Kannattaako koskaan ostaa käytettynä sohvaa tai sänkyä?
Kommentit (18)
Kyllä koskaan kannattaa. Kannattaa vaan katsoa, millaisesta kämpästä on lähtöisin ja tarkastaa kunto. Joskus saattaa silti ostaa sutta ja sekundaa. Minulla on aina käynyt tuuri, ja olen ostanut vain laatua. Nytkin on käytössä second hand - sohva ja sänky.
Täytyy kyllä myöntää, että ludeongelman levitessä olen alkanut vähentää sellaisten asioiden ostamista käytettynä, jotka ovat / joissa on tekstiiliä.
Voihan ne ostaa, mutta sängystä vaihtaisin kyllä petarin. :)
Ensin olin sitä mieltä, että ei ikinä.
Sitten tuli tilanne (=ero), ettei ollut enää niin varaa nirsoilla, ostin käytetyn sängyn - ja jopa petarin siihen kaupan päälle, vaikka ajattelin että se nyt ainakin pitää hankkia uutena.
Tyytyväinen olen ollut. Mutta kuten tuolla ylempänä on jo todettu, niin vähän kannattaa selvittää, minkä takia sänky / sohva on myynnissä ja millaisesta kämpästä se lähtee. Vastuullinen myyjä ei myy lutikoita eteenpäin. Ja vuosikausia vingutettua patjaa tuskin kannattaa ottaa, vaikka ilmaiseksi saisi.
Ulkonäkö ja HAJU kertoo tavarasta aika paljon.
Sänky oli myynnissä, koska pariskunta oli tarvinnut räätälöidyt patjat (mies 130kg ja vaimo 47kg), kiitos vaan heille. Hyvin on nukuttanut.
Jos jotain tiettyä tyylisuuntaa haluaa joutuu ostamaan käytettyä. Meillä on 60-luvun Danish modern sisustus ja uutena sellaista ei löydy.
Sotkan sohva: kaupassa 480 e, 3 kk käytön jälkeen 90 e. Kun ei ollutkaan oikeansävyinen harmaa. Kannatti ostaa.
Topattuja huonekaluja en osta koskaan käytettynä, siis sohvaa tai joustinsänkyä. Sen sijaan puisia kalusteita voisin kyllä ostaa, sillä ne saa puhdistettua kunnolla. Ei tule kotiin hajuja eikä syöpäläisiä. Sängyn kehikkoon sitten uudet patjat ja sohvalle pehmusteet.
Käytetty sohva voi haista perseeltä, ainakin pitää nuuhkia ennen ostopäätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten tuli tilanne (=ero), ettei ollut enää niin varaa nirsoilla, ostin käytetyn sängyn - ja jopa petarin siihen kaupan päälle, vaikka ajattelin että se nyt ainakin pitää hankkia uutena.
Tyytyväinen olen ollut. Mutta kuten tuolla ylempänä on jo todettu, niin vähän kannattaa selvittää, minkä takia sänky / sohva on myynnissä ja millaisesta kämpästä se lähtee. Vastuullinen myyjä ei myy lutikoita eteenpäin. Ja vuosikausia vingutettua patjaa tuskin kannattaa ottaa, vaikka ilmaiseksi saisi.
Sänky oli myynnissä, koska pariskunta oli tarvinnut räätälöidyt patjat (mies 130kg ja vaimo 47kg), kiitos vaan heille. Hyvin on nukuttanut.
Hyvä, että löysit.
Pariskunnasta: naisparka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että löysit.
Taisi olla Thaimaasta.
Olen myynyt käytettyjä sänkyjäni. Itse en sänkyä käytettynä ostaisi mistään hinnasta. Ajatuskin ällöttää.
En suosittele. Purin yhden nahkasohvan ja siellä on semmoisia koloja joihin kerääntyy esim. koirankarvoja ym. pientä roskaa, mutta jonne ei kuitenkaan pääse käsiksi siivotessa purkamatta sohvaa. Esim. käsinojan ja istuintyynyn sauma, sinne istuintyynyn alanurkkaan ja alemmaksikin rakenteisiin kerääntyy ajanmittaan likaa jota ei saa mitenkään muuten pois kuin purkamalla sohvan. Huonolla tuurilla sieltä sitten leviää ties mitä öttiäisiä asuntoon käytetystä sohvasta.
Ei kannata, niissä saattaa olla tuholaisia tai sisäisiä vaurioita, myös kosteusvaurioita.
Ilmaiseksi vain kannattaa ottaa tai sitten kympillä parilla maksimissaan.
Kannattaako omaan sänkyyn koskaan päästää käytettyä naista ??
Itselläni kyllä kannatti. Jenkkisängyn myyjänä oli nuorempi naishenkilö ja kun kysyin tarkemmin tietoja paikanpäällä niin totesi, että voidaan sitä varmaan testatakin. Hyvä oli jousto, tyttö ja kaupat tuli tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että löysit.
Suotta säälit meitä pieniä, ketteriä naisia .;D
Siitä voi pahimmassa tapauksessa saada ludepommin kotiinsa. Lutikat voivat piileskellä sängyn tai sohvan rakenteissa, ja niiden hävittäminen on kallista ja vaivalloista. Materiaalista riippuen sänky kerää ajan myötä pölypunkkeja, hikeä, allergeeneja ja käytetty sänky ei ole aina hygieeninen vaihtoehto.
Vain tutulta voisin ostaa.