Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggaajat ja kaupallinen yhteistyö

Vierailija
12.07.2017 |

Viime aikoina on pistänyt silmään se, että muutama säännöllisesti kaupallista yhteistyötä tekevä bloggaaja ei aina mainitse, että kyseessä on kaupallinen yhteistyö. Esimerkkejä.
-Bloggaaja on saanut vaatefirmalta lahjaksi takin ja tekee siitä postauksen.
-Bloggaaja tekee x vaatefirman kesämallistosta jo helmikuussa postauksen, eikä nähtävästi itse hyödy tästä mitenkään, koska ei mainitse että KY.
-Bloggaaja kutsutaan uuden vaateliikkeen ja ravintolan avajaisiin ja molemmista pitkät kehuvat postaukset, vieraille yleensä tarjotaan ruokaa/juomaa/lahjakassi eikö?
-Bloggaaja tekee postauksen takkifirman kevättakeista ja mainitsee, että takki, joka on monessa kuvassa hänen päällään, tulee olemaan hänen oma suosikkitakkinsa, eli taisi saada sen palkkioksi - kiltisti luetellaan, mistä takin voi hankkia.
-Mainostaa x hoitolan tarjousta eikä varmaan hyödy itse siitä mitenkkän.
-Saa blogin kautta x terveysvalmisteita ja kertoo lähtevänsä niitä kokeilemaan pitkässä postauksessa, ei ole KY tai mainos?
-Tekee bloggaajakavereiden kanssa kuvaussession ravintolaan ja itse omistaja istuu pöytään ja kertoo menusta. Lisää kaupallisen yhteistyön, kun kysyn sitä.

Jne jne....

Kertokaa omia havaintojanne.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sama bloggaaja, joka ilmoitti, että Ruskolla sijaitseva 70-luvun omakotitalo oli Mi- century dreamhouse tms.?

Vierailija
2/5 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka?

Vierailija
4/5 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös ärsyttää se, että bloggaaja saa jonkun tuotteen ja alkaa käyttää sitä. Hän tekee siitä postauksen ja sitten ihan pokkana vastaa, että tämä ei ole kaupallinen yhteistyö, koska en ole saanut siitä mitään vastinetta. Kyllä tavallinen palkansaaja ostaa omat takkinsa, vitamiininsa, kosmetiikkansa jne. eli vastine on nimenomaan ilmainen tavara, jota ei itse tarvitse maksaa. Todella hämärtynyt todellisuudentaju...

Vierailija
5/5 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistyö on kaupallinen silloin jos firma vaatii bloggaajalta postauksen/somelevitystä vastineeksi saamastaan tuotteestaan tai bloggaaja saa rahaa postauksesta. Js bloggaaja kirjoittaa saamastaan tuotteesta omasta halustaan, ei se ole kaupallinen yhteistyö.  Jos tuotteet on saatu ilman kirjoituspakkoa, tulisi kuitenkin mainita että tuotteet on saatu. Ilman mainintaa tuotteista kirjoittaminen on piilomainontaa..

T. Bloggaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän