iso piha, ilmeisesti iso talo, paljon välineitä ja uima- allas niin onhan se vähän erilaista olla kotosalla kuin vaikka kerrostalokaksiossa.

Vierailija
5/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvätuloinen, mutta lapset haluavat ehdottomasti viettää kesälomapäivät kaupungin leikkipuistossa, sieltä saa jopa ilmaisen lounaan eli äärimmäisen halvaksi tulee. Silloin tällöin käymme maauimalassa ja kerran kesässä Lintsillä.

Talvella sitten vietämme pari viikkoa kaukomailla.

Vierailija
6/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden teinin yh ja bruttopalkka 2300 euroa/kk, ei ehkä olla köyhiä, mutta ei ole rahaa liikaakaan. Lapsilla on ollut kavereita yökylässä, ovat olleet isovanhempien kanssa mökkeilemässä. Pariin kertaan käyneet leffassa, uimassa tietysti lähes päivittäin. Frisbeegolfia pelaavat paljon. Huvipuistossa käytiin kesän alussa. Toinen lapsi ollut urheiluharrastusleirillä, johon upposi aika paljon rahaa, mutta olin säästänyt sen etukäteen. Yhdessä ollaan menossa vielä festareille. Pankkitili on aika nollilla ennen palkkapäivää, koska kesällä menee ekstraa tavallaan huomaamattomasti, vaikkei mitään ulkomaan reissuja tekisikään.

Vierailija
7/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme käyneet puistoissa ja uimassa, kerran jopa maauimalassa. On vaan niin kallista ettei voi joka päivä mennä.

Lapsi toivoi Särkänniemi-reissua ja siihen nipistin rahat lomarahoista.

Vierailija
8/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on iso piha, ilmeisesti iso talo, paljon välineitä ja uima- allas niin onhan se vähän erilaista olla kotosalla kuin vaikka kerrostalokaksiossa.

Talo on 150 neliötä, tontti 800 neliötä. Riittää meille. Pihassa leikkimökki, hiekkalaatikko, keinu, kukkamaa, pieni kasvihuone ja se puhallettava uima-allas. Tien toisella puolella on leikkipuisto, jossa on kiipeilytelineitä ja liukumäki. Ei tämä paljon eroa siitä, millaista elämämme oli, kun asuimme kerrostalossa, oli sielläkin pihassa leikkivälineitä ja leikkipuistoa nurkissa. No talossa on toki isompi olohuone kuin kerrostalokaksiossa sekä kodinhoitohuone ja oma sauna eikä tarvitse pelätä, että naapuri kiihkoilisi pyykinpesukoneen käytöstä tai imuroimisesta tai tupruttelisi meille pahoja hajuja, ja siinäpä meillä ne suurimmat syyt muuttaa omaan taloon.

Vierailija
9/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoa, kirjastoa, uimarantaa. Pari päivää suvun kesämökillä joka on enimmäkseen tyhjillään ja jota saimme luvan käyttää. Kivaa oli.

Vierailija
10/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toimeentulotuella, mies työtön. Ollaan haluttu kaikesta huolimatta panostaa lapsen kesään. 5-vuotiaamme on käynyt HopLopissa, ravintolassa syömässä sekä Lintsillä. Tämän lisäksi ollaan tietysti käyty kirjastossa ja puistoissa, uimahallissakin kerran. Mielestäni ollaan onnistuttu hyvin, toivottavasti lapsella jää kivoja muistoja.

Vierailija
11/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo on 150 neliötä, tontti 800 neliötä. Riittää meille. Pihassa leikkimökki, hiekkalaatikko, keinu, kukkamaa, pieni kasvihuone ja se puhallettava uima-allas. Tien toisella puolella on leikkipuisto, jossa on kiipeilytelineitä ja liukumäki. Ei tämä paljon eroa siitä, millaista elämämme oli, kun asuimme kerrostalossa, oli sielläkin pihassa leikkivälineitä ja leikkipuistoa nurkissa. No talossa on toki isompi olohuone kuin kerrostalokaksiossa sekä kodinhoitohuone ja oma sauna eikä tarvitse pelätä, että naapuri kiihkoilisi pyykinpesukoneen käytöstä tai imuroimisesta tai tupruttelisi meille pahoja hajuja, ja siinäpä meillä ne suurimmat syyt muuttaa omaan taloon.

Nyt tuli letteloa vähän siihen malliin että en usko että juuri sinä asut kuvatunlaisessa talossa vaikka jotkut asuukin. Miksi joku tulisi räyhäämään pesukoneen käytöstä kerrostalossa? Ihan sallittua toimintaa se on ja vaikka tulisikin niin tyhmähän se on joka siitä välittäisi. Tosi yöpyykkääjälle voisi olla hankalaa toimia kerrostalossa.

Vierailija
12/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Nyt tuli letteloa vähän siihen malliin että en usko että juuri sinä asut kuvatunlaisessa talossa vaikka jotkut asuukin. Miksi joku tulisi räyhäämään pesukoneen käytöstä kerrostalossa? Ihan sallittua toimintaa se on ja vaikka tulisikin niin tyhmähän se on joka siitä välittäisi. Tosi yöpyykkääjälle voisi olla hankalaa toimia kerrostalossa.

Onpa omituinen ajatus. Ihan on oma talo ja piha, tähän muutimme kerrostalosta. Moni täällä kuvittelee, että jos asuu omakotitalossa, se on automaattisesti joku kaksikerroksinen ja 400-neliöinen huvila 3000 neliön tontilla.

Et ole tainnut paljon lukea AV:n ketjuja kt-naapuriräyhääjistä, jos ajatus seinänaapurin vittuilusta pesukoneen tms. takia on sinusta mahdoton. Minä tosiaan haluan pestä pyykkiä mihin vuorokauden aikaan satun ehtimään, ja tiskikoneen laitan yleensä yötä vasten hyrisemään. Ihana vapaus sen kerrostaloelämän kellonkyttäämisen jälkeen.

Vierailija
13/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan käyty nyt kesällä Tanskassa shoppailureissulla ja ruotsinlaivalla mentiin Tukholmaan. Sitten on ollut muita perusmenoja kuten synttärit oli yhet, leffassa käytiin ja mennään kait vielä yhesti ja sit sitä kesäteatteria muunmuassa. Loppukuusta vissiin mennään Särkänniemeen. Ite ollaan köyhä perhe mutta miehen perhe kustanti reissut ja huvitukset kun ne on melko varakkaita.

Vierailija
14/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan reilun kilometrin päässä uimarannasta. Lapset ovat pyöräilleet eväiden kanssa melko usein sinne. Siinä on myös leikkipuisto vieressä. Viihtyvät siellä usein koko päivän. Taloyhtiön pihalla on myös grillikatos, jossa käymme välillä grillaamassa makkaraa. Kävimme myös luonnontieteellisessä museossa. Siellä on kesä-elokuussa joka kuukauden ensimmäinen perjantai ilmaisiltapäivä.

Ostin facebookin kirpputorilta viidellä eurolla 4 lautapeliä. Ovat olleet kovassa käytössä, kun on ollut niin sateinen ja kylmä kesä. Vaikkeivat lapset säästä välitä eikä valita. Tämän kesän projektina opetin lapsia kutomaan. Ovat innoissaan kutoneet itselleen talveksi jo kaulahuivit.

Vierailija
15/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat kesänuistot köyhänä lapsena. Silloin perheet pysyivät koossa ja arvot olivat kohdillaan. Uiminen ja pihaleikit riittivät takaamaan onnentunteen.

Vierailija
16/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu kotosalla muutoin, mutta pariksi päiväksi mentiin kertyneillä club one-pisteillä Viroon. Matkat ei maksanu mitään, hotelliin (Viimsi) olin säästäny etukäteen rahaa. Siellä pääsi majotuksen hinnalla kylpylään ja leikkipaikkaan. Läheisestä Rimistä haettiin ruuat. Lapset tykkäs kovasti ja mä tietty nautin heidän ilosta! Kotona ollaan pyöräilty, tehty ite mehujäätä, käyty kirjastossa jne.

Vierailija
17/17 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva hei!

Mun lapset ovat pääosin olleet sisällä ja roikkuneet tietokoneella, muutaman kerran käyneet ongella. Kumpaakaan ei kiinnosta lähteä minnekään kesälomamatkalle, eikä kyllä minuakaan kiinnosta niitä viedä, koska tappelevat koko ajan. Luulen että loppukesä menee samoissa merkeissä. Itse olen töissä.

Terv. ei-niin-köyhä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän