Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen lapsi vai ei?

iagdiuagw
12.07.2017 |

Kysymys tulikin jo otsikossa. Minulla ja miehelläni on yksi 4-vuotias lapsi. Olemme olleet aina sitä mieltä, että yksi lapsi riittää, mutta alkaneet pohtia, pitäisikö lapsella olla sittenkin sisarus. Myös lapsi on alkanut kysellä sisaruksesta. Aikaisemmin ajattelimme yhden lapsen riittämistä lähinnä itsekkäistä näkökulmista: hankalien vaiheiden kokeminen vain kerran, vähemmän rahanmenoa jne. Nyt olemme alkaneet miettiä enemmän lapsen parasta ja iloa, joita sisarus lapselle antaisi.
MUTTA: olemme molemmat reilusti yli kolmekymppisiä (lähempänä neljääkymmentä) ja sisarusten ikäero olisi parhaimmassakin tapauksessa viisi vuotta. Kuulisin mielelläni kokemuksia vanhemmilta, joiden lapsilla on suurehko ikäero tai ei-enää-niin-kovin-nuorilta vanhemmilta. Millaiseksi lasten sisarussuhde on muodostunut tai miten olette jaksaneet vauva- ja taaperoarjen?
Vaikea päätös, eikä miettimisaikaakaan ole loputtomiin...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa hankkia. 5 vuotta ei pitkällä aikavälillä ole niin iso ikäero. Aluksi teillä on jo helpompaa kun esikoinen on jo isompi. mustasukkaisuutta ei tule niin helposti. Tosin leikkikavereita heistä ei ihan heti tule samalla tavalla kuin pienemmällä ikäerolla. Vaikka kyllä meillä koululaiset leikkivät 1v taaperon kanssa välillä ihan mielellään. Aikuisena heistä on varmasti apua, iloa ja tukea toisilleen. Itselläni on siskoni kanssa ikäeroa 13 vuotta ja vasta nyt aikuisina meistä on tullut läheisiä keskenään.

Vierailija
2/3 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja veljelläni on yli 13 vuotta ikäeroa. Pienenä ja nuorena minua harmitti kovasti olla perheen ainut lapsi. Kaikilla muilla oli sisaruksia, ja koin itseni välillä kovin yksinäiseksi. Toivoin, että minulla olisi sisarus, joka leikkisi kanssani sekä lohduttaisi ja puolustaisi minua tarvittaessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja siskolla 7v ikäeroa, mutta hyvin tullaan toimeen :) hauskaa kun asun jo omillani, sisko vielä kotona, niin pääsee aina tarpeen tullen "pakoon" sieltä vanhemmilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän