Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttaako sinua Instagram?

Vierailija
12.07.2017 |

Minua raivostuttaa tämä "insta". Ja oikeastaan myös "face". Kaikki oikeasti hyvät luontokuvat jne ovat hyvälaatuisina ja yleensä järjestelmäkameroilla otettuina esim. Flickrissä tai 500px:ssä, mutta tämän kännykkäsukupolven takia kaikkien pitäisi olla "instassa", joka on täynnä lähinnä kännykkäselfieitä. Instagramiinhan ei voi edes ladata kuvia muuten kuin puhelimesta, mikä on täysin aivokuollutta valokuvaajan kannalta. Kännykkäsukupolvi ei enää osaa tehdä mitään muuta kuin mitä kaveritkin tekevät.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni Suomenkin parhaista luontokuvaajista (niistä, jotka menestyvät kilpailuissa) ei ole yhtään missään sosiaalisessa mediassa.

Vierailija
2/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä instassa eikä facessa ole kenenkään pakko olla?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vaikka kpunkka nimisen käyttäjän kuvia, kyllä ne on koneelta ladattu ja kameralla otettu. Koneellakin pääsee Instagramiin.

Ja moni muu kuvaaja/luontokuvaaja lataa myös tietokoneen kautta tai vähintäänkin lähettää kuvat koneelta puhelimeensa ja julkaisee sitten.

Vierailija
4/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin laitan järkkärillä otettuja kuvia instagramiin ja niin tekee monen moni muukin.

Vierailija
5/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun järkkärissä on Wi-Fi, jonka avulla kuvat siirtyy suitsait puhelimelle ja eteenpäin.

Vierailija
6/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä instaan selfietä laittanut, muita kuvia kylläkin. Selfiet ovat käsittääkseni jo muutenkin vähenemään päin. Vanhanaikaisia.

Vierailija
7/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insgramdam insgramdam 🎶🎶

Vierailija
8/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyppii ihmiset jotka lataa just näitä järkkärillä otettuja, kuvankäsittelyn läpikäyneitä täydellisiä/täydelliseksi tehtyjä kuvia vaikka instaan. Se on sopiva paikka kännykkälaatusille kuville, mut ilmeisesti aika harvojen mielestä.

Vierailija
9/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mupsu kirjoitti:

Mua nyppii ihmiset jotka lataa just näitä järkkärillä otettuja, kuvankäsittelyn läpikäyneitä täydellisiä/täydelliseksi tehtyjä kuvia vaikka instaan. Se on sopiva paikka kännykkälaatusille kuville, mut ilmeisesti aika harvojen mielestä.

Miksi ihmeessä sinua nyppii hyvälaatuinen sisältö?

Vierailija
10/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nykyisillä kännykkäkameroilla ja kuvankäsittelyohjelmilla saa aikaan vaikka mitä. Tarkkoja luontokuvia ja fantastisia mielikuvitusmaailmoja. Mahdollisuuksia on jopa enemmän kuin perinteisessä valokuvauksessa. Arvostan kyllä luontokuvaajia, jotka näkevät paljon vaivaa kuviensa eteen, mutta Instassa on myös moni heistä. Ja kyllä se toimii ihan yhtä hyvin kameralla ja tietokoneen isolla näytöllä, jos haluaa.

Vierailija
11/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan vaikka kuinka montaa ammattivalokuvaajaa, jotka julkaisevat töitään Instagramissa. Eihän se vaadi muuta kuin imprttausta Lightroomista Dropbox-kansioon, joka on synkattu puhelimen kanssa. Mikä tuossa on vaikeaa?

Vierailija
12/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun järkkärissä on Wi-Fi, jonka avulla kuvat siirtyy suitsait puhelimelle ja eteenpäin.

Sama! Mun huippujärkkäriltä kuvat siirtyvät langattomasti puhelimeen ja sieltä Instaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä