Ennemmin avoin suhde kuin x?
Tälläkin hetkellä useamassa ketjussa keskustelu käy kuumana koskien kipinän sammumista tai seksittömyyttä pitkässä suhteessa. Moni kommentoija on sitä mieltä, että naiseuden/seksuaalisuuden ei saa antaa kuolla pystyyn, mutta toisaalta erotakkaan ei kannata lasten tai talouden romahtamisen vuoksi.
Jotkut ehdottavat vaihtoehdoksi (luvallista) vieraissa käyntiä. Mitä luulette voisiko tuollainen järjestely toimia kohdallanne, jos pelisäännöistä sovittaisiin?
Esim. Pelisäännöt voisi olla, että kotikaupungissa eletään ulospäin niinkuin oltaisiin "normaali" pariskunta, mutta esim. Muutamia kertoja vuodessa kumpikin voisi tehdä reissuja jonnekin ja käytäytyä tuolla kuin olisi sinkku.
Kommentit (27)
Me eletään täysin normaalia arkea perheenä, mutta miehelläni vaan on toisessa kaupungissa ollut toinen nainen kohta jo 12-vuotta. Ei se mitenkään ole ollut pois meiltä päin vastoin. Se on säästänyt minut kiusallisilta tilanteilta seksin suhteen, kun se kun ei niin minua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Me eletään täysin normaalia arkea perheenä, mutta miehelläni vaan on toisessa kaupungissa ollut toinen nainen kohta jo 12-vuotta. Ei se mitenkään ole ollut pois meiltä päin vastoin. Se on säästänyt minut kiusallisilta tilanteilta seksin suhteen, kun se kun ei niin minua kiinnosta.
Oho, siis onko tämä sillä lailla teidän kesken "julkista" että te miehesi kanssa ihan puhutte tästä toisesta naisesta? Tietääkö toinen nainen, että sinä tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, siis onko tämä sillä lailla teidän kesken "julkista" että te miehesi kanssa ihan puhutte tästä toisesta naisesta? Tietääkö toinen nainen, että sinä tiedät?
Ei kuulu meidän kahvipöytä keskusteluihin. :D Enkä myöskään tiedä mitään siitä mitä toinen tietää.
Olen ollut avoimessa suhteessa kohta kolme vuotta. Virallisesti asun miehen kanssa, mutta minulla on myös tyttöystävä. Ystäväpiirimme kostuu myös muista, joilla on avoinsuhde ja minulle asia on ollut jo pitkään itsestäänselvyys enkä ole ajatellutkaan, että se ei kaikille sitä tosiaan ole.
Aina kun olemme yhdessä mieheni kanssa olemme käytännössä kuin tavallinen seurusteleva pariskunta, eikä muita isketä toisen seurassa.
En osaa vastata kysymykseesi mutta minulla ja ex-miehelläni oli eri näkemys asiasta. Mies avoimen suhteen kannalla ja minun mielestäni taas suhteessa pitäisi olla pettämättä. Ollaan kolmekymmentä vuotta eletty yhdessä ja välillä erikseen tuon asian vuoksi. Meillä on yhteisellä sopimuksella ja rakkaudesta tehty kaksi lasta tosin nekin pitkän jahkailun jälkeen.
Se, että olemme ulkoistaneet parisuhteemme seksin ei näy ulkopuolisille ja arjesamme mitenkään. Jos sen rumasti sanoo sen on vähän kuin mies vessapaperin sijasta masturboisi itsensä johonkin naiseen. Kuinka moni teistä sooloseksin harrastajista puhuu sitä kumppaninsa kanssa? Se on asia jota tiedetään toisen tekevän, mutta siitä ei puhuta.
Minulla on ollut aviomiehen lisäksi "sivupoikaystävä" reilu puoli vuotta. Molemmat miehet tietävät toisistaan. Tuo "poikaystävä" ei halua vakavaa suhdetta, ja aviomieheni kiihottuu ajatuksesta että olen muidenkin kanssa. Lisäksi matkoilla minulla on vapaus käydä muidenkin luona, ja välillä sitä tulee käytettyä jos tulee hyvä tilaisuus. Mieheni ei halua muita suhteita, ja "poikaystävän" kanssa on puhuttu että hän on vapaa tekemään mitä haluaa, mutta minä en halua niistä kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Se, että olemme ulkoistaneet parisuhteemme seksin ei näy ulkopuolisille ja arjesamme mitenkään. Jos sen rumasti sanoo sen on vähän kuin mies vessapaperin sijasta masturboisi itsensä johonkin naiseen. Kuinka moni teistä sooloseksin harrastajista puhuu sitä kumppaninsa kanssa? Se on asia jota tiedetään toisen tekevän, mutta siitä ei puhuta.
Kyllä meillä ainakin puhutaan masturboimisesta ja on ihan ok vaikka masturboida sängyssä toisen vieressä, jos toista ei innosta.
Avoimeen suhteeseen suhtaudun mielenkiinnolla, mutta epäröiden. Tuollainen tavallaan toisen tietäen tapahtuva "pettäminen" tuntuisi mielenkiintoisemmalta ja toimivammalta.
Voisin aivan hyvin antas miehelleni luvan, että hän saa "pettää" minua kerran yhdenyön panon kanssa, jos hän lupaa tehdä kaikensa, ettei perästä kuulu. Itselleni tietysti pitäisi saada samanlainen lupa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me puhutaan sooloseksistä ihan normaalisti, sehän on vain osa normaalia seksuaalisuutta. Luulin, että kaikki parit keskustelevat seksistä (soolo ja kahdenkeskisestä).
Mieheni on kerran pettänyt minua ulkomailla ollessaan. Asia tuli tietooni, koska hän itse kertoi siitä. Olin itsekkin yllättynyt siitä, kuinka vähän asia vaivasi minua. Tottakait aluksi olin järkyttynyt, mutta asia puhuttiin läpi ja siinä se.
Mieheni antoi tuon jälkeen minulle luvan tehdä samalla tavalla, mutta vielä en ole lupaani käyttänyt. Vaikka mieheni kuinka vakuuttaa, että asia on hänelle ok niin ainut mikä minua pidättelee on se että pelkään onko se lopulta miehelle ok.
Naiselle järjestely olisi varmasti parempi ja helpompi kuin miehelle, eikä varmaan tarvitse perustella miksi, no kerron sen kuitenkin.
Hoikka/normaalivartalionen nainen saa varmasti&helposti seksiseuraa niin halutessaan.
Hoikka/normaalivartalionen mies joutuu näkemään yleensä vaivaa seksiseuran saamiseen eikä ole mitään takeita että saisi paitsi jos löytää ja turvautuu maksulliseen seuraan.
Tämä on tutkittu asia ei siitä tarvitse väitellä.
Erilaiset seksitaudit voivat myös levitä, ei kaikki kiihkeät rakastajat intohimoissaan mitään elmukelmuja käytä + kännissä varsinkaan !
Riskit on suuret, en suosittele kenellekään.
Itse en tällä hetkellä suostuisi avoimeen suhteeseen. Kuitenkin, mikäli tosiaan olemme loppuelämän yhdessä (jep, vielä nuori ja naiivi 22v), niin vanhemmalla iällä, voisin siihen suostuakkin. Mikäli siis tulisi näitä yleisiä ongelmia: seksittömyyttä syystä tai toisesta, on lapsia, ei jaksa, ei kiinnosta, ei ehdi tai huvita yms, mutta olisi kuitenkin vielä niin rakastunut ja kaikki yhteistä, ettei erotakkaan haluaisi.
Toki jos suostuisin avoimeen suhteeseen, niin en haluaisi, että miehellä olisi sama henkilö useampaan otteeseen, enkä kyllä haluaisi edes tietää mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Naiselle järjestely olisi varmasti parempi ja helpompi kuin miehelle, eikä varmaan tarvitse perustella miksi, no kerron sen kuitenkin.
Hoikka/normaalivartalionen nainen saa varmasti&helposti seksiseuraa niin halutessaan.
Hoikka/normaalivartalionen mies joutuu näkemään yleensä vaivaa seksiseuran saamiseen eikä ole mitään takeita että saisi paitsi jos löytää ja turvautuu maksulliseen seuraan.
Tämä on tutkittu asia ei siitä tarvitse väitellä.
