Miksei kesä ala Suomessa ollenkaan? Tultiin juuri kolmen viikon lomalta ja onneksi oltiin - saatiin edes vähän kesää.
Oltiin kolme viikkoa Espanjassa. Ei satanut kertaakaan ja lämpötila koko kolmen viikon aikana oli 27-39 asteen välillä.
Kun lähdettiin, oli +12 ja satoi. Tänään kun tultiin, on +14 ja sataa. Ja sen verran mitä tässä olen Suomen lämpötiloja loman aikana seurannut, niin eipä ole kovinkaan paljon ollut hurraamista.
Miten voi olla että kylmä vaan jatkuu ja jatkuu? Parin viikon päästä on jo elokuu, tuleeko ne helteet vasta silloin???
Kommentit (37)
Täällä Oulun seudulla on ollut heinäkuu suht lämmin, mutta erittäin epävakainen. Joudun olemaan koko kesän sisätöissä, ja työpäivän jälkeen olisi mukava mennä vaikka rannalle. Noh, siinähän käy joka kerta niin että päivisin paistaa ihanasti ja lämpimästi aurinko, mutta työpäivän päätteeksi iskeekin sateet ja tuulet päälle. V-tuttaa! No on tässä kahtena viikonloppuna päässyt uimaan.
Maissa, joissa helteet ovat yleisiä, asunnot ovat enimmäkseen jäähdytysilmastoituja, Suomessa ei kovin yleisesti, jolloin hellejaksoilla asunnoissakaan ei pääse oleskelemaan viileässä, mikä on jatkuessaan tukalaa ja jopa terveydelle vaarallista.
Itse jaksan nää paskat säät, kun pääsee elokuuks lomalle kreikkaan.
Pohjoisessa on ollut ihan loistava kesä!
No voi voi. Onko nyt koko kesä pilalla? :(
Ulkoilla voi ihan hyvin nytkin.
Täällä on 18-20 astetta lämmintä, aurinko paistaa ja kukat kukkivat. Ei valittamista. T. pohjoissuomalainen
Itselle tässä parinkympin kieppeillä olevat säät sopii hyvin mutta lasten kannalta sääli ettei kunnon rantakelejä ole ollut. Merivesikin ol viikonloppuna huimat +16, en muista että koskaan olisi ollut niin kylmää heinäkuussa.
Meidän terassin mittari näyttää 25 astetta varjossa. Ihan Savossa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Mittarisi on rikki, forecan mukaan missään ei ole tällä hetkellä enempää kuin 22.
Kyllä täällä on ollut viikon sisään viisi kuumaa päivää, mittari näyttänyt liki 25. Nahka on palanut. Nyt on taas kylmää. Ikävää että satuitte missaamaan Suomen helteen.
Ja onhan elokuu vielä edessä.
Mulla on loma-asunto Ranskassa ja vasta olin siellä 2kk. Lämmintä ja kaunistahan siellä on, mutta kyllä mä Suomea jo aloin ikävöimään. En edes tykkää jos aina on kuumaa. Suomessa kiva kun vuodenajat vaihtelee ja onhan se oma kotimaa aina oma kotimaa.. :)
Ihan turhaa parjausta jatkuvasti näistä säistä. Onhan sitä muutakin nähtävää ja koettavaa ja jokaisessa maassa on hyvät ja huonot puolensa. Suomessa on paljon hyvää, vaikka säät eivät ainakaan kesän suhteen aina niin mieluisat olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittarisi on rikki, forecan mukaan missään ei ole tällä hetkellä enempää kuin 22.
Luuletko, että Foreca käy mittaamassa lämpötilan jokaisen suomalaisen terassilta?
Onhan tässä ollut paljonkin hyviä säitä. Tosin itsekin karkaan ensi viikolla ulkomaille. :D
Viime viikolla oli useita hyviä säitä. Tällä viikolla myös.
Näin viime vuonna. Ei kelvanneet säät silloinkaan.
Hyvät sääthän tässä on ollut. Ei toki niitä 35asteen helteitä, mutta kai se kesä voi olla muutakin kun loputonta auringon paistetta ja paahdetta. Kivempi, kun sää keikkuu siinä +20asteessa, niin kykenee tekemäänkin jotain. Eilen satoi vihdoin vettäkin, viimeisin vesisade oli juhannuksen tienoilla.