Sinulla, kenellä on Citroen, oletko tyytyväinen autoosi? Onko ollut paljon vikoja
Tai korjattavaa? Minkä takia juuri Citroen on sinun automerkkisi?
Kommentit (9)
Citikoilla on talviautoina vähän huono maine.
Sarjassamme törkeän huonoa suomea otsikossa. Sinulla, kenellä... Onko tuo sinusta ap. hyvin kirjoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Citikoilla on talviautoina vähän huono maine.
Citroen Visa tuli kolmanneksi TM:n talviautotestissä vuonna 1982.
Meillä C5. Kysyin mieheltä ja se vastas että "mm, ihan jees. Eipä oikeestaan mitään ongelmaa". Huoltoja on tehty, mies huoltaa ja syynää autojaan vähän useammin ja tarkemmin kuin keskiverto.
Citikka siksi kun ranskalaiset autot viehättää.
Vierailija kirjoitti:
Sarjassamme törkeän huonoa suomea otsikossa. Sinulla, kenellä... Onko tuo sinusta ap. hyvin kirjoitettu?
Joojoo, no ei oo. Mietin ja mietin, että miten väännän tuon otsikon ja tuommoinen siitä nyt tuli. Ei paras mahdollinen mutta jonkinmoinen kuitenkin. Ap
Mulla on ollut 2 Citroeniä peräkkäin. Ensin 7 vuotta oli C3, sen jälkeen 6 vuotta C4 coupe. Kumpikin oli erittäin hyviä autoja, ei mitään ihmeempiä vikoja. Määräaikaishuolloissa käytin aina. C3:ssa tuli kerran joku ongelma että kaasua painaessa veto vaihteli, ja siihen löytyi korjaamolla syyksi jokin suutinvika joka korjattiin. Kumpikaan autoista ei koskaan jättänyt tien päälle, jäänyt käynnistämättä pakkasilla (ei lämmitintä eikä lämmintä auton säilytyspaikkaa) tai mitään sellaista.
Tällä hetkellä minulla on kyllä Hyundai, koska halusin hybridiauton. Ja lisäksi sitikalla tällä hetkellä ei ollut minun makuuni esteettisesti sopivia malleja. Tykkään matalista sporttisista coupe autoista ja C4:stäkään ei ole enää sellaista versiota.
Kiva ajaa jos saa ovet auki eikä vilku valot kuin joulukuusessa. Eli oli kuukauden ihan kiva.
Minulla oli Citroen, mutta eipä ole enää. Sähkövikaa sähkövian jälkeen, virtalukon pohja jouduttiin jopa tilaamaan Ranskasta saakka, koska Suomessa niitä ei ollut varastossa. Nyt on VW Polo eikä sen kanssa ole viiteen vuoteen ollut yhtään korjaamokäyntiä määräaikaishuoltoja lukuun ottamatta. Asiaan tietysti saattaa vaikuttaa sekin, että Xsaran ostimme käytettynä kuusivuotiaana ja Polo on ollut meillä uudesta asti, mutta kun lähdimme miettimään uutta autoa, Citroen ei tullut vaihtoehtona mieleen. Niin paljon ne sähköviat kuitenkin vaikuttivat, vaikka Xsara oli erittäin miellyttävä ajaa ja ratin takana viihtyi.
Pidän haasteista autojen ja naisten suhteen.