Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyyskassalle tarvittavat liitteet

Hermo menee
12.07.2017 |

Haen työttömyyskassasta soviteltua ansiopäivärahaa ja mietin hyväksyyköhän työttömyyskassa liitteet jos ne on älypuhelimella otetut selkeät kuvat työtodistuksista ja lähettää ne niin. Minulla ei ole niitä koneella.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ainakin huolii palkkalaskelmat valokuvina, joten eiköhän nuo kassatkin sitten.

Vierailija
2/6 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt olen jo pulassa. Pitää lähettää palkkakuitit. Lähetänkö ne omat palkkakuitit mitä olen itse saanut, vai tuollaisen liitteen mikä tuolla on valmiina (palkanlaskenta täyttää)? Ja pitääkö vielä erikseen tuo Selvitys viikottaisista työtunneista-lomake?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt olen jo pulassa. Pitää lähettää palkkakuitit. Lähetänkö ne omat palkkakuitit mitä olen itse saanut, vai tuollaisen liitteen mikä tuolla on valmiina (palkanlaskenta täyttää)? Ja pitääkö vielä erikseen tuo Selvitys viikottaisista työtunneista-lomake?

Miksi et kysy liitosta? Yleensä tarvitsevat viimeiseltä 6kk palkkatodistuksen. Jos olet tehnyt osa-aikatyötä niin anna palkanlaskija täyttää viikkotuntiselvityksen.

Palkkakuitit kelpaa jos niistä näkyy selkeästi aikaväli sekä tehdyt tunnit.

Me emme tiedä työtunneistasi/sopimuksestasi joten soita liittoon ja kysy.

Vierailija
4/6 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit skannata liitteet koneelle vaikka kirjastossa jos omaa ei ole. Tai ottaa kopiot ja lähettää postitse.

Vierailija
5/6 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut säännöllinen työaika, niin sitten riittää mielestäni työsopimus ja palkkakuitit. Jos työaika on vaihdellut, sitten palkanlaskennan pitää täyttää ne viikkotunnit, jotta kassa voi tarkistaa työssäoloehdon täyttymisen ja laskea päivärahan. 

Kassojen sivuilla on kyllä ohjeet näistä ja heillä on myös puhelin- ja/tai chat-neuvontaa. He ovat myös yhteydessä, jos joku liite puuttuu, mutta hakemus tulee käsiteltyä nopeammin jos siinä on kerralla kaikki liitteet.

Vierailija
6/6 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ollut säännöllinen työaika, niin sitten riittää mielestäni työsopimus ja palkkakuitit. Jos työaika on vaihdellut, sitten palkanlaskennan pitää täyttää ne viikkotunnit, jotta kassa voi tarkistaa työssäoloehdon täyttymisen ja laskea päivärahan. 

Kassojen sivuilla on kyllä ohjeet näistä ja heillä on myös puhelin- ja/tai chat-neuvontaa. He ovat myös yhteydessä, jos joku liite puuttuu, mutta hakemus tulee käsiteltyä nopeammin jos siinä on kerralla kaikki liitteet.

TyöTODISTUS, PalkkaTODISTUS, verokortti.