Itä-Suomessa asuvat !
Onko totta, että itä-suomessa on paljon venäläisiä? Ja kuinka heidän kanssa tulee toimeen, onko baareissa ikinä tappeluita heidän takia jne. Lisäksi kuinka helposti itse lähdette Venäjälle käymään vaikka kesälomareissuun ? Onko mielikuvanne Venäjästä ehkä jollain tapaa erilainen kuin vaikka länsi-suomalaisella. Lisäksi vielä loppuun kyssäri: Ruotsi vai Venäjä ? Valitkaa toinen.
Pliis ei valitusta kirjotusvirheistä en jaksa ny miettiä
Kommentit (7)
Onhan heitä. Töissä paljon näkee, murteesta erottaa jos ei ulkonäöstä. Ei ole mitään ongelmia heidän kanssa koskaan ollut. Tunnollisempia kuin suomalaiset. RUOTSI.
Kaupoissa näkee ostoksilla venäläisiä jonkun verran. Eivät ole mitenkään häiriöksi olleet. Tänne asumaan tulleet käyvät yleensä töissä ja elävät ihan niinkuin suomalaisetkin. Ei ole koskaan mitään häiriötä ollut, kun ovat perheineen lähteneet.
Pohjoisempaa kuin Lappeenrannasta kirjoittelen.
Ei niistä haittaa ole, Venäjällä käyn pari kertaa viikossa tankilla ja usein ollaan yötä jossain hotellilla. Venäjällä rajan tuntumassa pärjää oikeasti suomenkielellä. Etelä-Suomesta muutun rajan tuntumaan niin yllätyin itsekin kuinka mukavia ovat, toisinkin osa itä-suomalaisista :D
Kyllä on. Ihan liikaa. Ei niinkään baareissa, kaupoissa enimmäkseen. En tykkää yhtään venäläisistä. Myönnän, olen rasisti. Niiden touhuja kun on koko ikänsä katsellut. R**** on r****, vaikka voissa paistaisi. Ei mitään käytöstapoja. Aina RUOTSI ennen Venäjää.
T. Pohjois-Karjalan asukki
Ei nyt ihan Itä-Suomea, mutta Kymenlaaksossa on paljon venäläisiä ja työelämässä olen ollut monen kanssa tekemisissä. Ei minulla ole huonoja kokemuksia, ihan mukavaa porukkaa. Toki on tilanteita, missä kulttuurierot hiertää, muttei nyt kauheasti.
Näkyy ja kuuluu joka päivä kaupungilla, ei häiritse mitenkään, voisi olla enemmänkin. Jonkin verran lomaillaan Venäjällä, junareissuja tai omalla autolla pitkä hotelliviikonloppuja kulttuuririentoineen ja työmatkoja lähinnä Pietarin alueelle, lisäksi olen käynyt reppureissaamassa junalla. Ihan positiivinen mielikuva Venäjästä ja venäläisistä mutta siellä liikkuessa pitää tietenkin olla tarkkana että noudattaa heidän sääntöjään rajanylityksissä, viisumeissa ja passi oltava mukana koko ajan. Illalla myöhään ei kannata kaupungilla liikkua ja pitää vähän katsoa minkälaisessa ympäristössä liikkuu muutenkin. Jos pitää valita niin Ruotsi ja läntiset kulttuurit, markkinatalous. Mikkelistä kirjoittelen.
On täysin totta. Niitä on joka puolella, varsinkin kaupoissa, baareissa ei niinkään.
En ollut rasisti. Sitten muutin Lappeenrantaan.
T. Ei ikinä enää, onneksi pääsin pois