Erilaiset seksitaudit voivat myös levitä, ei kaikki kiihkeät rakastajat intohimoissaan mitään elmukelmuja käytä + kännissä varsinkaan !
Riskit on suuret, en suosittele kenellekään.
Miksi suhtaudut maksullisiin, niin että se olisi huonovaihtoehto? Maksulliset varmasti huolehtivat suojautumisesta, eivätkä intohimoissaan unohtele kumeja. Jos mies tyytyy maksulliseen, niin minusta vain parempi senkin takia ettei mitään romanssia pääse syntymään vshingossakaan.
Toisekseen jokaisessa suhteessa on riskinä, että toinen pettää ja tuo "tuliaisia". Jos toimitaan avoimin kortein, niin voidaan sopia, että myös kotona käytetään kumia kunnes sp-testi tulokset on tulleet.
Itsellä on sellainen ongelma, että haluaisin että vaimoni saisi vierasta, joko yksin tai niin että itse olisin mukana, koska kiihotun tuosta aivan valtavasti. Vaimo vaan ei jostsin syystä suostu tuohon. En tiedä ajatteleeko hän vain, että tuo on minun "juoneni" päästä itsekkin vieraisiin, mutta sitä se ei todellakaan ole.
Kertokaspas naiset, että suostuisitteko te tällaiseen jos mies sitä pitkään ja hartaasti pyytäisi? Olen puhunut asiasta vaimolle jo yli 2 vuotta.
Itselleni kävisi mainiosti avoin suhde. Seksi oman miehen kanssa on ihanaa mutta näin 6v jälkeen ja lapsen jälkeen en enää kiihotu miehestäni. Mies ei ole lainkaan kiinnostunut avoimesta suhteesta vaikka sitä olen ehdottanut.
N26
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kävisi mainiosti avoin suhde. Seksi oman miehen kanssa on ihanaa mutta näin 6v jälkeen ja lapsen jälkeen en enää kiihotu miehestäni. Mies ei ole lainkaan kiinnostunut avoimesta suhteesta vaikka sitä olen ehdottanut.
N26
Moni mies kyllä itse haluaisi vierasta naista, mutta ei hyväksy naiselleen vierasta miestä. Kaatuuko se teilläkin tähän?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on sellainen ongelma, että haluaisin että vaimoni saisi vierasta, joko yksin tai niin että itse olisin mukana, koska kiihotun tuosta aivan valtavasti. Vaimo vaan ei jostsin syystä suostu tuohon. En tiedä ajatteleeko hän vain, että tuo on minun "juoneni" päästä itsekkin vieraisiin, mutta sitä se ei todellakaan ole.
Kertokaspas naiset, että suostuisitteko te tällaiseen jos mies sitä pitkään ja hartaasti pyytäisi? Olen puhunut asiasta vaimolle jo yli 2 vuotta.
Todellakin suostuisin.
Tuo olisi muuten mainio järjestely, mutta sukupuolitaudit pelottaisivat.
Eipä noita silti tarvitse murehtia, kun mies ei asiasta innostu. Sääli sinänsä, koska seksi on vähentynyt ja into siihen pienentynyt, vaikka yrittäisi mitä taikatemppuja tehdä sängyssä. Totta kai pitkässä suhteessa väkisinkin vähän kyllästyy. Miehestäkin vaistoaa että ei se oikein musta innostu samoin kun ennen, siksi mietin että ulkopuoliset kokeilut voisivat piristää meidän yhteistäkin seksielämää.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin mies on tätä ehdotellut, mutta en jostain syystä tuohon myönny vaikka oikeasti haluaisinkin. Ehkä pelkään että mies tulee katumapäälle. Ihan vaan vinkkinä, että joskus haaveilen siitä että mies veisi minut minilomalle, jos hän puoliväkisin järjestäisi minulle yllätyksen ;)
Periaatteessa tuo voisi toimia meillä. Tällä hetkellä en kaipaa elämääni mitään muuta kuin sinkujen vapautta mennä ja tulla, mutta en vaihtaisi nykyistä elämääni siihen. Jos saisim tavallaan molemmat, niin hyvältähän tuo ajatuksena tuntuu.