Vierailija

Mitä ajattelet siitä, että sinut "vauvakastettiin"?

A) Olen "vauvakastettu" ja tulin uskovaiseksi aikuisena; minusta on ok / jopa hyvä asia, että minut kastettiin vauvana.

B) Olen "vauvakastettu" ja tulin uskovaiseksi aikuisena; en pidä "vauvakastetta" pätevänä ja oikeana ja menin oikealle kasteelle uskovaisena.

C) Olen "vauvakastettu" ja tulin uskovaiseksi aikuisena; pidän vauvakastetta pätevänä ja oikeana, mutta olisin mieluummin halunnut olla tietoinen kastehetkenä, koska pidän kastetta tärkeänä ja merkityksellisenä tapahtumana.

C)
C)
75.0%
A)
A)
25.0%
B)
B)
0%
Ääniä yhteensä: 4
  • ylös 1
  • alas 1

Kommentit (1)

Vierailija

Joo, olen kastettu vauvana ja käynyt jopa rippikoulun, uskomatta Jumalaan. Olin nuorena aikuisena ateisti. Reilu kolmekymppisenä tapahtui minulle asioita, joiden perusteella en enää epäillyt Jumalan olemassaoloa.
Tämä Ahaa-elämys oli niin mullistava,mettä halusin mennä ns. Uskovien kasteelle, s.o. upotuskaste.
Nyt, kymmeniä vuosia myöhemmin, en pidä kastamista enää niin suurena juttuna. Silloin aikoinaan minulle oli subjektiivisesti tärkeää käydä kasteella. Saattoi olla kyse muiden uskovien aiheuttamasta harhasta. :D
Nyttemmin merkityksellistä on vain se, että pysyn Jumalaa lähellä ja pyrin elämään uskoni mukaan, Jumalalle mieleistä elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.