Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko tietää? Uskoisitko?

Vierailija
10.07.2017 |

Historiassani on järkyttävä,hajottava,julma ihmissuhde. Vieläkin kärsin takaumista ja pelottaa. Apua olen hakenut turvakodissa aikanaan,pariterapiassa,seksuaaliterapeutilla,lääkäriltä,psykologista,Naisten Linjalta jne.

Mies toimi kuin oppikirjassa. Kaikki oli hetken liian hyvää ollakseen totta. Hälytyskellot soivat aika ajoin,mutta mies hiljensi minut taitavasti syylistämällä:Jos epäilet,on itselläsi salattavaa. Pitääkö minua,huopa? Pian hän halusi sitouttaa minut lapsella.

Mies oli ensimmäiset kuukaudet töissä,tosin rahaa hänellä ei ollut milloin mistäkin syystä.Pian hän jäi pois töistä. Minä elätin hänet. Rahaa menetin tuhansia,muka lainoina. Hän oli päiväkausia poissa,ja ilmaantui aina kotiini yllättäen tarkistamaan,että olen varmasti yksin,vaatimaan rahaa ja siksi sekä huutamaan. Hän nujersi itsetuntoni ja elämäni täysin. Todella nopeasti aloin pelätä. Poliisilla kävin muutaman kerran,mutta he eivät osanneet auttaa. He kertoivat, ettei lähestymiskieltokaan auttaisi,koska asun niin syrjässä etteivät he ehtisi paikalle.

Lopulta sain työnnettyä hänet pois elämästäni,mutta hän vielä vaati lisää rahaa leipäveistä heitellen. Hän lupasi tehdä elämästäni helteinen. Sellainen se oli jo ollut,mutta kamalia vuosia oli yhä tulossa.

Mies haastoi lapsen tapaamiset käräjille,koska vaati että saisi hakea lapsen kotonani ja palauttaa sinne. Ylipäätään on järkyttävää,että ensin lastensuojelu olisi käskenyt irrottautua miehestä,jos olisi tiennyt minkälaisen ilmapiirin hän aiheuttaa lapsen kotona. Sittemmin kuitenkin hän oli loistava valehtelija,isä raukka,jonka sydän vuotaa verta.

Mies sai lähes kaiken läpi ollessaan henkilötodistelussa niin taitava. Olinhan minäkin uskonut häntä: hän on käsittämätön valehtelija. Hän kertoi työkiireistään, joita on riittänyt tähän päivään. Vuositulot ovat olleet 10 000-11000, vuonna 2015 9 000. Lainojen hän ei tietenkään ole maksanut takaisin eikä korjannut mitä kodissani hajotti. Koruni hän oli vienyt kaniin, varasti peräkärryn ja kaiken mitä irti sai. Ulosotossa paljastui olevan yli 100 000euroa. Elatusmaksut tulevat elatustukena Kelasta ja peritään häneltä.

Lapselle hän huutaa,juo joka päivä viiniä ja olutta niin, ettei ketään selvää ole paikalla,lapsi pelkää.

Jos olisit tämän miehen uusi yksinhuoltaja- naisystävä, sinulla olisi uusi auto ja talokaupat tehtynä muutama vuosi aiemmin, hyvä ammatti ja työ niin haluaisitko tietää miten mies on käyttäytynyt? Haluaisitko tietää, että kun mies sanoo menevänsä töihin,ei menekään koskaan tai sitten on tehnyt pimeitä töitä vuosikausia. Haluaisitko tietää luottotiedottomuuden? Haluaisitko tietää,ettei halua hoitaa lapsensa elatusta ja että käyttää ilmaista oikeusapujärjestelmää törkeästi hyväkseen,voidakseen kiusata ja käyttää valtaa? Haluaisitko tietää, että huutaa ja syyllistää lasta ja minkälainen isä hän on kaikki nämä vuodet ollut?

Jos haluaisit,uskoisitko edes,koska olisit rakastunut tai ihastunut ainakin?

Minä sain tietää liian myöhään. Toinen miehen vanhemmista soitti minulle muutaman vuoden jälkeen ja kertoi patologisesta valehtelusta,puhui narsismista,elämänhallinnan puutteesta ja raivokohtauksista. Muutaman päivän kuluttua hän kuoli. Ilmeisesti hän halusi asian pois tunnelmaan.

Minä olisin halunnut tietää.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä