Opintolaina muutos (koskee luottotiedottomia)
"Maksuhäiriö ei enää syyslukukaudesta 2017 alkaen estä opintolainan valtiontakauksen saamista."
Tämä muutos siis tulee, mutta eikös pankki itse päätä, että myöntääkö lainan vai ei?
Olen luottotiedoton.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
"Maksuhäiriö ei enää syyslukukaudesta 2017 alkaen estä opintolainan valtiontakauksen saamista."
Tämä muutos siis tulee, mutta eikös pankki itse päätä, että myöntääkö lainan vai ei?
Olen luottotiedoton.
Eihän se pankille mikään riski ole, jos siinä kerran on valtiontakaus.
Hyvä juttu luottotiedottomille opiskelijoille jos vaan maksaa edes tämän takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu luottotiedottomille opiskelijoille jos vaan maksaa edes tämän takaisin!
No ei ole, aiemmin saivat ilmaista rahaa eli toimeentulotukea lainan sijaan, koska luottotiedot olivat menneet. On kuitenkin oikeudenmukaista, ettei yhteiskunta enää palkitse opiskelijoita luottotietojen sössimisestä.
Hyvä juttu valtiolle, joka takaa että opiskelija elää lainarahalla jos ei rikkaat vanhemmat kustanna elämää kolmekymppiseksi. Maksat elämisesi myöhemmin, olit maksukykyinen tai et, nykyisessä työmarkkinatilanteessa. Kiitos taas, hallitus. Nämä uudistukset takaavat, että Suomi on parissakymmenessä vuodessa kehitysmaa.
Luulisi et lainan saat koska valtiontakaus, eli pankki saa rahansa takaisin vaikka et maksaisikaan.